På BB en Måndagsmorgon

Hallå där borta! Hur leker livet i Svedala? Hört att våren är på g och att det nästan är sommarvarmt, haleleluja!

Här i Sydney blåser det på, har blivit lite svalare (vi pratar 20°c) och aussierna är ena veka krakar. Såg senast i går ett antal människor i vinterjackor a´la dun med fuskpälskrage OCH halsduk matchande med flipflops...hmm...ska bli spännande att se hur de ser ut på vintern, om de ens går ut?

I veckan bestämde jag och Jenny oss för att gå förbi FitnessFirst (australiens svar på sats). Ganska fint gym, ganska dyrt och väldigt fräscht. Vi skulle kolla priser för studenter och se om vi skulle komma någorlunda billigt undan. Pratade med en tjej som stod och delade ut infoblad om gymmet utanför skolan, hon bokade tid med oss och vi kom till gymmet dagen efter. Det ligger jättenära skolan, och ser ut som gymmen gör på film (notera Bridget Jones när hon trillar av motionscykeln). Vi pratade med tjejen som bokat tid med oss och hon visade oss runt i lokalerna. Inte alls mkt folk, rusningstiden e visst runt lunch, och omklädningsrummet var supetfräsch med ångbastu o grejer. Sen gymmade vi lite, cyklade en stund framför de cirkus 30 tvscreens på väggen. Naaajs. Så nu har vi ett gymkort för ett bra pris, hurray! Bättre sent än aldrig ;) Gymmet har massa olika pass i gruppträningar. Ska dit idag och gå ett pass i Body combat:

Fitness First Body Combat
Kick and punch your way to great results in this hi octane, adrenaline pumping workout. Incorporates many disciplines from martial arts, like kickboxing, boxing and Tai Chi.


För några dagar sedan gick Sanna runt med några linjerade teckningar med Disneymotiv för att samla in pengar till ett projekt i deras klass. Betalade 2 aud, och färglade en bild på Ariel och lämnade in. Man kunde vinna cd's, lushgrejer, choklad och andra produkter. Typ 50 pers var med tror jag, några av oss tjejer i klassen från BB, och sen säkert ett antal från businessskolan. And guess what? I won!! Sen kom Jenny på andra plats och frida på 3dje. Lite kul att vi på toppen är från BB och svenskar. Booyeah! Ska bli kul med lite gratisgrejer...får väl lägga upp min lilla teckning här på bloggen. Inget mästerverk direkt, men ni kan få se ändå =)

What else? I Onsdags kom Steve över och vi gick på en thairestaurang nedanför mig. Han fick sin mat serverat i en ananas...jah. En hel ananas liggandes på tallriken... hade egentligen ingenting med själva maten att göra men jah, det såg rätt kul ut. Asiaterna kan dom.
   I Fredags åt jag hemlagad sushi i Maroubra, jag har tydligen hittat värsta mästerkocken. Det är bara att tacka o ta emot, jag har tröttnat lite på falukorv och rotfrukt. Lördagen var det barbeque på g, vi var runt 9 pers som satt i hans trädgård och drack öl, lyssnade på musik och softade medan planen flög över himlen. Var jättefint väder, perfekt för stunden! Ah, längtar till jag o systrarna Hed hittar ett hus, förhoppningsvis. En tomt e guld värt!

Veckans träningsfreak: jag ser en kvinna komma springandes mot mig i hamnen vid Luna Park, kämpande och lite halvsned med svett rinnandes nedanför solglasögonen och ett pinande utryck i ansiktet. Anledning? Hon sprang med armen i gips. Hur långt får man gå? Har de ingen som helst tränigsbarriär, eller springer de snart runt hoppandes på ett ben när det andra gått av? ... jag håller er informerade.

See ya later aligator!



O´boy vilket vackörrt vädör



Måste mjukstarta när klockan knappt e 3 på dan.



Fick lust att haka loss å ta med mig hem.



Alla nödvändigheter är på plats



Sydney i fjärran



Kex e åtråvärt. Notera myggsprayen i mitten.



Montering av strålkastare på taket.


Varannan svensk



Raz's klassfilurer.



My name is Inga, and im from Sweeeedään.

Kommentarer
Postat av: Tina

Åhhh, viter på gång? 20g? Stackars er :-)

Hörde av mamma att du vann, ser det även här!!!

Grattis, du är då så j---a duktig. Känner du igen språket från din far......



Mörk med vit o blårandig skjorta?



Hmmm... fint, take care! Kramar Tina

2009-04-27 @ 11:28:08
Postat av: Farsan

Det är väl inget fel på mitt språk heller :)). Och blårandig skjorta är väl Rasmus eller hur? Mia, du får klämma ur dig vem det är, jag chansar på att det är svart T och grön keps...

Kram

2009-04-27 @ 11:43:44
Postat av: Mamma

Jag som mamma tror sig veta att det är aussien som är uppe på taket o monterar eller hur??

Låter ju ej helt fel med en duktig karl i köket, nu är det inte bara köttbullar man får smaka på så småningom utan kanske oxå sushi,du kollade väl hur han gjorde.

Låter hur bra som helst med ett fräscht gym så nära och grattis till 1:a pris tävlingen.

Kraaaaammmaaar

2009-04-27 @ 12:11:23
Postat av: Mamma

By the way så fick jag mig ett gott skratt av att läsa aussivinter o joggare så jag hämtade Maria E hon tycker du skriver så bra att du skulle kunna skriva en bok. Kul eller hur, nu ska jag luncha

Kramar igen

2009-04-27 @ 12:32:10
Postat av: Mihaaa

haha, ni e för roliga. Kul att se vilka potentiella partners jag kan tänkas ha. Och vem har rätt? Självklart käre mor =) puss på er!

2009-04-27 @ 12:38:26
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan va kul med träningen kan verkligen rekomendera spinning i grupp, man blir jävligt taggad ;) man känner sig så duktig när det är färdigt plus att man får bättre självförtroende mm. Haha ja trodde först att det var du som gjorde sushin eller hur det nu stavas orka! fixa bättre bild på killen! jag hade också gissat han på taket by the way;) verkar ha snygg stil:) Kramisar

2009-04-27 @ 18:06:41
Postat av: Frida

Haha Mia :) undrar vem du tänker på...

2009-04-27 @ 22:46:57
Postat av: Mikaela

Vi åt också på en thairestaurang förra veckan eller nått, och guess what? Jag fick min mat serverad i en ananas jag med ! :D

2009-04-29 @ 01:20:48
Postat av: Johanna

Heter det ananas eller anananas, men det heter ju pineapple/ glömmer aldrig det när han frågade lärarna och de svara fel hahaha kom att tänka på det bara:)

2009-05-04 @ 13:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0