Sydney blir bara bättre o bättre...

Förra veckan var näst intill helt vanlig, förutom den röda måndagen som vi ändå har ledigt på i vår klass. Hade lite inlämningsuppgifter bland annat; 3 loggor för min 'dont drink soda'-grej, 3 egna loggor för en själv, en färgskiss på en poster vi ska göra, och sen har vi även börjat med projektet att branda en stad. Jag Sof, Ev och jenny ska marknadsföra St Petersburg i Ryssland, ska hålla på med detta i cirkus 9 veckor. Ska bli väldigt kul att se vad vi får fram, projektet är värt 75% av betyget, så vi lär lägga i några växlar.

I Fredags blev jag hembjuden på middag i Maroubra av killen i Rasmus klass, så gott med riktig mat och tv! Ah, saknat tvn ;) På Lördag gick vi till en pub i Surrey hills med sof&raz och simon i raz klass. Satt där till 3, sen bar det av i taxi. Har inte gjort så mkt annat i helgen än tagit det lungt och myst. Skönt att inte behöva vara ensam på helgen..hihi hi.

Har blivit lite svalare här i Sydney nu, granska grått och lite regnigt, drog ned fönster i rummet i dag. Vill inte ligga o hacka tänder på nätterna längre. Ja, jag ligger faktiskt med luvtröjan, mjukisbrallorna och strumpor och ändå fryser. Hm, Australia australia... but I like it =)

I veckan nalkas skola som vanligt, får se om det händer något spektakulärt. Vem vet? =) Hoppas ni har det bra därhemma, tänker på er! Och nu när mitt nät har återuppstått kan jag se era nunor på skype också, finally!

Många kramar från mich!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter härligt med myshelg...., kan du inte sänka airkondition en aning så slipper du hacka tänder, tänk på att de kan gå söner.

Kram kram

2009-04-20 @ 11:06:21
Postat av: Frida

Haha, kanske någon som värmer dig annars? ;) hehe

2009-04-21 @ 00:20:00
Postat av: Tina

Ja, vad sa jag eller rättare sagt Caroline..

Australien har världens vackraste män :-)

Eller det kanske är en annan nationalitet?

Ha det bra Mia, du är värd allt kul! Ta för dig!



Kram tina

2009-04-21 @ 11:28:45
Postat av: gloria

Hej min favorit kusin hur har du det ! vi har det bra här hema johan har flyttat in i lägenhedten med nja bor kvar hos mamma pappa tils sovrumet är klart ska börga renovera det nästa vecka hoppas jag. & magen bara växer bara en månad kvar nu på fredag när det är första maj. firar hur ska du fira valborg är det någon brasa som ni kan gå och titta på ! jag johan ska bara var hos mamma pappa kanse träffa jakob bårne senare får se.



ha så bra skriver snar till baka



puss kram kusin gloria

2009-04-29 @ 14:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0