Är det inte det ena så är det det andra.

Sitter här o snurvlar framför datan medan jag ger mig ett försök på att så smått skriva inledningen till min community case study om Greenpeace och Zoofriends. Detta handlar då såklart om de organisationer vi ska fördjupa oss i och analyser designmässigt sätt. Har vart ett himlans hitande och ditande om vilken org. jag egentligen skulle ta, och det där med att fixa intervjuer var ju precis som man hade trott, inte lika enkelt som lärarna vill få det att verka. "You are designers, it's your job to work it out" my ass. Jäjä, har nu en vecka på mig innan allt ska vara klappa och klart och inbundet i finaste guldpapper.   
    Hade tänkt att ta mig till Taronga zoo och våldgästa Zoofriends office idag, men vaknade tyvärr med en täppt näsa och röd hals så det där med att krångla sig fram med buss på eftermiddagen kändes inte så lockande. Får ta det imorrn kanske, slutar 3.30, och zoofriends stänger 5, blir lite brådis, annars får jag ta det på Lördag och gå upp i ottan. De kanske till och med är på glatt humör sådär under helgen? Let's hope so.

Sitter ensam i flatten som vanligt, men inte klagar jag över det, megan brukar komma inramlandes runt 11 och slå upp en flaska vin vilket brukar vara ganska trevligt. Denna helg blir i pluggandets tecken, men däremot nästa Fredag blir det cocktail battle och inflyttningsfest för mig! Har bjudit in svennarna och andra peeps från klassen, sen kommer megan och camerons polers as well. Hoppas det blir bra, ska bli kul att föra ihop lite okända människor.

Förra Fredagen bar det av till Bondi och Malin och Jennys flat, där satt vi och förade med 3 britter för att sen fortsätta kalaset i Kings cross. Där delades alla som vanligt upp och jag försvann in på candys och mötte upp cameron och hans killpolare som btw ääälskade stockholm (jag frågade vad han hade för källor, han har tydligen vart där..) och däänsade loss. Najs att ha sällskap ända hem, love being a flattie =)

Nä, jag borde faktiskt plugga nu. Får beta av allt eftersom. Just det, ska ju fixa ihop en hemsida också...easy peacy pancake. Uh. Får väl vända mig till min datajunkie granen som vet allt om webb och design.

Hoppas ni har det bra och njuter av sensommarn. Här håller vintern i sig. Sommaren börjar inte förren i november enligt Seymour som jag btw fikade med häromsistens.

See ya later! Ing and ting.



Lö vardagsrum!



Mitt och megans badrum med en liten sneak peak in i mitt cribb!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Mia. Du ingen dålig utsikt!! Nästa som från 9 vån i Nacka :-)

Du får köpa esperitox på hälsokosten så du blir fri från snuvan!

Ni jobbar hår o festar hårt 2 toppen syselsättningar !!

Kram till dig mia från Tina

2009-08-20 @ 15:53:06
Postat av: Farfar

Skoj med Dina meddelanden. De livar upp. Skulle häromdan åka till Skultuna med bilen i bra och vackert väder. Men pang sa det och hastighetsmätaren fastna på 20 km och bilskrutten växlade inte, Men vi hankade oss till en Ford-verkstad i Enköping. Efter diverse samtal med fsg mm så lämnade vi in bilen och tog oss till stationen för tågresa till Stockholm. Nu är i alla fall bilen hemma igen fit for fight. 3000:- fattigare. Lycka till med Greenpeace eller vad det blir Götgatan vimlar av greenpeacar

Puss o kram Farfar o Maud

2009-08-20 @ 16:45:56
Postat av: Anonym

Flaten ser ju helt okey ut, vilken utsikt,inte illa.

Hoppas du får napp på Taronga Zoo

Kram kram

2009-08-22 @ 11:41:55
Postat av: gloria



Cao min bästa kusin



vav vilken häftig ut sikt du har från vardagsrumet blir lite avis faktiskt.



hur är det annars hörde av din mamma att det var mycket i skolan men det går väl bra i alla fal



saknar dig mycket min kusin.



ska sicka över lite bilder på anna.



vi hörs snart



kramar din kusin gloria

2009-08-23 @ 23:11:41
Postat av: Camilla

oyoyoy! Värsta flatten!! Snart kommer jag och slänger upp sovsäcken på ditt golv, men shiiit vad mkt prylar du verkar ha! Hur fick du med dig allt det där från sverige!?!?!Jäjä ska ringa dig sooon om det går.. ditt nummer verkar inte funka är det nått med riktnummret kanske? du kan la mejla varenda siffra till mig vettja! Sen ska jag bara lista ut vilken tidpunkt som inte är kl 0400 man vill ju inte väcka den gran som sover liksom...

2009-08-26 @ 18:24:05
Postat av: Frida

DU är :)



Jag o Milla kommer!



Ska börja spara redan nu

2009-09-07 @ 03:26:24
Postat av: Anonym

Hej Mia!

Håller på och packar simfötter och solhattar. Och funderar på hur man gör för att öva på vänstertrafik här hemma men inte kommit fram till något.. Kollade Sydney operan och det enda som finns the war is over, men det kanske är bra..rock trorjag.Hörde att du hade fixat bord till Julafton strålande.

2009-12-07 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0