Cyklopet och jag

Hejhopp på er!

Jag är tillbaks, dock inga bilder än men de ligger och ruvar i en urladdad kamera. Har vart en del att ta kort på, men mitt internet tillåter inte uppladdningar just nu tyvärr. Får vänta tills jag kan utnyttja syrrornas grannes nät..mouhaha.

Senaste tiden har jag vart inne i stan några svängar (köpte ett par thongs/flippisar som det enligt oss heter) med mood stones...vilken färg förutom blå kan det egentligen bli när man ofta bär flipps på sommarn? Döh. Menmen, sen har jag även såklart vart vid stranden, gick upp vid 8 och tog bussen vid 9 snåret. Det är få saker som kan mäta sig med en hel molnfri varm dag på stranden laddad med Klick!, en ipod och bok. Då njuter man. Sen fick jag sällskap av Jenny som slitit sig upp ur sängen, dock inte lika badglad som en annan, är i/under vattnet stup i kvarten. Cyklopet var ju somsagt en storlek för liten, men vill man så går det, har sett små stimm av ganska stora fiskar, inte så färglada dock, sen en hel flock mini fishes och ett par glada smala saker simmandes vid ytan. Men jag badar inte längre ut än att jag bottnar, har någon konstig föreställning av att jag lättare ska kunna undslippa en haj om jag har sand under fötterna. Ioförsig har jag ju mina fingrar som jag kan poka hajens ögon med, men i stundens hetta är jag lite smått osäker på om det skulle hålla.

På kvällen igår kom en gammal gymnasiekompis till Jenny förbi (Suzanna) för lite fika hos syrrorna, vi har setts lite i stan innan och i Lördags gick vi alla ut. Hon är förövrigt syrra till Stefan Nystrand, ni vet vår os-simmare. Hon har fått jobb som siminstruktör på olympiapoolen vid Harbour bridge, så jag och Jenny ska försöka lura oss in där...förhoppningsvis ;)

Idag blir det nog åter en varm dag, men man får vara försiktig i solen, men det vet redan australiensarna. Går man in i random affär kan man endast få tag på antingen sunscreen 15 eller 30, det är liksom hela utbudet. Konstigt va? Medan vi i sverige har typ allt mellan himmel och jord...hur går det ihop egentligen?

Jäjä, nu ska jag käka lite frukost. Hoppas ni har det bra där hemma!

See y'all!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Mia,

Nu närmare det sig! Ska det bli spänande att träffa dina "gamla" föräldrar igen? Det blir väl stort gråt o kramkalas :-) Här närmar sig julen med stormsteg, dock utan tillbehöret snö! Den gamla grå o blöta luvan är här för att stanna. Hoppas Barck o gänget i köpenhamn går något åt det nu när dom har chansen... På tal om solskyddsfaktor!! vad är det?? :-) behövs ytter sällan i svedala och då räcker nog 3:an!



Karm Mia o ha det bäst som vanligt! (hoppas att det blir lite bloggande fast mamma o pappa är där! )

2009-12-08 @ 11:27:41
Postat av: mamma

Då kanske vi kan ta oss en simtur i OS-bassängen 50mx10 varje morgon eller en liten simtur i havet,oh oh oh vad jag längtar,låg o läste resebroschyrer i går kväll,Australien verkar vara ett fantastiskt land att utforska, hur mkt som helst att se o uppleva

Puss puss Mia vi hörs snart igen jobbet kallar!!!

2009-12-08 @ 11:54:11
Postat av: camomill

graaaaaaaaanen! =D wohoo snart jul/sommarlov! har du sett detta btw : http://www.youtube.com/watch?v=nViC0K-zifk hahahhaaaaaa sååå sjukt kul, finnns fler beatles och killers osv..

2009-12-08 @ 17:13:49
Postat av: pia

Stort grattis på 22- års dagen önskar vi här i Bromma. Hoppas du får, kanske redan har haft, en härlig födelsedag.Det verkar ha det jättebra där borta. Fortsätt med det. Vi ser fram emot juni när du kommer hem till Svedala.

Pussar och kramar från Pia Bengt Gloria Johan och lilla Anna.

2010-03-10 @ 12:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0