Nemo bjuder in för en dag

Nu är jag tillbaks igen, å aldrig har jag väl varit så snabb! Nu har det nämligen hänt så pass exotiska saker att jag inte kan hålla på det mer än några sekunder till. Se till exempel på bilderna nedan, hur skulle man någonsin kunna hålla sig med dem i fickan? Det går bara inte för sig. Förklaring följer:

Idag var det alltså dags för snorkling och dykning för dessa 7 äventyrslystna svennar, och upp i ottan var som så det oftast är. Buss 5 min till barriärterminalen, och iväg bar det med båt 2 h rakt ut i det blå. Vissa budgifvare hade laddat magen inte bara med kaffesump utan även sjösjuketablett i förbehållande syfte. Väl framme i det klarblå/grönt/violetta-vattnet var snygg kroppsstrumpa på (ifall jellyfish/maneterna kände sig extra retade idag) och cyklop, helt kamouflerade. Föga anade de små stackars korallerna att sådana fula fiskar skulle komma på besök just denna dag.

Men i gick det och oj vad häftigt det kändes, som att simma i skansen saltvattensakvarium! Korallerna sken i vackert ljus och fiskar med alla möliga färger och former samlades kring reven i olika konstallationer. Det första som ljuder genom luften är dock ordet 'SHAAARK' som både mamma och Lena stämmer upp i, samtidigt som jag blickar ned mot botten å ser en halvmeterslång liten haj som simmar fridfullt förbi oss långt där nere. Ingen överreaktion här inte! Annars var det hur lugnt och stillsamt som helst att snorkla i Barriärrevet, 3 stopp på olika ställen, med lunch och fika, samt dykning för Axel och Göran (kusin och morbror) samt fotografering under ytan. Såg även sköldpaddor och  maneter, och fick klappa en sjögurka ;) Kom hem vid 5snåret och ville genast ut igen. Men ingen nöd går det på oss, imorrn är det nämligen dags för den cairnska regnskogen inklusive krokodilsafari, linbanor, träskvandring och koalaklappning. Vad mer återstår att se!



Ack så oskyldigt



Vad hände?



Lena, jag, Clara och mamma, krampaktigt hållandes fast i det man fick tag på.

Väl bekommen!

Kommentarer
Postat av: Tina

VAD NI HAR DET BRA!!!!!! Jag blir grymt avis!

Jag håller med, det var grymt fuka fiskar... klart att hajen drog :-)

Du skriver för roligt, jag skrattar hög när jag läser.



Krama o pussa tiller alla!!! Tina

2009-12-30 @ 11:13:23
Postat av: Carro

Hallå där på andra sidan världen.

Tycker ni alla är fasligt tjusiga i era flotta kropps-strumpor! Inga fula fiskar så långt ögat kan nå..

Och jag håller me mamma, blir galet avis!!

Hoppas julen varit bra trots snö och köldbrist!

Och gott nytt år!! Hälsa släkten.



Massa kramar/ Kusin Carro

2009-12-30 @ 13:46:23
Postat av: Farfar

Jag ser att ni inte ligger på latsidan.Ni bör inte längta hem, vi har snö och minus 10-15 och man går inte ut i onödan. Hoppas att ni fortsätter att ha kul hela gänget.

GOTT NYTT ÅR !!

Olle o Mud

2009-12-31 @ 12:00:11
Postat av: camomill

iiiiiiiiiiihhhh vad härldigt!!! NemoIRL! "Har du sett min pappa?" ;D

2009-12-31 @ 12:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0