Alone på BB

As you know, har jag ju inget nät...fortfarande. Så därför för att spara in lite money har jag nu tagit mig till skolan, ganska dött är det här. Är nästan helt själv, allting e ganska dött på helgerna efter 15 i north sydney. Men det e inte direkt läskigt...ser några vilsna asiater i skoluniform...bättre än inget!

Skolan igår då, ja vi fick samla ihop oss och sätta oss i en stor sal för lite powerpointgenomgång av några ansvariga på bb, och så fick vi som går associate degree en liten rundtur på skolan. Det är några svenskar till (överraskning!not) som börjar med oss direkt i termin 2; en tjej från högland/bromma faktiskt..hur sjukt e inte det?!, en kille från gävle och en annan tjej från haninge. Alla vi svennar gick och satte oss i parken där vi ätit lunch tidigare, köpte lite att svalka oss med och hade en mysig stund i eftermiddagssolen. Känns himla spännande att få se klassen man hoppar in i nästa vecka. Hoppas folk accepterar alla oss newbies.

Kristin, hennes brasilianska kompis och Evelina följde med hem till mig, tog ett glas vin och gjorde oss iordning för kvällen. Gick till en mysig restaurang (BYO - bring your own) och åt en jättegor pizza faktiskt...sjukt god..typ lite stenugnsbakad. Evelina gick och köpte vin igen, och när hon kom tbks noterade vi att vinet hade lite exotisk färg...hon hade råkat köpa dessertvin. Uh. Så ja fick springa tbks och köpe ett nytt. Så där blev det ju garanterat vatten resten av kvällen för mig..höhö

Åkte in till stan vid 10 och gick mellan några barer. Kom tillslut till Ivy; värstingklubben, typ lite posh, ganska stort (typ 2-3 våningar) jättefräsch inredning, fontäner, ljusgrejer, massa folk...så skönt att inte behöva krångla som i sthlm med köer, inträde, garderob. Här e d bara att visa legget och gå in! =) Träffade på massa exotiska människor, många tyskar och britter. Snackade med en tasman...(alltså ön ni vet nedanför Australien) och han ville typ visa mig runt lite i sydney, så kanske har man en egen guide nu?! Vi får se ikväll.

Jag och kristin letade upp en buss kl 03 på natten och lyckades ta oss till north sydney, och sen fick vi gå vägen tbks igen till lägenheten. I princip samma väg som jag brukar gå till skolan. Kom i säng vid 4, och sov läänge i morse...så skönt. Dock kom det värsta regn och åskvädret igen och det dundrade på där ett tag. Lite scary.

Vad händer hemma då?! Melodifestivalen?!?!? Jag måste så uppdatera mig på det där. Svt lägger väl upp alla delfinaler innan den stora finalen? Ska titta på det sen. Seymour ska kanske komma över med en tv till mig på Måndag...ah va schysst! Den går på wirelessignal så jag behöver inte betala för ngt, som ja skulle ha gjort om jag ville titta på tv som redan finns i rummet (den e förövrigt apgammal). Skulle va kul och se hur tvvärlden fungerar här i Aussieland.

Nu ska ja pallra mig ned till kirribilli igen! Syns snart igen!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Hallå där... försökte lägga en kommentar igår morse men servern där din blogg houstas var nere. Står nu i ditt rum i Skåne. Det är ingen jävla ordning alls, här är 2,5 dm snö och 5+ medan det i Ängby är noll snö och -5. Tommy Werdler och jag demonterade din säng och tog ner i källaren så nu är det lite luftigare här inne. Kul att du ser fina fartyg - Queen Victoria hör till Cunard Lines, ett brittiskt legendariskt rederi och väldigt fiiint (din i resesammanhang milt uttryckt kunnige farfar får säga emot mig) och ett av hennes systerfartyg QE2 (Queen Elizabeth) ska du då kunna se senare eftersom den ska avgå till Southhampton (U K) från Sydney den 27:e - 41 dagar tar det.

Känns bra att du verkar gilla Sydney. Jag tog nästan din taklampa på bilderna för fullmåne. Och läckert att du fick s a s fick fisk i din håv! Minns ännu Ludwigshafen när vi var ute med Mercahusbilen... stor kram! Jag ska glo på festivalen och imorgon blir det bussen vid 12 och sen hem med X2000. /P

2009-02-21 @ 18:07:35
Postat av: Mihaaa

kul att ni rensar alla spår av min existens därnere. kepp up the good work.

2009-02-23 @ 04:29:57
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0