Bondi beach, done and done!

Hohoo på er i tomteland!

Idag var det dags för efterlängtat beachbesök, nämligen Bondi beach. Tog tåget till Bondi junctionstationen, gick til en sjukt stor galleria med över 6 våningar, och självklart låg affären vi skulle till, Target, högst upp. Där inhandlades badhanddukar, flip flops (som här hetet thongs...) och strandväskor. Jag köpte ett bar thongs...alltså inte ett par små underbyxor utan skor.. ;) Sen drog vi till bussstationen och tog bussen till beachen som var fullproppad, den tog cirskus 10 min och åkte längs backar i bostadsområden, och sen såg vi äntligen vattnet!

När bussen åkte i nedförsbacken mot Bondi var det hur fint somhelst, den långa korallblåskimrande stranden med 500 000 pers..typ. Hoppade av bussen och drog oss mot folkhavet. Lade oss i smeten och försökte undivka att se att vi var de enda blekingar på denna stora beach. Det e verkligen helt sjukt hur bruna och inoljade alla är här, medan man sjäv kämpar med solfaktor 50..vilket jag bestämt funderar på att byta ut mot ngt mindre motståndskraftigt, as you know. Dock brände jag mig inte idag heller, medan de andra gjorde det..ha ha ha ;) . Men jag ska nog kämpa på med min 50 tills den tar slut, är nog ganska lite kvar nu.

Låg på min handduk och läste, och spanade runt i folkmassan. Plötsligt hör jag hur massa människor skrattar aphögt och glor mot ngt runt livräddartältet. Sekunder senare rusar hela stranden mot detta tält och jag tror mig skymta en småtjock gubbe i manstrings/ borat-outfit med ett kamerateam eftersig..och jag som trodde det var tal om en hajattack..shooot. Då hade jag fått vatten på mina kvarnar!

Sof&Raz var nere och badade lite, men jag höll mig på min handduk med evelina. När vi gick så tog jag mig ändå ned till vattnet, som böljade in i världens vågor på strandkanten...och när vattnet nådde mig så  fick jag värsta Skåne-flashbacken, för här var det kallt må jag säga. Brrrrrr, typ 18 grader! Kan ha berott på vinden (som sjorde att man fick en sandhög i munnen så fort man andades), men ändå, när det är en bukt sådär så borde det ju va lite varmare ändå. Jäjä, blir nog varmare sen kanske.. Men att gå till Bondi en söndag var kanske inte i det smartaste laget...ska nog gå dit en vardag, då det e lite mindre folk.

När vi åkte hem från beachen drog vi till en restaurang bara några 100 m från hostelet. Där kan man äta steak för 10 dollar, apbilligt, och gott! Tog rum&coke, yammi, bartendern var hoooot.....;) så jag tog några till..behövde inte ens säga vad jag skulle ha för han kom ihåg vad jag tog sist...hihi. Där satt vi i några timmar och tog det easy peasy, kom på att vi kanske får kolla på inneboendealternativet, försig då. Men jag kanske ska ringa ett nr vi fick på en visning imorrn. Har typ inte råd att ringa från min mobil längre, idag ringde jag Seymour (Fridas pappas polare) och med honom pratade jag i typ 20 min...aaah ja e pank! Han var jättetrevlig iaf, och ville visa oss runt i sydney i veckan, hjälpa oss med möbler (som vi kunde få låna av hans son) etc. Mycket bra! =D

Imorrn kanske vi ska till en annan strand, vi får se hur det blir med visningar....kanske dyker upp ngt.
Ska kolla nu om svt har lagt upp melodifestivalen...hoppas! =D Men då lär jag ju få sitta här i hallen ett tag..hmpf.. Försökte att undgå vilka som gått vidare på svts hemsida, men direkt när jag klickade mig in så står det ju självklart skrivet över hela sidan vilka som gick vidare. Döh. Där tog det roliga slut. Menmen, kan väl höra på de bridragen då, så slipper man alla kalkoner.

Nu ska jag mumsa på mina maltesers -big pack- ...see ya later aligator!


/sharkbite



Varför sola när man kan tälta?



Det där parrasollet borde vart mitt, MITT!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan verkar vara hetsigt med lägenhetstittandet, hoppas ni hittar nåt bra snart. Jag missade också melodifestivalen, ska också kolla på svt sidan. Här i Sverige står det att det var en katastrof med Petra mede och röstningen på alla löpsedlar, men vi får dömma själva tycker jag. Jag lovar att informera om melodifestivalen så fort jag sett hört något. Många kramar

2009-02-08 @ 19:10:20
Postat av: yazasse

haha vem tältar på en strand!! Lovar att det var skummisar där, som riggat upp värsta avlyssningscentralen där hjääälp!! =) du verkar ha det skitkul och jag är avunsjuk!! Saknar min tenniskompanjon =)!!

2009-02-08 @ 19:10:49
Postat av: camillooo

haha det är inte klokt vad glassig tman får ha det då!? Är det ens lagligt att glida runt och sola och bada sådär.. hmm man börar ju undra!? =D Men det är bra att du undviker hajarna lilla vän. Tänkte ringa dig idag, ska bara luska ut vilken tid som inte är klockan 04.00 hos dig, du kanske ligger och sover nu liksom och man vill ju inte vara den som är den! ;D

2009-02-09 @ 09:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0