Surfers paradise!!!

Tjohoo!

japp, det stämmer, ja sitter för full maskin och nätar hemma..HEMMA! Yey! nu behöver jag varken sitta på ett internetcafe eller springa upp till skolan. Så skönt! Så nu är det bara att säga till när ni vill skypea så är jag där! =) Men kom ihåg att det antingen blir på morgonen eller på kvällen för er, samma för mig.

Har haft mina första lektioner nu, och träffat min klass och allt är mkt bra! Vi är cirkus 15 i klassen, varav typ 7 svenskar.. sen är det några aussies, en colombian, en malaysian och resten e ja inte helt hundra på. Fick hjälp av några killar i klassen med mitt nät, så tack vare dem sitter jag här nu och surfisurfar!

Har fått lite uppgifter i skolan; bland annat att vi ska skapa en grafisk profil för en bar, vi ska välja något vi vill säga till sydneymänniskorna, researcha om förebilder och sånt som påverkar ens egen stil. Började lite smått för en stund sen, men när nätet fungerade blev jag fast här istället. Hehe..oopsi.

Har vart och klippt mig också, tänkte fräsha upp frillan lite, så nu är det bara de där solblekta slingrona kvar...bara det slutar vara molnigt så... Har köpt en kudde, en "european style" vilket var lite konstigt efter som den var väldigt avlång, men skön. Nu fattas bara en byrå där jag kan slänga alla mina prylar. Nu ligger de utströdda på matbordet och på nattduksbordet. Har dock inte hört så där väldigt bra ord om Ikea här...så jag vet inte om det är värt ett besök. Får se.

Har ju betalat 5000 för ett jäkla 'art kit' (pennor, papper, etc) som vi inte har fått än, och nu måste vi ju ha grejer till lektionerna, och då måste vi ju köpa det även fast vi har betalat för art kitet...ah va dumt! Dessutom så behöver man typ bara hälften av det som finns i kitet, och resten tar slut på nolltid. Så jag vet inte riktigt vad det är man betalar för?!

Imorgon börjar jag 10.45, skönt med lite sovmorgon. Sen är det hur skönt som helst att gå fram och tillbaks till skolan. Sparar nog in pengar på att inte skaffa ett åkkort. Kostar multum. Men så får man ju lite motion också! Dock väger min väska hur mkt som helst, så när jag kommer hem kommer jag se ut som hunchback no 1. =/ menmen, får byta axel om vartannat.

Tack för kommentarerna jag får! Ni vet att jag blir så glad av att läsa dem! =) Så fortsätt gärna, och berätta vad som händer där hemma.

I'll be back.
//surfaren ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

va har du för internet? pris? kapacitet?

Åh, eran uppg låter superkul! :D Min egna första läxa var: Läs den här texten och svara på de här 6frågorna, detta utgör 10% av ert betyg. Och kursen är som Reading media texts all over again. Nu håller vi på med high culture å popular culture! Terminen på berghs känns ju bara mer å mer onödig. Har ja berättat att ja kanske måste läsa ett halvår till, för att kurserna ja läste på berghs hittills inte räknas?

Nice med en snygg mia. Hur gick date nr 2? Mer update om killlivet.

Ikea här i Perth har i alla fall vart heaven, varför skulle ert vara sämre? Billigare än second hand t.o.m.

Förlåt för en lååång kommentar.

2009-02-25 @ 14:13:11
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Anonym

och juste, va heter du på skype kvinna?

2009-02-25 @ 15:07:22
Postat av: Johanna

Hallå jag kan skypa Nuuuuuuuuuuuuuuu haha, jag är ledig imorgon kl är typ halv tio i sverige, jag är säkert uppe några timmar till får väl vara inloggad en stund och se om du går in;)

2009-02-25 @ 21:38:17
Postat av: Susann B-H alias mamma

Hallå out there, kul att se dig igår Mia!

Har just avslutat beh på en urtrevlig pat som kommer från Australien o Melbourne,han tipsade bl.a ang spindlar , absolut ej röra dessa utan spraya av bara f...n.Funnel web spider,Redback spider inga roliga varelser inte!!

Skicka mera bilder, på ex skolan,kompisar mm det är så kul o härligt att se hur fint Sydney är!

Kramar från ett mulet o ngt blött Ekerö

2009-02-26 @ 12:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0