En liten solglimt

Kristin flyttade hem till mig igar, och jag hade packat upp, stadat och baddat. Vi fikade lite och snackade girl talk. Riktigt trevligt att ha lite besok! Vi passade ocksa pa att ga ned till tvattrummet och fixa lite rena klader. Inte konstigt att jag inte hittade tvattrummet eftersom man maste ga ut pa parkeringen och in igen i kallaren for att hitta dit. Fanns typ 6 maskiner och det kostar cirkus 10 kr att tvatta, och 5 kr att torka. Men gu va skont det var att ha rena klader igen! =D Alskar lukten av ren tvatt.

Regnet fortsatter att falla ned, och imorse gick Kristin upp tidigt for att skriva in sig och betala pa skolan, hon gar vaningen over mig, med en mer PR-inriktning. Jag laste lite, och gick till real estate-kontoret med checklistan pa grejer i lagenheten; flera saker som fattas, och sen markligt nog grejer som inte ens finns med pa listan. Tror den innan mig lamnade kvar massa grejer.

Hur som helst, plotsligt spricker molnen upp och det blir vaaarmt! Antligen lite sol! Sa efter att kristin slutat gick vi och kopte lunch och skulle inviga gas-spisen. Kopte en gastandare som jag skulle satta pa spisen med, bara det att nar jag val skulle tanda gasen sa hande inget; det borjade ryka istallet. Det var da snillet Kristin kommer pa att det INTE AR NGN GAS-SPIS. Ahhh, all denna mikromat jag genomlidigt i skrack av spisen - och sa ar det inte ens gas!! Doooh. Det ser verkligen ut som en san, men tydligen sa ar slingorna som gar i ett monster varmeslingor. Men yeey, gud va bra! Nu kan ja laga riktig mat!!! (okej...pasta pa spis e lite mer riktigt an nudlar i mikro) Sa nu e jag jatteglad! Har tvattat, slangt sopor OCH kokat pasta pa spis! Hurray!

Efter lunchen gick vi over Harbour b., sen forbi det stora kryssningsfartyget som ligger an mittemot operan. Tog en chailatte som var supergod, och sen akte jag med fargan hem till Kirribilli, dock stannade den typ pa andra sidan on..sa jag fick allt ga en liten svang iallafall + att det borjade sporagna IGEN. Sa nu kommer man antagligen inte fa se solen igen forren om ett par dagar. Menmen, det var kul sa lange det varade. Jag kan ju latt glomma brannan till plugget...far val va vit som ett spoke as usual.

Det e somsagt jattekul att Kristin bor hemma hos mig just nu, och vi kanske ska ga ned till restaurangerna har nedanfor och ata i veckan. Hoppas det ar gatt, det ser jattemysigt ut iallafall.

Hoppas ni har fint vader dar hemma!
Hors snart igen!

Kramar mia

Kommentarer
Postat av: Farfar

Ja Mia det är på misstagen man lär sig. Spisen ser verkligen inte ut som gasspis på bilden. Hoha! Jag kollade idag igen på spisen med mitt nyopererade öga och då blev det ännu mer uppenbart. Hoppas Du får många goda mål mat! Tänker på Dig!

Puss och kram

2009-02-16 @ 09:53:11
Postat av: Tina

Hej Mia,

Skönt att höra att det börjar ordna sig :-)

Skumt med spisen......Bra att det ordnar sig.

Du, brännan hinner du nog få. Du har 2,5 år på dig att sola!

Ha det så bra tillsvidare. Kram Tina

2009-02-16 @ 10:21:01
Postat av: Desire



Du har blivit utmanad!!



Gå in i mappen Mina bilder (eller den mapp där du har dina bilder)

Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen

Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den

Utmana sex andra personer och länka till dem, samt tala om för dem att dom är utmanade!

2009-02-16 @ 18:17:21
Postat av: Mikaela

MIa mia mia. Här skiner solen heela dagarna . Men vet du? Jag är fortfarande lika vit !!!

Sucks.

2009-02-17 @ 14:17:47
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0