Flyttar till Kirribilli!!! =D

JAAAAAAAAAAAA!!!! Jag har fått min egen lya!!!! =DDDD Fatta, jag flyttar hemifrån på riktigt!!!! Och inte var som helst utan till north sydney och Kirribilli!!!! Haha love that name. Jag får typ flytta in asap, och jag har vääärsta läget; exakt vid harbour bridge, supernära Milsons point station, och bara en hållplats från skolan, och en till city!

Jo, kanske ska börja från början. Tog det easypeasy imorse, och gick upp vid 10. Skrev upp adressen till lägenheten, och tog mig sedan mot tågstationen. Gick förvånandsvärt bra att ta mig fram i tunnlarna, fick byta en gång, då jag bytte linje till north sydney. Därefter gick jag av precis efter bron, och ut på gatan. Där fanns det affärer, restauranger och massa skolungdomar. Hah, ni skulle se hur de ser ut här! Det e ju tvång på skoluniform här, så det ser ut som att man hamnat mitt i junibacken typ. De har faktiskt ganska lustiga kläder på sig; hattar, asstora svarta kängor, skjortor, slips och så vidare. Dessutom har de en liten rosett runt hatten så att det ser extra pluttisnuttit ut. Poor things...

Men iallafall, denna dag är väldigt regnig och grå, så om det såg mysigt och bra ut nu - gissa om jag kommer gilla det i solsken! Gick bara en liten väg upp och kom fram till huset där lägenheten skulle ligga. Kom självklart dit typ 30 min tidigt, så jag tog en svängom i kvarteret. Ett bostadsområde med fina hus, några skolor och lite affärer. Väl utanför huset igen hängde det en skylt där det stor att det var flera studiolägenheter som hyrdes ut här, och att det var gjort för studenter i princip; med tv, kylskåp, mikro, kokplattor, internet etc.

När klockan slog två kom mäklaren, och jag + kanske 4 till fick gå in i huset (som såg väldigt fräscht ut), in genom entren med två dörrar, sen gick vi till höger i en mörkblå heltäckningsmattbelagd korridor, upp 2 eller var det 3? våningar och svängde direkt höger till lägenheten. Den låg alltså högts upp och längst ut i högra hörnet av byggnaden. Stort rum med stoor säng, ett litet bord, 2 stolar och lång köksbänk vid fönstrena. Och dessa fönster vätte in ut mot vad som helst; utan här var det panorama Harbour Bridge, hamnen och sydney city!! Naaaajs att vakna upp till den vyen ;) Badrummet var också ganska fint, med dusch, toa och handfat, fönster ja, lite sånt. Sen var det en stor inbyggd garderob när man kom in, där jag lätt får in alla mina prylar. Så, allt såg bra ut och jag visade verkligen mitt intresse och mäklaren frågade om jag ville komma förbi deras kontor i North s. och fylla i en intresseanmälan. Vlket jag gladeligen gjorde, fick bara ringa Evelina och fråga vart adressen låg, men det gick prima, och jag fick ta mig en station längre bort (där skolan ligger) och vandrade längs Blue point road. Tillslut kom jag fram, helt prickig av duggregnet, och fick hjälp av en jättesnäll tjej att fylla i formuläret.   
   Fick gå till posten bredvid och göra en liten checkliknande betalning på 280 aud, som gjorde att jag fick första tjing om jag blev godkänd. När jag sedan tog mig hem till vandrarhemmet ringde det på Evelinas mobil, och de var tjejen från kontoret som sade att jag hade fått lägenheten! =D ihihiihih, jag e inte hemlös längre! BYE BYE HOSTEL. Skrev på för ett halvår, och sen får jag se hur jag gör, om jag bor kvar eller draggar,

Har fyllt på kontantkortet jag fick av fransmannen (opuskort) så att folk kan nå mig på mobilen, så nu har jag ett aussienr ifall nån vill ringa. Dock går det ut i mars, så jag får allt byta den snart iaf. Sen följde Sofie (den andra svenska tjejen som bor i vårt rum och kommer från Ume) med mig till banken , skrev ut en check (haha old fashion) på ett antal tusenlappar som jag ska lämna in imorrn på kontoret som deposition, vilket jag sedan får tbks när jag drar. Sen ska nån person ringa mig och informera om hur man gör med vatten, el, tv, internet etc, så jag ska byta kontaktnr till mitt aussieno. när jag går dit imorrn.

Oh juste, ikväll kommer Kristin, så vi ska ut och äta på 10dollarssteksrestaurangen. Får fira lite också att jag hittat mitt hem, rum&coke here I come!!!

Hahahaaa aaah! jag har mitt eget plejs, fatta?! Nu kan ni komma och bo i min studiolägenhet om ni vill! Det e fritt fram! =D
Så skönt att kunna packa upp, bo in sig och lära känna sydney. Tänk att jag verkligen hamnade precis vid tuben, med utsikt och lika kort till skolan som till city! =D ME LIKE!!!!

//många kramar från Mia and Kirribilli



Min utsikt!



B-e-a-utiful! Nu kan jag nästan fönstershoppa direkt från sovrummet!



Köket / vadragsrum/ sovrum... litet men passar mig utmärkt!



Ingången, mittt ligger på andra sidan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh va kul att fu har fått en egen lägenhet!! Gud va skönt att det löste sig! Hur stor är den? Hur hög hyra har du?



Ta hand om dig Mia! Jag följer slaviskt alla dina blogginlägg;)!

kramkram

2009-02-10 @ 08:52:44
Postat av: Malin

Hej! Grattis till lägenheten, gud va skönt att det löste sig så du slipper vandra runt på horgatan...hehe Hur stor är den? Hur hög hyra har du?



Ta hand om dig Mia! Jag följer slaviskt alla dina blogginlägg.... ;)

kramkram

2009-02-10 @ 08:55:40
Postat av: millomillo

Grattis!!! Äntligen ett eget place! Du måste ge mig aussinummret bums så jag kan ringa, det vore ju trevligt om du hör mig och inte bara jag dig när jag ringer.. =P kräm!

2009-02-10 @ 09:52:03
Postat av: Susann B-H

Grattis Mia att lägenehetsaffären gick i lås, utsikten är toppen !!

Kram din mor.

2009-02-10 @ 11:07:48
Postat av: Desireé

Åhh va roligt Mia!!! Grattisgrattisgrattis! Nu är du en free woman in Aussie!!! Fett! Måste kännas hur bra som helst. Utsikten ser ju inte fy skam ut heller. Ser riktigt riktigt najs ut! Vi måste höras snart så du får berätta lite. Du får ge mig ditt aussie-nummer. Kan man ringa och sms:a det? Hur tänkte du med att det ser ut som om man är mitt på junibacken? Haha. För att det är så mycket barn? Jag tänker på dig och saknar dig. Stor Kram och Puss

2009-02-10 @ 15:14:46
Postat av: Frida

Mia, de ser verkligen fint ut :) guud du är verkligen värd de här. Som Desireé skrev kanske man kan få ditt aussienr så vi kan höras. Skypa snart kanske? När är de du ska flytta in exakt? :)

puss

2009-02-11 @ 00:51:47
Postat av: Mihaaa

Tack alla för kommentarerna!! =D blir så glad av att läsa! Mitt aussienr här just nu iaf är (+61)403 211 671. Det har ju varit fransmannens, så bli inte eärdd om han pratar på voicemail. Haha...men sen byter jag nr för detta går ut snart! Men då informerar jag er igen! =) kramar

2009-02-11 @ 02:58:56
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0