För egen maskin.

Ja, idag var en lugn dag, lugn fysiskt, dock inte speciellt lugn psykiskt.
   Vi har bestämt att kolla på boende på varsitt håll, och jag har kollat in studiolägenheter i massor. Vill gärna bo i eget, och då passar en studiolägenhet perfekt (ett rum + badrum). Hittade en del bra i North Sydney vid plugget, dock kostar det ju en del, men jag har csn, och sen förhoppningsvis ett jobb.

En speciell lya fångade mitt intresse; en med utsikt över Harbour bridge, vattnet och hela Sydneykärnan! Var den billigaste jag kunde hitta, och redan möblerad, OCH låg precis vi tågstationen med gångavstånd till skolan (tror jag). Ska på visning av den imorrn kl 14; så håll alla tummar och tår för mig. Det skulle va så skönt att få ett HEM!!! Ett alldeles EGET hem så att jag kan PACKA UPP och SLAPPNA AV och NJUTA av Sydney. Och om jag har ett eget ställe kan ju alla som vill komma och bo hos mig?! Bra va?! =D 

Så imorgon bär det av på visning ensam, hoppas jag förstår mig på tubsystemen här, det e ganska förvirrande ibland, men om jag åker ett bra tag innan lär jag ju hinna. Jag har nog koll på vägen från stationen, har laddat ned massa kartor och taggat dem i mobilen.

Jo, idag åt jag äntligen en sån där rolig sushibit; lång korvliknande bit som man äter ut påse. Jättebilligt; 4,10 dollar för 2 rullar (typ 20 kr) och varje korv är typ egentigen 3/4 bitar. Ska göra en sån sen när jag blir kock, vilket jag blir i sinom tid.

När jag har adress och sudentleg från BillyBlue ska jag fixa bank, mobilgrejs och allt annat...hmm vad mer? He..ni får påminna mig. Det är mycket nu, som Petter en gång sa. Men jag säger som jag brukar (iallafall ibland): WE (I) CAN DO IT!

Saknar er alla nära och kära som jag känner så bra! Hoppas ni mår bra =)

Kramar från Mia i underlandet

Kommentarer
Postat av: the gran

woouhooouu! Hoppas du får den den såg finfin ut med utsikt och allt, då kommer jag och flyttar in! pusselipuss!

2009-02-09 @ 16:59:58
Postat av: Göran B

Hej Mia!

GRATTIS på FÖDELSEDAGEN önskar Göran Lena Axel och Clara.

Hoppas allt är bra med dig och att skolan flyter på. Här hemma har vi just fått lite snö!

Ha det bra och fortsatt lycka till. Hej svejs.

2009-03-10 @ 07:25:44
Postat av: Göran B

Hej Mia!

GRATTIS på FÖDELSEDAGEN önskar Göran Lena Axel och Clara.

Hoppas allt är bra med dig och att skolan flyter på. Här hemma har vi just fått lite snö!

Ha det bra och fortsatt lycka till. Hej svejs.

2009-03-10 @ 20:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0