Helg o hå

Lördagmorgon, lyssnandes på Amy McDonald, och tittandes på den nya kryssaren som har lagt an i hamnen. Och ja, det är säkert den där brittiska saken ni snackar om där hemma. Men jag kan säga att den inte alls är lika stor som några av de tidigare. Sådetså.

Första skolveckan har varit rolig, spännande och ny. Vi har 4 ämnen, men två lärare i varje, alltså 2 lektioner per ämne i veckan, och vi får uppgifter av alla lärare varje gång. Vissa av dem ger ut brief på papper, medan andra lägger upp på nätet - som vi inte ens har "tillgång" till ännu. Men det ordnar sig nog, men det är fortfarande lite förvirrande med vilken lärare som hör till vilket ämne etc, namnen ska jag nog inte ens försöka mig på. Dock är ämnena roliga, och man får göra sånt som utvecklar ens kreativitet som det så fint låter.

Väldigt lägligt dock att vi är lediga varje Måndag, en hel extra helgdag! Weij! =D Jag tror det behövs med alla uppgifter vi får. Även fast det i princip är mest praktiska grejer så tar ju ändå själva idékläckande en viss tid, och sen vill man ju bli nöjd också, vilket man inte blir i första taget. Men det är ju en del av utbildningen, och visst jobbar man bättre under en viss press?

Börjar känna att kapaciteten på min garderob, alltså innehållet, är lite snäv nu. Måste verkligen få mina kläder nedskickade asap, och skor, och jackor. Åh mina kläder som jag var tvungen att lämna där hemma. =/ Menmen, det börjar ju blir höst här snart, inte för att jag tror att det kommer behövas päls och parka, men ett extra lager tyg kan ju vara bra ändå när ostanvinden tar vid ;)

Nästa helg har jag och Kristin blivit hembjudna av Seymour till Palm Beach. Najs va!? Haha, värstingstället där alla kändisar bor typ...några iallafall. Det ska bli kul att se hur det är där, det låter ju onekligen ganska exklusivt.
Hoppas det är fint väder så att man kan ta ett dopp i havet också, de kanske har en sån där beachpool (en inhägnad i havet, för barn..typ) He, men är man rädd för havets djur så är man, det finns ju inte bara hajar där ute as you know. Maneter med elspröt och gudvetvad. Nä, barnpool here i come.

Hörs snart igen!

Btw, mitt skypenamn är Ateljemia. See ya!

Kommentarer
Postat av: Farsan & Co

Gomorron - nu sitter vi här i gästrummet hos Björne & Eva på Sollerön. Fullt med snö och -6 grader och imorgon är det Vasaloppet där vi ska se målgången live. M a o lite annorlunda jämfört med Sydney. Låda med kläder kan med lite tur komma iväg under nästa vecka; det gäller att hitta bra alternativ för det är inte precis gratis... men du lär inte frysa ihjäl under tiden! Kram från alla (Flingan jamar och Fargo viftar på svansen).

2009-02-28 @ 10:54:18
Postat av: Desire

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom.Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!.











Vad heter du?: Desireé

2. Ett ord på fyra bokstäver: Dörr

3. Flicknamn: Daniella

4. Pojknamn: Daniel

5. Yrke : Dansös

6. Färg: Dünkel braun

7. Klädesplagg: Duffel (hehe, den ni... minns ni när man hade duffel? Så jäkla mysigt)

8. Mat: Dinkelsallad

9. Sak i badrummet: Duschmössa

10. Plats/stad: Degerforss

11. En orsak att vara sen: Död

12. Något man skriker: DAAAHHHHH!!!

13. Film: Döda poeters sällskap (Så jäääääävla bra också!)

14. Något man dricker: Drink... (hehe, det gills väl) annars Daquiries...

15. Band: Deportees

16. Djur: Delfin

17. Gatunamn: Döbelnsgatan

18. Bil: Öhh... Öhh... De Lorean (Okej, jag fuskade på denna men det borde fasiken vara okej... haha och när jag såg det va det ju bara klockrent. Klart man måste välja en De Lorean liksom).

19. Sång: Does your mother know.

20. Aktivitet med mer än en deltagare: .Dragkamp. (Snodde lite från min kära lilla utmanare Michaela här...;))



Okej, det här va lite svårare än jag trodde på vissa grejer faktiskt.







(Cammomilla har updaterat mig, haha, but I would like a fresh one from you. Kom på att jag har ju visst dig på Skype så nu ska jag vara inloggad 24/7 så vi kan prata!)



Puss!

2009-03-01 @ 23:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0