Javla insektjavlar

Ja, nu var det allt tur att jag inte har ett svenskt tangentbord va? Har nu flyttat in i min flat, och jag ar maktigt bedrovad. Kom hem igar fran kings cross efter middag och drink, och tander lyset i rummet och ser att jag har fatt nya rumskompisar. Och det ar inte roligt, hela mitt jadra rum e fyllt av bugs, allt fran sma kryp till freaking kackerlackor. De kralade ver min nytvatade disk, i badrummet, pa golvet och pa vaggarna. Och jag tror jag doooor, jag ar helt ensam, bland ohyra, och har ingn mat, kan inte packa upp, badda eller natt! Jag har inget internet, ingen tv och ingen att va med. Men jag maste sta ut, man far tanka pa barnen i afrika...eller ngt. Kan saga att jag har en klump i magen, orolig och lite ledsen. Skolan borjar ju inte forrens om en vecka. Vad sa jag gora i en vecka liksom?! Dessutom ar det gratt och regnar, sa jag kan knappt vara ute.

Dock ar det tur att det finns ett internetcafe nedanfor huset pa gatan, dar jag sitter just nu. Stter och kollar pa alla otroligt tokroliga skolungdomar med sina exotiska outfits. De och jag... aaah varfor ar det ingn har jag kan pratta med?! Jag siter typ och snackar med mig sjalv - som nu da till exempel. Hoppas ni inte glommer bort mig...jag tanker pa er alla. Saknar er. Jag tror at det ar jobbigt nu for at jag e ensam och inte har ngt att gora och ar bombarderad av kryp.
Menmen, nu vet ni iaf varfor jag inte har unnat skriva, och varfor jag ar lite ledsen.

Kan daremot skriva lite om de senaste handelserna fram till att jag flyttade. I Onsdags foljde jag med Kristin ut till Newtown och traffade hennes tva kompisar fran australien. Ett par som nyligen gift sig och deras 3 polare. Vi satt med dem i en bar och kopte biliga drinkar. Spelade biljard och hade d kul. Roligt att lara kanna lite inhemska manniskor ;)

Igar flyttade jag in i mitt palats .. harkel... och jag fick slapa min tunga vaska forst till north sydney staton och nedfor en riktigt lang backe for att hamta mina nycklar. Sen fck jag ju sjalvlart slapa upp den igen, ta taget en station tbks till Milson point. Och vad hander nar jag ommr fram il huset?! Saklart sa har de glomt at ge mig nyckeln till entredorren. Ah vilka schmucks! Som tur va ringde Seymour mig och sade at han va pavag till irribilli. Sa efter en stund kom han och hjalpte mig hamta nycken, och jag slangde in mina vaskor. Sen korde han runt mig i typ hela norra sydney, bort till massa uddar och stora bostadsomraden. Jattesnallt av honom, sa nu har jag atminstone sett lite mer av omradena runt omkring.

Igar akte jag tbks til Kings cross och at thai med de andra och en israel som bodde pa hostelet. Sen gick vi till restaurangen/baren med 10dollars steken och tog lite att dricka pa happy hour:n. (3 dollar for vin/romcola/ol etc). Sen oppnade sig hilmln och det bara oste ned varsta tropiska regnet. Kul va? Och jag var dessutom pa fel sida av bron och hade ingen jacka eller paraply och klocan var typ 11. Sa jag hade inet annat val an att aka tuben hem med alla skummisar. Det e lasigt nar man inte vet hur det ar pa kvallarna har och sa, om det ar farligt...men det gick bra iaf.

Imorrn ar det alla hjartans dag, och det kommer antagligen bli den basta nagansin. NOT. Krisin ska bort, sof&raz ata mddag och evlina vet jag intte, mn jag ommr sakert sitta pa min oeddade sang och grata. haha. neh.. d e inge kul. Jag vill at solan ska borja!! Oj nu har jag snart sttit har i en tmm, dyrt blire, men vad ska jag gora?

Saknar er alla sa och onskade att ni var har!!

Skriv garna nt i kommenaren! Da skulle jag bli glad.

Manga kramar fran en miserabel mia

Kommentarer
Postat av: Farfar

Hej hjärtat!

Eländes elände. Jag antar Du har kontaktat uthyraren och bett dem avhysa de andra gästerna i rummet! Du ska vet att många tänker på Dig glöm inte det - och saknar Dig. Allt blir snart roligare.

Puss och kram!

2009-02-13 @ 09:25:16
Postat av: camomilla

nohooo insekter! På dem med hårsprayen bara, utrota dom, u can do it! Tänk såhär: det hade vart värre om det var ormar och giftspindlar, små insekter har ingen dött av, och du har fortfarande fetaste utsikten!



Blir lite besviken när du inte hänger på gmail på morgonen, du får allt se till att skaffa uppkoppling, bums! (psst jag har hört att man kan hänga i trappuppgången utanför någon grannes dörr och snylta lite på deras bredband, tänkte bara säga det lite anspråkslöst sådär..)



Saknar dig favvogranen!!!

2009-02-13 @ 09:28:33
Postat av: yazasse

tjoooooo gud jag hatar verkligen insekter, skulle dött om jag såg en spindel haha!! som spindeln i skåne, remember? =) Hoppas ditt internet funkar snart för min skype är redo, den står i stand-by-läge för dig =) miss youuuuu kraaam

2009-02-13 @ 09:38:59
Postat av: Tina

Hej Mia!

jag tycker du är så jäkla strong!!! Du fixar ändå allt dett ensam! Jag jag skulle gråta ihjäl mig. Menlåt lamapan lysa det gillar inte småkryp, då rasslar dom ner i avloppen.....

Det blir bättre när solen skiner! Läser dinblogg vare dag. Kram Moster Tina

2009-02-13 @ 10:59:28
Postat av: Farsan

Ja, det är klart att det känns surare när inte vädret är som det brukar vara. "Cockroaches" är standardutrustning i Sydney har jag fått reda på, ofarliga men förstås ofräscht och ovant, du har fått en länk på gmail till lokal avhysare som farfar kallar det. Om du inte har ett; gå ut och köp ett ballt paraply för jag har kollat väderrapporten i Sydney Morning Herald fram till onsdag. Upp med humöret - det finns säkert dom som är avundsjuka på dig! Kram

2009-02-13 @ 11:04:44
Postat av: Tina

Hej igen Mia,

Jag pratade med en av mina arbetskamrater som var i Australien för ett par år sedan, det är ohyra överallt där enl henne. Op finsate hotellen. dom brukar åka med flygplan o bespruta. Är det en tröst eller..... kram Tina

2009-02-13 @ 11:11:34
Postat av: Frida

Lilla gumman! jag tänker på dig, men köp en sådan där spray och spraya ilskan ur dig (de brukar jag göra) och hör av dig till hyresvärden.Du borde inte acceptera de. Jag ska inte heller göra något spec på alla hjärtans dag. Gå till en bar, drick lite och snacka med folk :) Du är en skön brud som många inte skulle banga på att lära känna :) saknar dig!

pusss

2009-02-14 @ 01:23:25
Postat av: Mikaela

Men Mia ! Ja sa ju det ! Vi skulle åkt till samma ställe ! Ja känner mig också lite miserabel ibland, men det är säkert inte lika befogat som för dig. Får jag komma till dig på första bästa lov? Jag saknar dig som fan !

(och du, igår såg jag min första riktiga heting här downunder. glöm inte vår killjakt sen ;))

2009-02-14 @ 04:01:21
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: mihaa

oh tack alla for era kommentarer! blir sa glad att hora fran er! ska genast ta tag i alla tips, och just nu ar ljuset rena dundermedecinen! har knappt sett ett djur pa timmar!



kramar pa er alla och jag saknar er sa!!

2009-02-14 @ 08:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0