Lägenhetstitt

Hej å hå!

Här forsätter dagarna i all ära. Igår var det free beer på en bar en bit här ifrån och jag rasmus och evelina gick dit med några andra från vandrarhemmet. Där delades det ut lotter och sen körde en kille igång med lite offentlig förnedring av de som vann och fick komma upp på scenen, för en gångs skull önskade man att inte vann. Men det var trevligt, och massa folk - det var en backpackerkväll, men vi var nog de enda svenskarna. Däremot är det stort överskott på britter...de är överallt.
   Efter första puben drog vi till en annan där det var en bikinitävling på gång, väldigt stereotypiskt och lite tjejförnedrande. Massa unga tjejer gick på ett podium och posade för barpubliken. Not that nice actually. Men sen fanns det ju också några killar som tagit på sig bikini och gick upp, det var däremot lite roligare...höhö. De hette Rasmus och Jonas, så de kan faktiskt har varit svennar. Typiskt.

Idag gick vi upp i tid för att åka tunnelbana till wollingstone craft eller vad det nu hette; 2 stationer från north sydney och skolan, där tittade vi på en 3 rummare med vardagsrum, 2 toaletter och tvättrum. Jättefin med häftig utsikt över harbour bridge och vattnet. Dock kändes det lite onödigt med ett gigantiskt vardagsrum, eftersom vi inte har några möbler. Den var också lite dyrare än de andra vi tittat på (630 aussie i veckan). De vi siktar på ska helst kosta 400-600. Det beror också på om vatten, el, kyl och tvätt ingår. Vi har ett annat ställe att kolla på på lördag som ska ligga supernära skolan, en bottenvåning. Vi får se! Ska bli skönt att hitta ett ställe snart, få packa upp och andas ut.

Åt lunch i city på en mathall i en galleria. Såg skylt med sushi och skrek jaaaaa, dock fattade jag inte vad jag skulle beställa eftersom de inte hade några menyer. Så jag tog en plastförpackning, lagom kul, men det var med california rolls, vilket ändå var det mest exotiska sushi jag har ätit; med tonfisk bland annat. Sen när jag hade satt mig såg jag att folk hade fått sushibitar långa som korvar i påsar och satt och åt dem med papper runt i händerna. Smart tänkte jag, varför har man aldig tänkt på att äta sushi på det sättet förut? Ska beställa en sån nästa gång, man kunde ha vilken rulle som helst. Yammiiiii!

Nu sitter vi på vandrarhemmet, klockan är 14 och vi kanske ska gå till närmsta park och ta det lungt resten av dagen. Dock är man så trött hela tiden av att gå hit och dit, så man blir ju lite halvslut när man väl kommit tillbaks till rummet.

Har nästan glömt bort att det finns stränder här också, så snart kanske vi ska gå och bada. Fast jag vil helst hitta ett ställe först...det e så kul att gå på visningar! Längtar tills vi hittar ngt bra.

Uppdaterar snart igen!

kramelikram



utanför vårt vandrarhem



sydney by night



tunnelbana på väg. stor va?!



på övervåningen...

Kommentarer
Postat av: Farsan

Satsa på sjöglimt, det är ju Sydney ni ska bo i. Och tvättmaskin/kylskåp måste väl mäklarna kunna skaffa fram. Det är angenäma bekymmer ni har - lycka till! Kram

2009-02-05 @ 09:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0