Lördag

Tjohej på er därhemma eller vart ni nu än är.

Idag ringde väckarklockan 8, och jag var sist upp eftersom badrummet var upptaget, blir ju lätt så när man är 6 pers som ska samsas om ett enda, samma klockslag.

Köpte ett veckopass inom röda zonen med tub och buss, och åkte sedan in till stan där vi skule byta tåg. Vi var lite sent ute (igen?!) och eftersom det är så varmt denna helg så är kollektivtrafiken kraftigt försenad, så även vi. Så vi fick en tankeställare och gick istället upp på gatan och tog en taxi till lägenheten vi skulle titta på. Även den låg också i north sydney, och vi hittade fram till den 10 min försenade. Den låg i ett hus, ganska långt från skolan, ibland tror man att man kommit till san fran eftersom man måste gå backe upp och backe ned för att komma nånstans. Sicko. Men den lägenheten var inte rätt heller, tyvärr. Vi kanske måste lägga om vår strategi.

Efter den visningen drog vi till tågstationen och åkte 2 hållplatser nordligt til den andra visningen. Där var det tomt och saknade bevis på mänsklig existens, sen kom en kille och frågade om vi också letade efter lägenheten, efter att han ringt ett samtal sade han till oss att den redan hade blivit hyrd. Så det var ju bra, att man skriver det i tid så att folk inte behöver stå och vänta i onödan. Stupid!

Så vi fick gott åka hem igen och leta vidare. Jag mailade lite med Fridas pappas polare som är australiensare och bor här i sydney, och han är verkligen eager att hjälpa mig med allt möjligt! Jättesnällt verkligen. Ska ringa honom imorgonbitti, sen ska vi träffa honom på Måndag troligen, så förhoppningsvis får vi lite mer hälp än vi kunnat fixa på egen hand. Tack Staffan!

Jag och Evelina gick till parken vid hamnen idag igen, läste lite och solade. Tror jag ska byta ned mig från sun protection 50 till 30 åtminstone, för här ser jag exakt lika blek ut som när jag landade..det funkar lite bättre än det borde..höhö. Jag vill ju för sjuttsingen få lite färg åtminstone, såväl röd som brun...för det röda bli eventually brunt iallafall.

Brittiskan som också bor hos oss, Irna, är jättetrevlig. Hon är väldigt pratsam och glad, och hon var med oss ikväll och åt på en supernajs thairestaurang på vägen mot city. Urgod mat, inte så dyrt heller. Åt en röd currysoppa med kyckling och ris..yammi!

Imorgon ska vi ta oss till Bondi beach, jag sak inhandla parasoll innan dock, måste kunna gömma mig undan för alla hajar. Huga.. Ska bli kul att komma till stranden dock, har inte sett någon än sen vi kommit. Jag måste iallafall tvinga migsjälv att doppa fötterna i havet...hajarna kan väl inte känna rädsla? hope not, då är jag stekt fläsk direkt...eh..ja det kommer jag ju bli iallafall tack vare denna sol.

Hur är det i stockholm då? Melodifestivalen ikväll?! Ahhh, ska kolla svt play imorrn, kan ju för guds skull inte missa sveriges största och galnaste spektakel! never ever. Och snöstorm huh? Najs! Jag e alldeles kletig av all solkräm...just putting it out there =P

mouhaha...

//mia



min säng är den där trashålan till höger. Måste ju ha lite private liksom...



den väldigt familjära hallen/trapphuset på våning där man måste sitta om man vill koppla up sig.
Sofforna klibbar sig fast...ni kan ju tänka er hur mysigt det är

.

parken och hamnen vi har tagit för vana att sitta vid. Väldigt behaglig läseplats, dock får man hålla hårt i boken för här blåser från alla möjliga håll må jag säga.



vägen vi tar för att komma in till city, denna gång till thaistället.



Evelina och britten, med nyss anländ thaiportion.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ska faen ringa dig snart igen!

2009-02-07 @ 16:43:55
URL: http://engleson.blogg.se/
Postat av: Farfar

Hej vad det är kul att läsa dina inlägg. Hoppas nu att "polarn" kan hjälpa er med lägenhet. Det är tydligen varmt som sjutton. Här är det blask och dimma. Ser fram emot bild på Dig med klädsam solbränna.

Lev väl, puss och krm

2009-02-08 @ 10:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0