Skoluppställning

Hejåhå! Jaaa, jag har äntligen min egen dator uppkopplad på nätet, dock här i skolan..så jag lär få hänga här så länge. Personen som skulle komma med nätet dök aldrig upp, och jag satt i telefonväxeln i hundra år, min order existerade tydligen inte ens enligt en person som jag bev kopplad till, sen skulle de ringa upp mig och säga vad som hände, men det var igår och ngt telefonsamtal har jag inte vart med om sen dess. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra...vill ju inte gå och signa upp mig på ngt annat om de nu fixar det nuvarande.

Igår fikade jag med Josefin som har gått BB i ett år, var trevligt att träffas och få lite insideinformation om skolan etc. Var på ett mysigt cafe nära Kings cross, dock på ett betryggande avstånd...På kvällen drog jag och Kristin ut på en barrunda runt operahuset. Gick först förbi ett ställe där det bjöds på gratis champagne, väldigt passande må jag säga. Torsdagar här är som Onsdagar hemma; lillördag, det vill säga mkt folk ute. Efter det drog vi till en stor och mkt fin bar precis vid operan. Man kunde sitta längs med vattnet, under parrasoll eller inne under tak, och det var en dj som spelade tillsammans med en kille som spelade fiol..haha ganska bra kombination där måste jag medge. Mittemot oss stod Queen Victoria, en ny lyxkryssare som lagt till i hamnen. Ser den från mitt fönster där hemma, men båtarna ser mkt större ut sen när man ser dem från sidan. Det är ganska spännande och se vilken båt det är som ligger i hamnen när man vaknar på morgonen. Specielt när det är ngt stort fartyg. När vi skulle åka hem tog vi färjan över till Milsons point, precis bredvid bron, så det var typ krypavstånd hem egentligen. Blir bara mer och mer nöjd med mitt läge i Kirribilli! =D Oh va jag vill att ni alla ska komma och hälsa på mig!...skulle vara så roligt och få visa er omkring här i krokarna...=)

Skolan då, ja, mobilalarmet ringde 07.30 och jag gick upp, dock ganska trött.höhö. Gick till skolan med min tunga dator så nu har jag typ blåmärken längs båda axlarna. Det första vi fick göra på skolan var att enrol:a, fylla i papper, betala och få studentkort. Detta gjorde vi mellan 9-11, gick bra, dock försvann mer än hälften av min förmögenhet så det var ju lagom kul. -51000 bara sådär...=/  Lunchen spenderade vi i parken i McMahons point, har ju vart där ett antal gånger nu den senaste tiden, det är jättefint där med superutsikt. Ser bron, hamnen i MMP och Luna park (tivolit). Tänk om man alltid hade såna lunchraster..

Annars ser skolan väldigt fräsch ut, har inte hunnit kolla runt så mkt än, det är det vi ska göra om 3kvart. För då är det fullt schema som gäller fram till 17. Vi har inga skåp så jag får gott släpa med mig allt hela dagen..uh. Det ante mig om jag går och skaffar en såndär härlig pensionärsväska som man rullar bakom sig..gud så skönt.

Kan säga att asiaterna här är starkt överrepresenterade, många går hospitality etc, har inte hunnit se vår klass än, men eftersom vi börjar med dem som redan gått en termin så lär vi inte få se dem förren på tisdag. Har faktiskt fått mitt schema, och jag är ledig varje Måndag, och går i skolan i princip till 15 varje dag. Riktigt bra! Ska nog försöka hänga här så mkt som möjligt.

OOOH! Shit jag glömde nästan borrt! JAG HAR SETT MIN FÖRSTA HAJ I HAMNEN!!!! Haha, ingen trodde mig, MEN är jag smart eller är jag, för jag har BILDBEVIS och VIDEO!!! Okej, den kanske inte va så jättestor, men om jag säger såhär: stoppa in ner fingret i första taget...den var supersnabb och var omringad av ett fiskstimm som den typ attackerade i mellanåt. Hihi, jag blev helt betagen! Och detta var precis nedanför mig vid bron mittemot operahuset. Yey! Jag har sett en haj IRL.! Lägger upp en av bildern på den...har ett antal. ;)

Så, snart ska vi på rundvandring och jag rapportera lite senare hur det gick. Är så roligt att få börja skolan äntligen (tänk att den dagen ändå kom där de orden var i samma mening). Äntligen en anknytning i North sydney som man kan dragga till. Wiho!

Skriver snart igen! Skönt att slippa betala för nätet för en gångs skull!
See ya soon =)












Kommentarer
Postat av: Moder susann

Tänk att du fick se en haj med egna ögon,häftigt!!

Somjag ser o även läst i tidningen så har solen, o värmen återvänt till Sydney, skönt för era bodies.

Vilka härliga bilder,Sydney by night rätt tjusig vy.

Bra att skolan är ok.

Ljuset har återvänt till Svedala o det känns så skööönt.Hoppas det ordnar sig med internet så att jag snart får se dig! Puss o kram Mamma

2009-02-20 @ 16:00:14
Postat av: Desireé

Coolt med hajen!!! Bli inte uppäten av någon bara!

Va skönt att allt verkar bra med skolan och bilderna ser jättehärliga och fina ut!



Saknar dig kära Mia!

Puss

2009-02-20 @ 22:53:43
Postat av: Mikaela

EN HAJ!! Fy fan Mia !

bada inte !

2009-02-23 @ 05:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0