Sydney anropar stockholm!

Hallå alla därhemma!

Nu har jag lyckats koppla upp mig på vandrarhemmets nätverk, så nu hinnar jag åtminstone medela att jag lever! Skriver lite mer utförligt snart när jag hinner, men kan gott och gott säga att flygresan gick smooth as silk som thailändskarna uttrycker det, satt och läste hela vägen så mig gick det ingen nöd på! Var så himla sjukt att se kartan där planet flög och se hur man passerade konstig plats efter konstig plats; Himalaya, Calcutta you name it! Landade i Bangkok vid 06 på morgonen och tog sedan nästa plan til Sydney 2 h senare. Där var det en himla exotisk blanding på folk, inte bara massa vanliga svennar. Här var det nämligen allt från turban till cowboyhatt. På detta plan hade vi egen monitor, men jag satt bara och kollade på flygvägen. Lyckades sova X antal minuter, annat var det med Sofie och Rasmus, som t.o.m somnade när vi stog på startbanan.

Strax innan vi landade i Sydney såg vi hur molntäcket - som såg ut som svartaste hav - höjde sig under planet. Det var åska och blixt på gång, och det sprakade och lyste där under oss. Som tur var hann vi åka förbi ovädret innan vi gick ned för landning. Helt sjukt att man hade åkt ända till Sydney....och nu var framme helskinnad ;) Inget krångel alls egentligen, som tur var.

När vi steg av och lämnade flygpltsen var det sjukt sommarhett, och jag med mina mjukisar + 3 lager tröjor (för effektiv packning) höll på att smälla av. Men vi fick snabbt tag på taxi och tog oss till vandrarhemmet som liger passande nog precis efter hordistrikten och mitt bland massa pubar. Bilderna från hemsidan måste jag nog påstå var X antal gånger förskönade, för här var det vandrarhemsklass på en exotisk  nivå. Vi har ett 6 bäddsrum, med eget badrum och egen kyl. Dck är vi inte helt ensamma. När vi kom in i rummet var det i princip ockuperat av ett antal grejer spritt i rummet, och en exotisk doft hade lagt sig runt omkring; nämligen gräs. Gräs + fransman + vandrarhem = väldigt utländskt och smakfullt. Det var bara att le och se glad ut, billigt var det ju trotts allt. Kom till vandrarhemmet vi 11, så vi drog asap till bästa mataffär, där inhandlades vatten, frukt, aloe vera (mot solsveda) och diverse nödvändigt.

Måste tilläga att det inte var någon hiss till vårt rum (på 3 våningen), men som tur var hade jag flyt inne eftersom en het aussie gick precis bakom och tog min väska och bar den sedan upp hela vägen. wiho!! Innan vi gick och lade oss gick vi till puben på andra sidan gatan och tog lite att dricka. Fick anända mitt körkort som legg och det funkade som tur var. Där sat vi til halv 2 på natten, sen drog vi till rummet och försökte sova : trots alla gapiga fullisar utanför och en ihållande trafik. Vi har alla förnstren på vid gavel och det drar ostanvind här - trots att det är så varmt. Fransmannen kom in kl 3 och jag hörde bara att nyckel gck i låset och sen blev det knäptyst : kikade lite smygit på vart han hade tagit vägen (om han lämnat drren öppen) , och han hade tydligen slängt sig ljudlöst rakt från dörren till sin säng, med alla kläder på sig etc. Jag sov typ ingenting, dels för att fåglarna utanför låter som kråkor med extra hög decibel - de liksom hade nån sorts egen kör precis utanför vårt fönster. Sen när jag nästan hade lyckats somna hör jag <Sofie skrika "aaaah, aaaaaaah", och jag trodde direkt att det var attack of the animals....men hon pratade i sömnen - så jag fick gott försöka somna om igen.

Måste ut på stan nu och kolla in Sydney, har inte sett det i dagsljus än. Ska bli spännande! Min hemstad för 2,5 år framöver, och jag kan bara säga att det ser lovande ut, lovande my friends!
Saknar er alla så mycket, och hoppas att ni har det bra där hemma - jag ska inte säga "kalla sverige" - utan härliga sverige!

Lägger snart upp bilder! Kramar och pussar från mia - the aussie swed.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Högbergsgatan och Farfar anropar Mia !!

Oj vad glad jag är att Du kommit fram väl. Man får ta det där med förskönande bilder på boendet med en klackspark och det ser jag att Du gör också. Ser fram emot alla dina tankar i bloggen. Det är kul tycker jag.

Puss och kram!

2009-02-03 @ 08:42:07
Postat av: cammomilla

Gaaahhhhaaa du är framme halleleeeeluuujaa!!! =D Låter som ni hamnat på ett störtskönt ställe vad vore sydney utan en gräsrökande fransman i rummet. ;) Nu till det vesäntliga: vad har du för telefontider?! Ring ring ring RING!

2009-02-03 @ 09:43:49
Postat av: Desire

Åhh Mia du lever!!!



:D

Haha, det här låter ju helt fantastiskt kära du!!!



Haha.



Vi måste ringas snart så du kan berätta med din egna vackra röst.



Jag saknar dig mitt hjärta!

2009-02-03 @ 10:53:56
Postat av: Mamma

Älskade Mia! Vad glad jag blev över att höra din röst i går natt , det lät som du stod i rummet bredvid och så är du på andra sidan jordklotet.

<Du får stoppa in öronproppar så du slipper höra kakaduvorna om natten,förhoppningsvis har du sovit bättre inatt.

Hur var det att få se Sydney i dagsljus o framförallt det blåa havet?Såg du någon haj??? akta då tåna!!och tänk på vänstertrafiken men framför allt ha såå kuuul.Jag tänker på dig såå mycket.Kram från din Mamma o hälsa <sofie,Rasmus,Evelina

2009-02-03 @ 19:15:20
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha ja döör, får flashbacks från Mora när du berättar om boendet(förskönande bilder) fast det här låter galnare. Tur att du inte är ensam, synd bara att de pratar i sömnen=) Verkar lovande att du redan träffat en heting;)Fattar inte att du åkt ännu men snart lär jag inse det. Många kramar

2009-02-03 @ 21:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0