Tidsoptimist, javisst

Fredag. En ny tjej flyttade in i vårt rum idag, svensk, som också heter Sofie och reser runt i Australien antagligen fram till September. Så nu är Rasmus ensam kille i rummet, men trots att vi är 6 pers som delar så funkar det iallafall.
   Igår när jag gick och lade mig tog jag på mig mjukisar eftersom jag vet att jag alltid fryser när jag vaknar här. Därför lyckades jag sova ostört ända till 11.45 i morse, hur skönt som helst. Däremot fick Sofie nån släng av illamående, så hon och Rasmus var ute och gick på natten och sen crashade hon på badrumsgolvet.

Efter att vi gjort i ordning oss drog vi in till town hall och fixade ett medicard; medical card; så att vi gratis får vård om vi behöver det. Satt en liten stund och väntade, men sen gick allt bra tillslut med visum etc. Dock hade sof & raz inte med sina papper, så efter att jag o evelina fick vårt drog de hem och hämtade sina papper, medan jag och evelina gick och käkade lunch.
    Vi bestämde att mötas 4 vid north sydney station för att tillsammans gå till husvisningen idag, men jag och evelina hade noll koll på klockan och såg lite försent vad den var och fick springa från andra sidan en bro över vattnet här i panik. Jag fick slänga i mig maten och ta drickan i handen. Sedan blir man ju sjukt förvirrad av alla skyltar som missvisar en åt alla håll, men till slut hittade vi till stationen (efter X antal uppförsbackar) och där var självklart tåget inställt, så vi kom alldeles alldeles för sent fram till north sydney. Dessutom visste vi inte exakt vart lägenheten låg, så vi irrade omkring i ytterligare en halvtimme, och sen gav vi upp och gick tbks till stationen. Det var bara att hoppas på att sof & raz inte väntat på oss utan gått till visningen och kollat själva.
    Som tur var kommer Sofie springandes efter oss ned i tuben igen, och vi återförenas at last.aaaaaah... och de hade vart på visningen, och det hade vart en 2rummare med vardagsrum och litet kök och badrum. Dock låg den i värsta nedförsbacken och kostade 530...så den blir det antagligen inte heller. Men imorrn ska vi på 2 visningar på morgonen och en på eftermiddagen, och vi får hoppas att de passar oss bättre - eller bäst =)

Ikväll ska Evelina träffa en polare, och eftersom sof&raz inte sov ngt inatt blire hemmakväll, men det gör mig inget egentligen för vi har vart ute nästan varje kväll. Oh va skönt det ska bli att bara slappa ikväll...naaajs...kanske går och handlar lite...får se. Man blir fett snål här när jag bara har ett antal cash i plånboken..vill helst inte ta ut pengar, men måste väl det snart eftersom jag inte har fixat bankkonto än. Får gör det när vi har en adress att relatera till.

Håll tummarna för oss imorrn, för jag vill banne mig hitta ett ställe bums. BUUUMMMSSSS! ;)

Seee yaaaa mates! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0