Tropfest

Tillbaka!

Nu är det sommar här i igen! Hurray! Har till och med smörjt in mina bleka lemmar, och har fått ytterst lite färg...ytterst lite alltså, och då vet jag inte riktigt om det är av den bruna skalan eller den röda..troligen det sistnämnda =/

Igår kom Evelina över till Kirribilli och vi fikade på ett fint café i området, jättetrevlig personal. Vi tog sen en promenad vid Lavender Bay, och sen grabbade vi färjan som skulle ta oss till Circular Quay, dock kom den precis därifrån, så vi fick gott åka runt i hela hamnen. Hann dessutom bränna mig på kuppen, men det täckte jag över med min tröja...blev liite varmt.
   Kom tillslut till operahamnen och gick till parken Domain strax bakom Operan, där världens största kortfilmsfestival skulle hållas; Tropfest. Det var 3 stora plattskärmar upphöjda i mitten av parken, och på gräset var det sprayat i vita fält där folk kunde sätta sig med pappstolar. Folk strömmande till redan vid 14, och inte förren 20 satte det igång. Hela parken var full med människor, filmkameror och i ett stort tält satt juryn (som årligen består av några aktuella kända aussieskådisar). På scenen under skärmarna var det uppträdanden, och när alla 16 kortfilmer satte igång var det tyst i hela parken...magiskt! Ovanför trädkronorna flög hundratals fladdermöss i skymningen, det var så häftigt!
  Satt där till 22, sen började det bli lite halvkallt, och jag och Evelina drog oss hem åt varsitt håll. Jag hade glömt att tända i lägenheten, men när jag kom hem var det trots allt inte så många kryp ute. Hoppas giftet verkar.. he he he.

Jo, kanske ska säga att jag blev bjuden på en liten barrunda av Tasmanen i Lördags faktiskt. Tog en promenad till Surrey Hills och gick till värsta finfina barerna...man klagar ju inte när man blir bjuden ;) Lite kul att lära känna en som bor så långt bort.. det går väl inte direkt att komma mkt längre bort från Sverige? Han är iallafall supertrevlig och najs, ska typ äta middag nästa helg. haha... man kan väl skriva sånt här på bloggen? aja, så himla weird är det ju inte. Bara kul att lära känna nån inhemsk =)

Trivs super i lägenheten nu...aaaah kommer jag vilja flytta härifrån nu? I love kirribilli...my home! Jag får se när kontraktet går ut...kanske förlänger? Det är ju trots allt ett tag kvar. Goodie!
   Måste fixa nät snart, följde med Kristin till skolan nu idag eftersom jag e ledig på Måndagar, så jag satte mig därför här och surfar runt. Desto fler pipöl här idag, kul att se vilka man kommer stöta på i byggnaden. Det ser lovande ut.

Hörde att det snöar därhemma.trevligt! Jag skulle inte ha ngt emot att pulsa i snön, har ioförsig inget emot att pulsa på sydneys beachar heller =P Kul att höra att ni läser bloggen därhemma! Det är ju er den e till för ;)

Hoppas ni har det bra!

//Out



Lavender Bay



Papegojor i träden!



Svennegänget på BB njuter av utsikten.

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt Mia!

Skönta att höra att du trivs. Detta ska väl bli ditt minne för livet :-)

Det ser ju såååå skönt ut!. Här pulsar vi till knäna i snön.

Du verkar ju ordna tillvaron kanon, och inte verkar du rädd för något heller. Ordnar det mesta, super duktigt tycker jag. Skulle inte ha något emot att känna Sidneys sand mellan tårna!

Ha det bra i skolan nu.



Kram Tina

2009-02-23 @ 09:14:46
Postat av: camillooo

åååå det där ser helt underbart ut jag vill också ha sommar och sol och parker med flygande fladdermöss och Tasmaner! =) saknar dig granen!

2009-02-23 @ 09:15:23
Postat av: Johanna

Hej nu blir jag väldigt nyfiken har du ingen bild på den där tasmanen;) haha om du vill ha råd eller bara prata om du vet vad kan du alltid maila eller skypa, men du får säga vilka tider som gäller. kan ju inte hänga vid datorn all the time Pussar och Kramar

2009-02-23 @ 12:23:27
Postat av: Farfar

Hej Mia!

Det ser härligt ut! Njut i fulla drag. Vad jag förstår kan man skriva allt på bloggen. Du skulle bara våga att inte ta med allt! Har Tasmanen något namn?? eller är det hemligt? Tänker på Dig!

Puss och kram.

2009-02-24 @ 09:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0