Bara 2,5 veckor kvar

Tiden går fort...och spänningen stiger! Har sjuka drömmar om flyget och att det kommer krångla, men det ska det väl inte göra hoppas jag. Det ska faktiskt bli kul att få sätta sig i långflygen, det känns ju lite häftigare då, och själva tiden lär nog inte vara ett sånt stort problem för mig. Har ju alla mina femtielvatusen filmer med mig, ioförsig räcker inte databatteriet specielt långt så jag får väl hoppas att jag inte redan sett alla filmer de visar på planet. Det där med batterier o sånt e himla krångligt, man kan väl knappast ladda grejer på flyget? Nää, det undrar jag just. Sova kan man ju inte direkt göra i 24 h...

Har vaccinerat mig nu, egentligen var det ju inget jag behövde ha, men twinrix (hepatit A+B) är ju alltid bra att ha så den tog jag. Sjukt dyrt också, 500 per spruta (och det är 3 st). Den sista ska jag ta veckan jag åker, det blir la lite spring hit o dit då iallafall. Trodde jag bara kunde ta re pyjamas den sista veckan men tji fick jag.

Vandrarhemmet är också klart tack o lov, det finns ju en del att välja på men den vi ska bo på nu känns ändå helt okej. Det heter Bedlam Mates place o ligger mitt i partydistriktet (http://reservations.bookhostels.com/kilroys/hosteldetails.php/HostelNumber.16683/PHPSESSID.fed22f016506ae4b51392df54bfb2f44). Så här kommer det inte bli en lugn stund ;) Där ska vi bo i 10 dagar än så länge, medan vi letar reda på vår boning. Sen börjar ju skolan den 23...vilket jag nästan lyckats glömma bort i allt det andra. Jag ska ju faktiskt dit och plugga i största egenskap. Haha, det ska bli lajbans. Vill ha lite aussiedialekt också, det är ju inte så pjåkigt.

Har hört på nyheterna att det är badförbud på många ställen där nere nu efter alla hajattacker, mig gör det ju inget eftersom jag redan är så pass vettskrämd för själva vetskapen om att det FINNS hajar i samma vatten. Nejnej, då kan det lika gärna vara badförbud för min del så kan ingen annan bada heller..mouhaha.

Var och kollade upp överviktspriset på thai air, jag höll på att sätta andan i vrångstrupen när han i receptionen sade 391 spänn per kg. Alltså, hur i * ska man kunna flytta hemifrån med enbart 20 kg bagage? Nu får jag verkligen tänka om i min packning säger jag bara. Får be päronen skicka ned lådor i expressfart när jag kommit dit och hittat någonstans att bo. Bara själva väskan väger 5,6 kg. That leaves me...typ minder än 15 kg åt själva packningen? Aaaaah. Goddie. =S

Nä, tänk positivt. Ju mindre du måste ta med dig - desto snyggare packning har du. Man väljer ju hellre värsta blåsan än hooden liksom.

Mot de sista 2 veckorna och vidare.
Adíos!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

sick sick. Men skicka mig din webbkod för faen! Annars får du aldrig läsa om mitt liv.

2009-01-14 @ 14:31:18
Postat av: Desire

Haha, herregud. Det kommer bli så sjukt spännande det här. Jag tror du kommer trivas som fisken Mian:)

Personalen (?) på vandrarhemmet såg ju trevliga ut iaf. haha. Näee men det såg fint och lyxigt ut. Åhh, så spännande så spännande!!! Jag är så avis. Hihi.



Puss

2009-01-18 @ 13:57:03
URL: http://metrobloggen.se/lillstrumpans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0