Dags att ansa skinn och flytta

Ni skulle sett mig och Jenny på Ikea i Torsdags, vilken succé. Hade ju denna inköpslista med grejer jag var tvungen att köpa (ville köpa), och att få ihop hela listan under en och samma gång och samtidigt skapa ett sovrum är faktiskt lite trixigt. Men man är ju en viking, och en SNILLEstol wont put me down. Så, fulladdad med swedish meatballs och potatoe mash med brownsauce and lingonberry jam styrde vi stegen in i the heart of swedish budget furnishing. 2 timmar senare hade vi x-antal blåa kassar fullproppade med grejer, och 2 stora trollis (trollis?) med säng, madrass, bord, stol, etcetc. Efter att ha krånglat oss ut ur kassan tog vi trollisarna mot hemkörningskassan. 12 items till Waverton, 80 dollars och du slipper krångla i hissen själv. Innan vi tog tuben hem inhandlades daim, marabou och swedish wacuum cleaners i gult och blått. Det går helt enkelt inte att bara gå förbi den där affären...its unmöglich.

Så igår gick jag med kassarna i 30 min till waverton (för snål och för gymstolt för att ta tuben) och kom fram dyngsvettig. Där togs jag emot av meg och cameron, som jag tillslut nu fick träffa, och han är jättetrevlig han med =) leveransen kom runt 2, sen började jag skruva ihop sängen, som jag inte förren nu insåg skulle ta upp 80 % av ytan i rummet. Jah. Men jag ska klämma in skrivbordet...JAG SKA. Efter att succesfully fått ihop min masterbed gick jag hem mot Kirribilli. På vägen stötte jag dock på ett spännande tilfångatagande av vad jag tror var olaglig växtodling. Vid ett hus under tågbron ser jag 5 poliser, 2 stora polis-pickups, en kostymnisse med backslick som springer omkring med mobilen i högsta hugg, och en kille som står på knä bakom sin bil med bakluckan öppen. Mina ögon var stora som tefat..hallå, jag är ju svensk liksom, kan inte hjälpa. När jag gått förbi hela scenen kommer SkyNews minibuss med antenn o hela köret i illfart och kör förbi mig. Mia - actually Not Missing In Action.

Fredagskvällen började lungt hos hederskorna, med Masterchef på högsta volym, dock lagades det lammhjärna vilket gjorde att jag inte ens kunde smaska vidare ur godisskålen. Vid 9 bar det hem för att sedan ta mig vidare till Darling Harbour och dejt med en brasilianare jag träffade förra Lördagen. Jättetrevlig kväll, jättetrevlig kille, och jag kom hem välbehållen ;)

Idag ska jag tillbaks till Waaaaverton och bygga ihop min byrå, sen är det housewarmingparty i neutral bay ikväll hos felix & mia. Juste, min nya adress kanske är bra att ni får veta;
9/10 Carr street, Waverton 2060 NSW. Så, nu kan ni börja stalka mig och skicka brevbomber.

Hoppas att päronen har det najs vid Gardasjön också, får man inte samtal från sverige om att det är så "förskräckligt varmt" så får man det från italien. Enough already! Själv ligger man här o huttrar fullt påklädd under lager av täcken och filtar. Detta är Australien det...hmpf.

See ya later aligator, nu ska det ikeasnickras.

Cíao!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Mia!

Vad roligt att det funkade med nya boendet! Har du kollat upp vad det är för "kryddor" han odlar??



Har ni det kallt, hur kallt är det? Som en vanlig svensk sommar eller?

Här är det lite svalare idag ca 20g, men sol o moln blandat.

I morgon åker jag ut till Södra Ängby får att sova, med vidare färd till skåne med din lilla mamma och två fina katter. Det ska bli mysigt att återse skåne igen!

Mia, ta hand om dig! Ikeamöbler är hmmm vad ska man säga "skit" att pula med, men som sagt "en bra kvinna reder sig själv!!

Krama och må väl från mig, din moster Tina

2009-07-21 @ 10:43:03
Postat av: Mamma

Ciao Mia! Nyligen hemkommen från underbara Italien o är på plats hos katterna igen,som helst vill ligga och lata sig på gräsmattan.

Det är nyttigt att handla på IKEA, då får man användning av alla sina hjärnceller för att tolka alla instruktioner eller hur!

Hoppas du kommer trivas i din nya lya o tills med nya kamraterna.Ska bli så kuuuuuul att få se till Jul hur du inrett ditt rum bl.a.

Försökt ringa de senaste dagarna ,men varför tel.sv hela tiiiiden!!!!bl.a You vaked me up fniss,fniss???

Kramar förstås soliga o mkt varma fråm mig o katterna.Puss,puss

Ps.Träffade camilla ,nyligen hemkommen från tågluffen, kul att höra hur hon haft det.Ds

2009-07-22 @ 15:13:27
Postat av: Farsan

Hallå där. Nu är din klocka 20 i åtta på morgonen så då vågar man ju inte ringa... (dessutom funkar det sällan med ditt you waked me up-svar eller det andra "cant take your call"; SKAFFA MMS-inställningar) sitter här i Skåne och har tankat över bilder från bågeresan medan mamma och Tina kvartar som bäst. Åker upp imorgon på hojen och får väl köra samma värsta trädgårdsvolta i Ängby som jag gjort här idag.

412 mil har det blivit hittills på MC under 12 dagar, jag har väl typ 60 kvar till Köping imorgon. Kul hur som helst; jävligt svettigt emellanåt (+33 mest hela tiden). Många kramar...

2009-07-23 @ 23:55:05
Postat av: gloria

ciao min älskade kusin



har läst på din blogg är kull att följa med lite vad som händer där i cidni. hur gick det på ikea . jag johan är nere i skåne det är jätte skönt



ska hälsa på din mamma och tina på måndag. ska bil kul och se hur ert landstäle ser ut



Anna hälsar till dig



kan sicka lite nya bilder på henne .



saknar dig gumman



puss kram din kusin



2009-07-25 @ 13:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0