Matchpaus

Hallo på er!

Är mitt uppe i lovet som pågår nu mellan semester 2 och 3, och jag har finfint besök av Mikaela! Hon pluggar ju i Perth i vanliga fall och har lov nu också, och vi lovade varann på Berghs att vi skulle åka över så fort som möjligt till varann.
Vi har hittils vart vid operan, darling harbour, sydney akvariet, skolan, bondi junction, gått över harbour bridge, vart på bio, gayklubb och karaokebar. Har lite kvar men jag måste ju iaf ha en liten matchpaus för bloggen =)

I övrigt har jag letat boende för mig själv på gum tree, ett ställe där man tex kan hitta folk som söker flatmates. Där har jag vart och tittat på totalt 3 olika ställen här i northy. De 2 första var hus, och den tredje en stor 3a i waverton. Den är också den som är min favorit. Där bor en kille och tjej (20 & 22), aussies, och som ville ha en person som bor i rummet med jääättestort fönster med utsikt över hamnen och öarna i sydneys västra del. Vardagsrummet var jättestort och det fanns balkong där killen odlade sina egna kryddor.. höhö. Köket var också fint med mikro, diskmaskin etcetc och de har även egen tvätt.
Tjejen var urtrevlig och jättesnäll och det verkade som att hon verkligen ville att jag skulle bo där, hon hade vart i Sverige och tyckte mkt om det och vårt kära språk. Så nu sitter jag här och hopas få en fika med dem i helgen så att han killen kan träffa mig med och se vem jag är. Håll tummarna!

Vad gör ni nu alla på semestern/eller vad ska ni göra? Skriv ngt i kommentaren!
Är lite avis på er budgifvare som får va med och välkomna en ny liten Anna till släkten. Men jag kommer hem snart och då ska jag få se henne! =)

Kommer med en uppdatering lite senare, kan ju inte lämna mikkis ensam allt för länge.

Många sommar/vinterkramar!



Hälsade på Kristin en söndag i northy när hon sålde smycken på marknaden



livemusik! där skulle desiree suttit.



massa skräp för alldeles för mkt pengar ;)



hos rebecca, thomas och emma firades midsommar, såhär ser de ut i deras mansion.



ungefär den här utsikten var i rummet jag skulle kunna få hyra i waverton.



sista dagen i skolan satte vi oss på puben och firade med öl och white russian.



välkomstdrink för mikaela i darling harbour med eve och jenny.



Hel shoppingdag i Bondi junction, 6våningscentret som man blir yr av att titta ner i:



Kista; släng dig i väggen.



Uppvärmning inför besök på fredagsgayklubb där eve jobbar som bartender.



Våra nya skor! Mina till höger.



Tog mikaela på frisörbesök på stället under skolan. Minen säger allt.



Gänget utanför klubben Agyle där vi firade Rebecca som fyllt 25.



Sen drogs det vidare till Karaoke world, äntligen!



Öl och svennar och aussies.



Och här står jag då ensam i hörnet när alla gått hem... ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att du hittat bra folk att dela lägenhet med

, men du får kolla upp de s.k örterna??

I kväll bär det av på böljan den blå tillsammans med Spånbergarna, ska se till att jag håller mig på båten o nobbar vattnet .

Snygg t-shirt med Pappegojan+ snygg brud,+ skorna!!

Åter igen, kul med alla bilder.

2009-07-02 @ 14:45:03
Postat av: Tina

Hej Mia,

Kul att äntligen läsa något nytt från dig!

Ni ser ut att ta vara på tiden på ett "fint" sätt :-) Nya bostaden verkar ju inte direkt sämre än den gamla, fint som tusan ser det ut! Örter ja, du här hemma var det någon som polisen tog som hade inrett sin lägenhet som ett växthus och odlade "örter"!



Om en dag börjar min semester!!! Så skönt!!



Kramar till dig från mig! Tina

2009-07-02 @ 16:53:05
Postat av: Farfar

Hej!

Det var länge sen jag hörde av Dig. Så trevligt med nyheter! Var på kalas i veckan vid Edsviken. Det var trevligt och varmt. Gör allt för att gömma mig för värmen 30 gr i skuggan och 40 grader på solsidan. Grannarna väntar hem sitt barnbarn Charlotte som varit som utbytesstudent ett år i Australien och avslutade vistelsen där med en 18 dagars rundresa i Australien.

Puss och kram!

2009-07-04 @ 10:55:36
Postat av: gloria

Hej mia hur mår du där borta. lilla anna saknar dig och henes mamma med vi har det bra här hemma i värmen det är uneffer 28 grader så skönt va har ni för vädr



vi hörs snart



puss kram gloria johan anna

2009-07-04 @ 16:04:51
Postat av: camomoll o isabello

Jag o isabelle kommer garna hem till den flaten och kollar pa utsikten och smakar pa spannande kryddor ;)haha sista bilden ar klockisch!!



(vad ar det jag hor/laser om att snart komma hem!?????!!!! :D)

2009-07-06 @ 20:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0