Shaky after school

Hoho på er,

jag är tillbaks i skolbänken med dunder och brak, redo för briefskrivande, 3d design och allmän stress. Nya klassen träffade jag, eller iallafall delar av den vad jag tror. Vi är nästan lika många svennar igen, bara att några har blivit utbytta. Ska bli spännande att se hur det går den här terminen, som vanligt går man in med inställningen om att nu jäklar ska man plugga asset av sig (inte för att jag inte gjorde ngt annat förra terminen) men iallafall, hur det blir i slutänden är en annan femma.

I veckan har jag aklimatiserat mig i lägenheten, ett tag hade jag den helt för mig själv eftersom mina flatties var bortresta på varsitt håll. Jag trivs hur bra som helst, kunde inte ha önskat ngt bättre. Annars har jag vart i Manly och träffat brasilianaren, Matt, om vi kanske ska ge honom ett namn, blev bjuden på äkta traditionell brasilianskt te vid stranden (grönt te på sin yttersta spetts). Det dricker de tydligen 3 gånger om dagen (mer poppis hos äldre), ska vara bra för immunförsvaret och gud vet vad. Igår var vi i Neutral Bay och fikade, det var också najs, fick lära mig ett ord på portugisiska som jag skulle slå upp när jag kom hem; inesquecível. =) Jag truddiluttade lite på Maskinens Segertåget eftersom de säger ngt i sydamerikansk väg i refrängen, dock hade jag ju ingen aning om vad jag sa, han fattade dock eftersom det var på port. och smajlade lite. Jag fattade när jag kom hem och fick ngt av en pionfärgad nyans i fejjan... ;)

Förövrigt har jag o Jenny vart på gymmet som freaks, och det ska vi fortsätta vara under skolan. Ska dit idag och köra core, då blir man definitivt like shaky i benen. Sen måste jag se till att få den gamla lägenheten städad innan jag lämnar in nycklarna. Real estaten vill att man ska ringa några professional cleaners som rengör mattan o grejer, men jag är lite osäker på det. Har ju inte direkt skitat ner stället medan jag varit där. Annars får jag väl gå bersekra med 'Bam' och plasthandskar.

Sen har det hunnits med lite inflyttningsfester, den senaste i Crows nest hos rebecca, thomas o emma. Jättestor och fin lägenhet, med tillträde till pool och tennisbana..känn på den. Kanske får jag chans att använda mitt tennisracket om nedskickades ända från svedala och nu legat och skrotat i 6 månader i garderoben. Tennisabstinensen är total.

Just nu har jag inget mer att rapportera, men såfort ngt kul händer så vet ni vart ni ska föra musknappen.

Hörs och ses inom snar framtid

Adíos

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo Mia! Eller snarare god morgon då kl hos dig är ca 7.30 in the morning o här i skåneland 23.30.Har just sett repris av allsång på skansen med bl.a Willie crawford,alltid lika kul att sjunga med

Hoppas denna termin flyter lika fint som förra o att du får lära dig massor av nytt.

Kan du inte lära upp brassen Matt på lite tennis, han verkar ju vara van med boll, dock ngt större.

Idag kom Gloria,Johan o lilla söta Anna på besök, vi lunchade o pratade om ditt o datt bl.a om Mia förstås.

I morgon åker vi in till K.stad då tina tar tåget hem till Sthlm,haft många trevliga dgr med många upptåg.

Ha det så bra i skolan så hörs vi snart igen.Kramar o pussar.Tina hälsar!

2009-07-28 @ 00:01:22
Postat av: Farsan

Hallå. Har tillbringat natten med Linn´s farsa som nattvakter i båtklubben. Fridfullt i Ängbynatten med 20 grader och gapande måsar. Tar tåget senare vid 12-tiden till Skåne och går vidare med nästa trädgårdsavverkningsprojekt... och när får man se lite home-pictures från nya boendet?

Kram

2009-07-28 @ 05:25:38
Postat av: camilla

Yoyoyoo granen! vill se bilder från flaten! Och vaddå byter man klass varje termin? =D Brasilanaren vill jag också höra mer om sen.. skype vettja när var hur?!!!

2009-07-28 @ 14:20:55
Postat av: Camilla

Min lilla GRAN!!! Vad glad jag blev när du ringde! :D

2009-08-04 @ 21:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0