Tillbaks i omklädningsrummet.

Hejhej,

ligger nu här i min säng en Lördagsmorgon och tänker. Man tänker på mycket när man är så långt hemifrån. Grubblar än hit än dit. Tillslut får man ont i magen och bara vill gråta. Sen får man rycka upp sig igen och försöka vara den superwoman man vet att man egentligen är. Even when I'm a mess, I put on a vest with an S on my chest, oh yes, I'm a superwoman, yes I am...Yes she is.

Mikaela åkte i Tisdags efter 2 jätteroliga veckor. Hon har skrivit värsta inlägget om sin vistelse här, så jag ber snällt om att får refferera dit: http://vardagsregn.blogg.se/2009/july/den-stora-staden-i-det-stora-landet.html . Vi har gjort allt turistiskt man kan tänka sig här i Sydney. Vi har vart i Bondi junction och shoppat, vart vid operahuset, darling harbour, Sydney aquarium, Taronga zoo, Manly beach, Sydney Tower, Harbour bridge, Bondi beach, gold class-bio, imax-bio, north sydney, partat, druckit drinker 2 på dagen etcetc. Det roligaset var nog att åka till Taronga zoo, se alla häftiga djur och ta massa kort. Taronga är en elativt stor park med alla mljliga djur man kan tänka sig. Ligger cirkus 20 min med buss från north sydney, med utsikt över sydney och operan. Kändes jätteskönt att vara runt alla djur, är ju så van att alltid ha cosmos & kajsa runt mig hemma, så lite tomt är det ju att va helt utan dem. Så jag har fått för mig att jag ska skaffa ett miniakvarium i plast. Men bara fått för mig, inte bestämt.

Kanske ska berätta också att jag ska flytta nästa vecka! =D Det blir den lägenheten som var min favorit, i Waverton. Meg som bor där gillade verkligen mig och ville jättegärna att jag ska flytta in hos dem. Så någongång nästa vecka ska jag träffa dem för en drink och sen bär det iväg till Ikea för att köpa säng och annat matnyttigt ;) Så byebye Kirribilli, tack för de senaste 6 månaderna...men nu har jag fått nog.

Så vad ska man hitta på resten av denna semester? Hur det nu kommer sig så lider jag av distress, vad ska man göra? Går ju på gymmet varje dag bara för att an ine har ngt annat att göra liksom... Känns som att om man inte hittar på ngt varje dag så mår man dåligt. Fan att inte alla ni hemma är här och umgås med mig ;P Blä.

Nä, superwoman ryck upp dig. Så. Här kommer lite bilder, har miljoner av dem så det blir bara ett axplock av vad som finns. resten kan ni se på länken till mikaelas inlägg =)

Kramar till er alla



Gul plupp till höger: Här bor jag nu.
Röd plupp högst upp i mitten: Skolan
Grön plupp till vänster: Dit jag ska flytta.



Bio i fåtölj helt ensamma i salongen, med glass och kaffe serverat efter 30 min i filmen.



Påväg till Manly beach med Mikaela och Jenny. Det blev mkt färjåkande. Där i horisonten kan ni tänka er Nya Zeeland.



Manly harbour. Båten håller inte på att förlisa.



Mikaela känner den kittlande lukten av saltvatten.



Sydney tower, mamma skulle hissnat.



Små småååå skyskrapor.



Cosmonovabiotajm! Transformers, och man behövde köa i en timme innan för att få bra platser. Transformers var väl lite av ett skämt, bioduken var gigantiskt, blev nästan lite yr.



Först på plats. Alltid.



Taronga zoo och den sötaste av dem alla!



Babar!



Simba



Food time, och vi passade på att ta oss in i buren.



Mofasa.



Synd o klaga liksom.



Även en känguru kan ha en dålig dag ibland.



Party animals fanns det också



På äkta spanskt chokladcafé i Bondi.



Bondi beach booyeah. Inte lika folktätt en vinterdag som denna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mia,Mia!! Förstår att det ibland kan kännas ensamt för dig ute i stora världen,nu har du varit borta i snart 6 mån, jag har hört att då kan hemlängtan slå till ordentligt.

Men vad bra att du har systrarna omkring dig o du får tänka på den nya flaten du ska flytta till,då får du annat o bry dig om.

Jag läntar verkligen till jul då vi styr resan till dig o Australien o att få se o uppleva alla fina miljöer o allt annat som finns där.

Läste i tidningen att Universeum i Göteborg fått två av världens mest farligaste Ormar(kommer ej ihåg namnet)o dom lever i vanliga fall i öknen i Australien.Huga liga!!

Kramar i massor .så hörs vi snart igen!

2009-07-11 @ 09:47:06
Postat av: Andrea

Åh det ser ut som ni haft det jättemysigt! :)

2009-07-11 @ 10:42:57
Postat av: Mikaela

Waaaveerton!

I know what you mean. Det är ganska tomt i staden på andra sidan av Australien också. Får ångest ibland när man vet att man inte gjort nått vettigt alls. Men det kommer säkert bli prima när du flyttat. :)

Och snart kommer du hit!

2009-07-11 @ 12:30:49
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: camomilla

Heeeeeeeey! Jag vet vad du kan gora pa semestern aka hem till lilla granen! Haha jag sag restaurangen, varsta basta stallet! datorn har verkar ha sparrat gmail pa nat satt men men ska forsoka igen och hoppas pa att du ar inne pa chatten.. haha just nu sitter vi btw o vantar pa taget med nagra aussis fran dina trakter ;). kul att du ska flytta jippiie! Nu ska jag forsoka gmail igen, sa jag kan skriva lite mer pusspusspuss!

2009-07-13 @ 12:38:55
Postat av: Emelie

Hej Mia!



Jag är så stolt över dig som tar dig an livet i australien. Tänk vad stark du är och hur ännu starkare du blir! Det är bara att köra på och självklart kommer du att hamna i hemlängtansvackor, men det tror jag bara är nyttigt och bra, då kan du uppskatta de stunder då du inte har hemlängtan. Vi människor behöver inslag av både positiva och negativa känslor i vårt liv, just för att känna oss mer levande!



Det är så kul att få följa med dig och din blogg, tack för det!



Den 29 juli tar jag mitt och pack och flyttar till paris, det ska bli så roligt! Funderar också på att starta mig en blogg, dock ska jag bara vara där 3 månader. Men det vore skönt.



Massa kramar från mig till dig. Ta hand om dig!

2009-07-17 @ 14:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0