Sticker strike

Ohoj där ute!

Sitter i skolan och borde egentligen plugga, men föredrar att catcha upp på nätet. Har vart på gymmet som vanligt and guess what - nästa muskikexport - Basshunter! och 2 ggr dessutom på samma morgon. Jag höll på att ramla av träningscykeln...voinevoinevoine...
Har haft 2 lektioner inklusive en inlämning och presentation idag. Har en presentation att göra tills imorrn också, så inget pubbesök ikväll inte ;)

I Tisdags drog jag och Jenny runt i stan från 9 till 1 på förmiddagen. Var dags för rejd 2 med att få ut alla stickers vi har kvar (cirkus 800 st). Jag var lastad med kamera och ett antal vattenflaskor vi köpt på Aldi. Mitt och Jennys mål var att sätta upp stickers, gå fram till folk med läsk och ge dem vatten istället. Gick lite trögt till en början eftersom det 1. var iskallt ute 2. folk har visst börjat lyssna och slutat dricka läsk 3. liite fel tid att få tag på peeps på torgen. Men när klockan närmade sig lunch fick vi in några riktiga fullträffar som vi smygfilmade...hihi, ni ska få se filmen sen som Sof håller på att klippa ihop.

Annars har jag vart hemma hos hederskorna och pluggat, tittat på lite serier, och fått hem lådor med höstkläder. Kan säga att vantarna kom väl till pass. Å sen är det ju aldrig fel med lite polly, filmer och böcker. Tack mammi!

Helt sjukt att det är 11 Juni, sitter varje dag och frågar de andra om det verkligen är JUNI nu. JUNI?!?!  Den här terminen har gått fortare än kvickt, och det är ganska konstigt att gå från sommar till vinter och inte tvärt om. Midsommar är det ju snart också, har inte bestämt helt 100 hur den ska firas, men det ska den iallafall, det är ett som är säkert!

Saknar er därhemma och hoppas allt är på topp i sommarvärmen!

Kramar på er



Jag och Jenny på Bangkok sidewalk (thairestaurang) när Jenny fyllde år



Min otroligt vackra Arielteckning som jag kluddrade ihop en timme innan deadline. Men jag vann, och det var ju trevligt!



Våra stickers vi satte ut med 8 olika snabbfakta. Är du I Sydney ser du garanterat en sån på ngt mystiskt ställe.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallå kära dotter i Sydney!

Vilka träffsäkra kommentarer till sodaflaskorna!

Måste vara riktigt kul att dra runt på stan o få folk mer medvetna om hälsoriskerna med för mkt soda i tid o otid.

Kul att se dina fina alster.

Någon känsla för midsommar om snart en vecka har väl inte infunnit sig riktigt än, har fortfarande värmen på i stolsitsen i bilen o det är mitt i juni första sommarmånaden, vad sägs om det??

Men vi hoppas på sol o värme ute i skärgården så vi kan ta ett midsommardopp!

Kämpa väl nu i skolan det är inte så lång tid kvar innan du får ett välförtjänt lov!

Många sommarkramar från mamma som toklängtar efter att få ge dig en stooooor kram,men snart så bär det av till Aussieland,bara 5 1/2 mån kvar...

2009-06-11 @ 09:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0