Da beach YAO!

Ååååååååååååååååå!
Jag har äntligen badat! =D Första doppet i Australien och stranden blev Palm beach, ain't getting much better than that.

Seymore hämtade mig och Kristin i Kirribilli efter skolan och körde oss upp till Palm beach, vilket tog cirkus 45 min. Åkte genom skog, förbi sjöar och längs havet. Otroligt fint! Lyxiga hus dit, lyxiga hus dit.

Väl framme i palmen såg vi hur otroligt fint området ligger, palmen är som en stor kulle och längs kullen ligger alla hus med havsutsikt och/eller sjöutsikt, eftersom sjön ligger på ena sidan, och bara typ 2,5 km på andra sidan ligger havet.

Seymour och Lees hus ligger högt upp och med havsutsikt, mitt bland palmer och andra exotiska växter, väldigt lummigt och vackert! Jag och Kritsin sov i deras ombyggda garage som är en gästlägenhet. Resten av huset är enplan med väärldens altan. Där bjöds det på barbeque och vi hade en jättetrevlig middag med prat om Australien, Sverige och andra exotiska länder. Seymour och Lee är verkligen hur trevliga som helst, och vill hjälpa oss med allt möjligt. Vi fick ordböcker, möbler om vi vill ha och massa annat som är bra att ha.

De har inga husdjur, men fåglar lider de inte brist på. Väl upe på altanen stroppar värsta papegojliknande fågeln omkring på räcket och vill ha mat. Helst sjukt att de går omkring som om det vore världens vanligaste sak (vilket det kanske är), medan jag står där med öppen mun och frågar om de tar betalt...höhö.

Senare på kvällen kom en liten ökenmus och åt ur fågelmatsskålen, och helt plötslig kommer ett pungdjur srpingandes på linan över altanen, heeelt sicko. Dock hade jag inte kameran just i det ögonblicket. shoot.

Imorse vaknade vi upp, åt härlig frukost och åkte ned med Seymour till beachen vid 10. Jättelång fin strand med ett livräddarställe i mitten och inte alls mkt människor. Väldigt avslappnat och härligt! Fick låna små surfbrädor/wakeboards som vi hade i vattnet (när jag tillsluts lurats ned i vattnet). det var runt 21 grader, helt lagom, och apcoola vågor som man dök under, eller åkte över när man stod väl till pass. Jag var så lycklig där bland vågorna och med brädan under armen, äntligen bada! Och ni vet ju vilken fisk jag egentligen är, så nu är jag en helt människa igen! ;)

Var i och badade säkert ett antal timmar, solade lite och sen åkte vi upp igen till huset och åt en mysig lunch med Seymour, Lee och hennes syster. Systern hade jag redan bekantat mig med eftersom hon var den första jag stötte på i vattnet tidigare och började varna mig för att inte gå för långt ut, att hålla mig till där de andra är, vara innanför flaggorna, se upp för hajarna eftersom det var den tiden på dag, se upp för hajarna en gång till eftersom det var mkt fisk i bukten, och en en gång till akta mig för hajarna eftersom de var hungriga OCH eftersom de är varning för hajar nu. Så, Vem är redo för ett dopp?!

Efter lunchen visade Seymour oss sitt lilla dog house (arbetshus) som det kallades eftersom han går dit om han blir skälld på. Huhu. Efter detta sjussade han oss till bussen och vi åkte hem till north sydney igen. (jag tog en buss i Neutral bay som åkte förbi north sydney, så jag fick gå över hela harbur bridge tillbaks igen...) Seymour ville verkligen inte att vi skulle åka eftersom vi egentligen skulle stannat hela helgen, men dels är det mkt plugg i skolan och sen är det Mardi Gras denna helg; stor gayparad i sydney, och det kan ju va lite småkul att se. Men ett återbesök till palmen blir det säkerligen, de har tom planerat saker vi ska göra som vi inte hann med denna gång. Och inte tackar man nej till en liten weekendsemester?

Ikväll ska vi in till stan och bar'a runt. Ganske blir lite gayparade också, we'll see!

Här kommer lite pics!



Nedanför mich för några dagar sen



Hejdå en av alla färjor!



Ständig ström av båtar, rakt utanför fönstret.



Palmen!



Sjön til vänster, pacific ocean till höger



mia till vänster, minnessten till höger.



papegojjan posar bättre än jag



aaah give me!



Barbeque!



altanen...som om man skulle va avis..pfff.



nämen lille vän, kom ska mamma ta hand om dig.



aaaah jag drunknar, jag druuunknarrrr.



lovely lovely lovely... (vilken film? ;))



jaja...jag brände mig. är ni nöjda nu??!



ihi, heeej...jo om det kommer en haj...räddar du mig då?



ahhh, spindelhörnan med ekonomiplugg i högsta hugg.. that's life!



australia!



en segeltur, ja tack.



se upp i trafiken säger jag bara.



åkte precis förbi i hamnen! Bra att ha kameran i beredskap.

Kommentarer
Postat av: Farsan

P-B såg ju osannolikt läckert ut, och ändå bara 45 minuters avstånd. Inget större fel på din egen utsiktspost över kryssningsfartygs-verksamheten ("färjor", he-he) heller... Här är det lördag 11.30, -2 och grått. Mamma ute och stavgår med Maria, jag ska slipa/olja utemöbler eftersom det varit lite vårvibbar i luften. Världens onödigaste kommentar, men ändå: lev väl.

K

2009-03-07 @ 11:29:41
Postat av: camilloo

I knooow vilken film mauahhaha men det säger jag inte... ;) Jag tänkte precis säga åt dig att slänga upp lite bilder men det behövdes ju inte (men vad händer med filmkameran?). Det borde nästan vara förbjudet att glassa sådär mycket, det kan finnas risk för avundsjuka..!! Hoppas det blir kul på pride a la Sydney! Cheeers mate!



(den där katten var det mest tragiska jag sett i hela mitt liv..)

2009-03-07 @ 11:55:16
Postat av: Mikaela

va fan mia jag känner inte att ja har koll på ditt liv längre.. Är Seymour och Lee personer från din skola el? is the school gut?

2009-03-07 @ 16:21:32
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag säger då det då det, vad får inte dottern vara med om.Det såg ju fantastiskt fint ut,o vilka läckra gojor,och utsikten från terassen,lycko dig som badat i stilla havet.<En föraning om att våren här i Svedala är i antågande var, att jag o Maria såg de första snödropparna i Blackeberg i fm.Ha det så kul i kväll . Du gav väl kissen en liten klapp på huvudet!! Kramar i massor

2009-03-07 @ 17:21:06
Postat av: Mamma o Pappa,Kosmos,Kajsa

Maria GRATTIS GRATTIS till Dina 21 År.

Vi tänker på dig med tårta o tända ljus och sjunger ja må hon leva...., hoppas du får en jättefin födelsedag

Kramar o pussar i massor

2009-03-09 @ 15:46:51
Postat av: Christina Budgifvars

Grattis Mia!!!!!!!! Kan man fira sin 21-årsdag på ett bättre sätt:-)

Ha en fantastiskt födelsedag och hoppas att dina vänner sjunger och hurrar och att det blir ett party med! Kram Tina



(lade in ett grattis men det hamnade nog någon dag längre ned ser jag :-)

2009-03-10 @ 11:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0