Haappy birthday to me, happy birthday to me, happy biIIiirthday!

Hello all!

Ni ser läser nu en blogg skriven av en helt ny människa, en pånyttfödelse, nya insikter, förstärkt intellekt och framförallt en snyggare variant.
..
Nja, om jag ska vara riktigt ärlig så kanske inte födelsedagarna förändrar en sådär över en dag, dock kanske i längden kan man hoppas. Men nu är jag iallafall 21, och här i Australien är det en viktig händelse, typ Sveriges "18". Men eftersom jag inte konverterat till Australialismen än, så tar jag det lagom behärskat.

Vaknade upp i morse, tack och lov att jag var tvungen att gå upp tidigt och inte spendera mina första timmar som 21 helt ensam. Gick till skolan där jag skrev ut lite grejer, päronen ringde och grattade självklart, men trodde dom att de var först så trodde de fel. ha ha ha. Granen hann först - congratulations! ;)

Fick gratulationer och kramar från polarna, och under 'Symbol and distribution'-lektionen gav Alysia (australienska i klassen) mig ett brev från klassen med hälsningar från alla, och så började de sjunga för mig! Helt oväntat, men å så kul! =D Jättegulligt av dem, och trots att vi inte känner varann så bra än så ställer de ändå upp och bjuder på sig själva. Me likee! Blev jätteglad =)

Efter lunchen gick jag och svennegänget + Kristins senaste kompis Salvador och köpte en supergod chokladtårta, för att sedan gå och sätta oss i Lavender bay-parken. Himlen sprack upp och det kom en lite solstråle på oss, perfect! Satt och drack Solo och vin med tårta smetad runt hela ansiktet i princip och njöt av dagen. Fick ett gulligt kort med katter på av gänget, och en smarrig söt liten bakelse av Kristin. På Lördag ska jag tydligen inte planera in något för de har planerat något för mig...hmm spannung!

Satt och snackade i parken i några timmar, sedan följde jag med Jenny och Sanna hem och de bjöd på middag och en helkväll med plugg! Urmysigt och jättegulligt av dem att bjuda hem mig, och det är så kul att vi bor nära varandra! Satt och höll på med barprojektet, ska göra en meny till min logga. Lägger upp allt sen som jag gör, så kan ni hänga med lite grann iaf!

När jag kom hem nu låg det ett kuvert i brevlådan, långt var det, och i låg ett grattulationskort från päronen (surprise!) med hälsningar från dem och kissarna (cosmos stavas fortfarande med C). Så nu är min dag fulländad och jag har verkligen njutit av den! Tack alla för gratulationer och hälsningar, sorry att jag inte kunde svara i mobilen när jag var på lektion, fridos.

Skriver snart igen!

Många kramar!



Klasshälsningar!



Kort från the swedes och päronen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

kul att kortet kom fram samma dag.Vilka härliga o trevliga kompisar du har, det är mkt värt.

Hoppas du kommer sova gott inatt som nybliven 21-åring.

Många stora kramar o pussar

2009-03-10 @ 14:36:18
Postat av: Lovisa & Markus

Hej Miis! (Vet inte riktigt var det smeknamnet kom ifrån egentligen...)



Stort grattis på födelsedagen! Du verkar ju ha det jättefint i Sydney och fina vänner, vad mer kan man önska sig!



Här i Stockholm är snö och lite småtrist, roligt att höra om finare väder (och chokladtårta, ät för oss också!).



Många kramar från Lovisa och Markus

2009-03-10 @ 16:34:31
Postat av: Farsan



Kul att klasskompisarna grattade. Nu, apropå försändelser, på din födelsedag lämnade jag in två kartonger 13+6 kg och ditt t-racket (inslaget i 2 jiffy-påsar) f v b Kirribilli. Det gick, i enlighet med din nya ålder, på 21 hundralappar totalt och han i videobutiken i Blackan (postombud) sa att det skulle ta bara en vecka. Vi får väl se... men var beredd att ta med några kompisar till lokala postkontoret när det är dags. Kanske inte så tunga, men otympliga. Kramar.

2009-03-10 @ 21:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0