Inhoppande voluntär på Taronga zoo

Igår hade Seymour och Leigh bjudit med mig på en 60/70 tals-show som anordnades av The Sun Herald på Taronga zoo. Jag tänkte Guu va chill och bara bli medbjuden helt gratis och dessutom komma in på det berömda zoot. Dock hade de uteslutit vissa detaljer om min medverkan, för helt plötsligt kommer det fram att de jobbar för nån slags rotaryklubb och därför voluntärarbetar för att få in pengar till zoot genom att sälja lotter/biljetter till publiken innan konserten börjar. Och detta säger dom i bilen medan de slänger en apful rotary keps och en namnbricka på mig, för det skulle självklart jag också göra. Och till råga på allt kände jag mig lite sjuk, vilket jag också är nu.

Så helt plötsligt står jag framför scenen och ska sälja lotter till 2000 person som sitter utbredda på filtar med picknick och gottar sig, och varje gång jag och leigh kom fram till nån så sade hon "oh mia is an exchange student, and she is veeeryyy nervous". tack för den liksom, och jag är faktiskt INTE en exhange student. sådetså. Där gick vi då omkring i en timma innan, och sen tillslut, thank god, började konserten. Trippade nöjt tillbaka till våra filtar, bara att när vi kom fram så har några kärringar självklart satt sig rakt på våra grejer. De vägrar dessutom flytta på sig, men tillslut får vi ett par stolar av några vakter, så det ordnade sig tilslut ändå.

På scenen var det ett band med sångare och körtjejer som körde massa gamla godingar, och folk gick fram under scenen och dansade...herregud vad gör dom tänkte jag. De kommer få hjärtattack hela högen... Dock var det ganska roligt att studera danstilar som jag trodde var långt förgångna och nedgrävda. Jag säger bara, män i 50-60 på dansgolvet - se upp. En man tog liksom upp en ruta på typ 5 m när han gungade fram och tilbaks i exakt samma steg, och drog liksom ut med höften vid varje nedtramp - typ shakira no 2, vilket gjorde att han höftstudsade med dem runt omkring. Sen var det ju så att de runt omrking gjorde nästan precis likadant, så det var ett väldigt skumpande och gumpande där framför scenen. Tur att man satt på säkert avstånd.

Själva zoo:t såg jag inte mkt av eftersom det blev mörkt när vi hade delat ut biljetterna, dock hann jag faktiskt se en känguru! =) Men jag vill absolut tillbaks dit i avslappnat tilstånd utan att vara tvungen att sälja lotter till folk.

Annars sitter jag här i flatten och är sjuk. Ja, jag blev faktiskt sjuk nu till råga på allt. Tjock i halsen, ont i ögonen, huvudet och trött i kroppen. Min ranson på Alvedon är också snart slut, så jag får väl njuta så länge jag har painkillers...

Ska plugga hela dagen idag, har sjuukt mycket att göra. Det hade vart kul om det var kreativa uppgifter just nu, men nu är det uppsatrsskrivning och proposals som skall göras.. Buhuuu

Långdistanskram på er.
//mia

Kommentarer
Postat av: Farfar

Kära stumpan!

Det var inte roligt att Du har ont i halsen och känner Dig risig. Krya snart på Dig så blir allt skojigare. Tyckte det lät kul att sälja lotter, alltid många man kan slänga käft med vid sådana tillfällen.

Många kramar, saknar Dig !!!

2009-03-23 @ 15:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0