Man blir ju lite trött

Ja, på optus iallafall. Har precis krånglat mig igenom mitt pre paid mobile card...och det sitter alltid nån indiskt eller asiatisk människa i växeln med världens accent, babblandes som om de var en jäkla maskin. Vet inte än om det blev rätt, men om det blev det så är mitt nya nr: 0412 43 63 19. Är så himla trött på allt detta fixande med försäkringar hit, gas dit, bredband hit och mobilgrejer dit. Jag vill ju bara göra rätt och betala..leeeave me!

Helgen då, ja, den var bra. I lördags flyttade Kristin ut, och råkade ta med sig min skolmapp, vilket blev lite turbulent. Jag hälsade på hos Jenny och Sanna som bor 10 minuters gångväg härifrån, vi åt middag på en restaurang vid tuben, och sen drog vi in till Central och träffade Sof&raz och evelina på en bar. Trevlig stämning och varierat folk. Kom fram en aussiesnubbe som var lite på lyset, hade världens aussiedialekt och ville att vi skulle känna på hans muskler, jag sade att  mina egna räckte bra. Sen skulle vi gissa vad han jobbade med, allt från mekaniker till crocodile hunter..hö och trot eller ej, han var en profesionell kängurujägare. Haha, hur sjukt är inte det?! Han hade till och med bilder i sin mobil på massa stackars kängurur hängades i en ställning, sicko. Uhuhu, men hallå, hur långt är man inte från Sverige?! Jag säger då det..

Igår satt jag hemma och höll på med skolgrejer, och idag fick jag springa upp till skolan och hämta min mapp från Kristin, printa ut grejerna jag gjort igår, fixa mitt bank account, fixa mobiljäkeln, och så handlade jag på Sydneys svar på Lidl: Aldi. Gu va billigt och bra, dock en ordentlig bit att gå hem. Så jag fick släpa mina kassar längs trottoaren i princip. Men nu är kylskåpet mättat iallafall. Här ska det lagas middag ikväll. MUMS! Tänkte köpa lite småttogott också men det tar jag nästa gång. Får gå ned till delit runt hörnet...in case of emergency. Menmen, ska nu fixa allt annat som e kvar att göra, må det någongång ta sluuut, och sen tillbaks till pluggandet. Hurray.

Syns och hörs snart igen.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: camomillo

eyy yooo granen! Det kunde man ge sig tusan på att du skulle stöta ihop med en kängurujägare.. precis vad jag hade väntat mig. Well mate, tycker det är dags att snacka nu, jag vill bli uppdaterad från alla håll inte bara via frido ;) även om man får höra både det ena och det andra därifrån.. höhö. jag har skaffat skypekonto som du kanske sååg? gäller bara att bestämma en date asap!

2009-03-02 @ 09:09:09
Postat av: Desire

Haha, kängrujägare, haha, det är ju helt underbart! Så roligt så roligt! :)

Puss!

2009-03-02 @ 11:33:11
Postat av: Mihaaa

hihi I know. Crazy world!

2009-03-02 @ 11:54:05
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Var bor Kristin nu då? Vilka är Jenny och Sanna? Va hände med tasmanien? Var är Mia?

Fan Felix är ju här nu, då borde du också komma hit !

2009-03-02 @ 12:16:08
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: johan arvidson

tjaba mia hur lever livet där borta när får du igång din skype du är ju aldrig inne. själva har vi fullt upp med flytten nu vi ska ju flytta dit till nockebyhov nu. o.b.s du kan väll skriva din skype till mig . gloria hälsar

2009-03-03 @ 08:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0