På Torsdag äts det ärtsoppa, på Lördag e re fest, men Fredag e ändå den dagen som känns bäst!

Wohooo längsta rubriken hittill! Och ni som vet, rip Vita lögner... ;)

Har varit en bra vecka i skolan, lärt känna klassen lite, vi har tydligen en fbgrupp...varför blir jag förvånad? som heter Kin-Yee cause that's our name. Föresten, blir man inte förvirrad av alla ändringar på den sidan? Ah...

Hursomhelst, det har vart fint väder här nästan hela veckan, synd bara att man är inomhus, då kan det lika gärna regna. Har handlat, tvättat och gjort annat husmorsnyttigt. Pluggandet tar upp mest av tiden, men det är så roliga saker vi får göra, även om man är helt utpumpad efter varje grej. Har lyckats unna mig lite kvalitétstid med att titta på Melodifestivalen på svtplay, aaah I miss it! Blir så nostalgisk och saknar hela karusellen, men jag får lyssna på rixfms webbradio, då känner jag mig lite hemma iallafall ;) Jaaaa jag är en schlagernörd. En stolt schlagernörd.

Ikväll är det dags för utgång, ska förmodligen till ett drycleaner ställe..(kallas barer där tjejer lättas får suits...he) som heter Establishment. Ska hem till Jenny och sanna för lite uppvärmning först, sen bär det in mot stan! Har inte vart på andra sidan bron på en vecka typ, jag är en sann north sydneyare. That's me =)

Här kommer lite grejer jag gjort i skolan hittills, så kan ni hålla koll på min utveckling! ;)



Den här upgiften gick ut på att tolka följande ord med svart papper, och bara skapa bilden med hjälp av bakgrunden.



Skapa bilden av ljudet utan att måla händelsen.

emm dessa var de enda som funkade att lägga upp, ska försöka lägga upp de andra lite senare.

Well well, nu ska jag ut i nattlivet!

Kramar på er.

Kommentarer
Postat av: Desireé

SHIT VA SNYGGA! Du är så jäkla grym Mia att jag inte vet vad! Haha. Jo, jag vet vad: jag blir stoldt och imponerad!!! WOW! Fortsätt sådär och du kommer vara världens top designer innan man hinner säga maransvisch!



Puss

/Desireé

2009-03-13 @ 14:52:28
Postat av: D

Marängsvisch menar jag såklart!

2009-03-13 @ 14:53:28
Postat av: Mamma

Läckra bilder tycker oxå jag,håller helt och hållet med Desiree!

Kul att få häng med och se vad ni gör i skolan!

Hoppas ni hade trevligt på baren!

Krammmmmmmm

2009-03-13 @ 15:41:35
Postat av: Farsan

Stilsäkert med spänning. Jag är inte ett dugg förvånad (och inte dom runt omkring mig på jobbet heller). Nu är du väl hemma (03.18 din tid) men nu ska vi ut och äta med Maria och Per E på Wasahof. Stockholm har varit lite vårlikt i luften idag... snart dags för Vespa-premiär! Kram

2009-03-13 @ 17:22:22
Postat av: Mikaela

Skönt att de e fler som lägger halva sitt liv till plugget, om inte hela. SKITsnygga bilder! Du är så bra, tidigare designlärare kan ju sitta där me sina modernismdrömmar. Längtar till jag får komma till dig ! :D

2009-03-14 @ 02:58:12
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Mihaaa

äsch ni e då för snälla! =) kommer lägga upp mer snart då jag klurat ut hur jag gör... tack för kommentarerna! kramar på er

2009-03-14 @ 08:48:17
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Christina Budgifvars

Hej Mia!

Hur gick det med uppgiften? Det kan du väl skriva om :-)

Inte så lätt att vara kreativ 10.00 på morgonen när mamma ringde.....

Spännande uppgift trots allt. Det vill ju till sig att man tänker utanför ramarna.

Det grejar du som har ett fritt sinne!



Kram Tina

2009-03-16 @ 08:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0