Production week ahead!

...Vilket betyder exakt som det låter: här ska det produceras verk. Om man trodde att det betydde inga lektioner och timmar vid stranden trodde man fel, så roligt ska vi inte ha det. Nej, nästa vecka har jag x-antal grejer som ska in, vissa har jag knappt börjat på, men *jag har ju hela helgen på mig* som det brukar heta.

Denna vecka har det vart flera småuppgifter till varje lektion, och inlämningar och presentation av: Classic Bike logga och reklamplansch, Visual research report om sig själv och ens influenser samt Bar och restaurangen Chill. Det är fortfarande lika exotiskt att presentera inför klassen, för man vet liksom aldrig vad det är för nått man kommer säga, det liksom hoppar ut små konstiga ord som man varken vet betyder ngt på svenska ELLER på engelska, bara man ler och gör en intressant rörelse med händerna så är det lungt. Men det gör ju allt så mkt mer spännande, dessutom är klassen schysst så om man säger ngt a'la IQ-fiskmås så skrattar de bara med...hm.

igår var det våfflornas dag, jaharå, tro inte att bara för att ja e på andra sidan planeten så hamnar jag helt bakom flötet, nähedå! Våffeldagen celbretitades hemma hos jenny och sanna med pannkakor, glass och sylt. Yu-hu-mi! Hade inget våffelgärn, men det gick la bra ändå. Dock tror jag inte det är ngn vidare stor tradition i aussieland..kanske mer av en lite every-day tradition...

Idag, Fredag, gick vi till Aldi och köpte lite goodies, sen drog jag hem och dammsög. Japp, jag dammsög på en Fredag. Fråga mig inte varför. Jag bytte till och med dammpåse. Herre min je. Ja, jag har helt sonika bytt städsöndagen till fredagssug. Ja lade även i en extra växel och dammtorkade hela köket och badrummet. Så, nu är ni välinformerade om statusen på damm/skitnivån i min flat. Ni kan börja göra ett diagram och se hur jäkla skitigt det är nästa gång jag bestämmer mig för att städa. Jag vill inte veta.

I helgen blire plugg, kanske en utgång också. Ikväll blir det lungna gatan, kanske lite skype - vem vet? Det beror på er!

Adíos amigos und amigas ;)



Min classic bike ad + logga. Man skulle göra en logga åt ett företag i 50tals anda, + en tillhörande plansch där ett antal affischer skulle säljas. This is my version.

Kommentarer
Postat av: camomilltee

jag är såå stolt över min dammtorkande gran! Men vad hände med lugna gatan? Jag ser då ingen gran på min chatt i alla fall! Klockan är ju faktiskt redan.. hmm.. 19 eller nåt hos dig och du borde absolut sitta bänkad vid skärmen vid det här laget!!

2009-03-27 @ 09:21:50
Postat av: Christina Budgifvars

Hej Mia!

Vilka roliga uppgifter ni har! Och du gör dom så bra.. tur att du har en pappa som är bil o motorcykel freak, kanske har hjälpt dig en del.

Visst är det lustigt, när man flyttar hem så blir man plötsligt som förbytt, börjar städa och hålla på:-)



Ha det så bra! Kram Tina

2009-03-27 @ 09:26:54
Postat av: Farsan

Hallå. Kom till byrån i morse och då var vi tekniskt tvärdöda eftersom både server eller nät var borta (Ogilvy flyttade ur huset och rev linorna...) Nu kör jag mobilt via ny dong eftersom din inte hittats. Därför kunde jag inte gå in och läsa något som jag hade lovat. Har du fått någon feedback från läraren på hojprinten?

Och hur funkar nya kameran förresten?



K

2009-03-27 @ 13:37:25
Postat av: Robinito

Jag hoppas dammsugaren åker med när du kommer till västkusten! Mitt rum behöver städas! Annars ber jag Mikaela norpa den när hon är på besök :P Peace out

2009-03-31 @ 18:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0