Skepp'o'hoj!

Hallå på er därhemma!

Måndag idag, lediga dagen, dock inte så ledig som man skulle kunna tro. Har nämligen spenderat hela dagen i skolan med en artikel om att få Sydneypeople att sluta dricka läsk till lunchen...  you spoiled pricks ;) Satt hela dagen igår i flaten och försökte desperat komma på vad jag skulle säga till alla sydneybor om jag fick chansen. Såklart kan man inte säga vadsomhelst, nä för det måste ju vara samhällsenligt och korrekt. Kul. Så därför blev det detta otroligt småroliga meddelande att få människor att sluta dricka läsk. Om jag egentligen fick säga vad jag VILL skulle jag nog göra reklam för mig själv eller för dessi...my new idol. Man måste ju va smart.

I Fredags var vi faktiskt inte på dry cleaner-stället...det var liiite för gamla suits om ni missförstår mig rätt. Second hand från 60 talet e liite above my edge. Så vi drog vidare till the ivy...men nja, det var väl sådär..ganska exotiska människor..om ni missförstår mig rätt där med.

I Lördags var det dags för the surprise då sof&raz, evelina, kristin och jenny tog mig till Darling harbour och gick på Thaimarknad. Dock trodde de att den skulle vara större, så vi drog till en bar längs hamnen istället. Och jag skojar inte när jag säger att HELA hamnen var full med sailors. Salongsberusade dessutom...så kul och se dem i deras vita små uniformer med hatten på sne. Tog självklart lite bilder..i smyg. På baren kom det dessutom fram en kille (inklusive hans polare och han farsa?!) som fyllde år och ville att vi skylle signa hans rygg. har såklart bild på det med ;)

På kvällen var det hemmafest hos Rebecca i Lane Cowe, hon bor i ett litet rum i värsta lyxhuset vid vattnet med 5 andra inneboende. Helt sjukt fint var det, modernt, stylish med pool, biljard etc. Han som ägde huset bodde där också, och de hade gjort värsta barbequen med allt möjligt, massa olika drinkar och världens utbud på snacks. Väldigt trevligt när det är en ordentlig fest med mat o dryck, speciellt när man är en fattig student.

Idag kom Seymour förbi med en liten hyllsektion och en lampa från deras hus, de har ju sagt att jag får låna vad jag vill av dem. Så nu har jag iallafall ett ställe att lägga alla grejer på. Seymour bjöd på kaffe också, glad blev jag för jag hade just blivit tvungen att lägga ut 10 dollar (60 spänn) på en svartvit utprintad A2 på min artikel. Helt sicko. 60 SPÄNN för ett jäkla papper i svartvitt?! Uh. Är det inte nog med att man betalar multum för utbildningen..nej tydligen inte.

I veckan som kommer är det fullt upp med skolgrejer, men det är kul så det ska förhoppningsvis gå någorlunda bra.
Försökte se melodifestivalsfinalen utan att se vem som vann, men självklart så är detta det första som dyker upp på svt play: Vinnarintervju med Marlene Erhman. Jahapp..så kul var det liksom. Aja, men det var väl kul att hon vann, men det går ng åt hvete för oss som vanligt. Det skulle ju vara ganska irriterande om Sverige gick o vann for once och det blir Eurovision sc i sverige nästa år och jag är HÄR. Nä, sån otur ska jag inte ha. Sverige ska INTE vinna i år. Ha ha ha. =/

Uppdaterar snart igen! Kramar på er



kanske inte det snyggaste exemplet..men ja. Man tager vad man haver.



Hermafrodit till vänster. Nån som tror sig veta?



That's a bar in my taste.



Birthday drink!



Jenny moi é Evelina..notera att drinken inte är uppdrucken än. Wow, jag imponerar migsjälv.



Tyvärr du kille i bakrgunden, man måste vara tjej för att få skriva.

Kommentarer
Postat av: camilla

haha jag tippar på kvinna! Hoppas ni skrev med en sån där riktig tuschpenna som aldrig försvinner! =D

2009-03-16 @ 22:02:04
Postat av: Frida

Shit va snygg klänning du har på dig! me want

2009-03-20 @ 00:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0