Som ett brev på posten!

Tjohoo

SovmorgonsOnsdag idag eftersom jag börjar kl 13.30, men jag steg upp i gryningen ändå för att bli klar med en barinbjudan. Runt 9snåret ringde det dock plötsligt på min dörr, och en asiatröst (surprise!) sade ngt oförståerligt, så jag gick lydigt ned till entren, och wiihoo där står denna kille med mina långväga paket med kläder och skor från sverige! Ahhh, underbart, äntligen lite ombyte! Hittade även några små födelsedagspaket, granens fotoalbum som jag fick, min lilla nalle, några tennisbollar och en sverigealmanacka. Hehe..jah. Hade även en avi från posten, vilken jag gick och lämnade in innan skolan - vilket var mitt tennisracket. Vilken härlig daaag, ja ja ja jaaa!

Igår kväll tog jag bussen till Kristin i Cammeray (typ 20 min buss härifrån), kom dock bara halva vägen och fick gå resten , helt vilsen. Hittade fram tillslut till huset där hon bor inneboende med några andra guys, och gick husesyn och tittade sen på Lars and the real girl. Mycket bra film, söt, och lite sorglig, handlar om en kille (med svenska rötter) som är lite egen och ensam som får hem en naturstor docka. Lars spelas av Ryan Gosling (the notebook ni vet)..se den! Efter filmen fick jag sjuss hem av Kristins aussiepolare Salvador, rikigt bekvämt att åka bil ända fram till dörren... slippa ta bussen som va jättefrustrerande.

Jo just det, "stekte" pannkakor igår, köpte en pulverburk som jag sen fyllde med vatten och skakade. Använde en panna jag inte haft förut, vilket blev helt fel eftersom den röt till och fick värsta utbrottet när jag lade i lite smör, så hela min lägenhet rökfylldes. Såg ut som en rökeffekt i melodifestivalen. Byte tillbaks till den gamla hederliga böjda stekpannan, och smeten jag hällde i lade sig som en soppa i mitten, så när jag skulle vända på pannkakorna så åkte ju det översta lagret ut och sipprade ned så att allt blev till en degig klump i mitten. Så jag fick gott äta en pulverdegklump med grädde och sylt både till middag, lunch och middag dagen efter till råga på allt. Hmpf... pancakes scmancakes.

Nu ska jag fortsätta med skolgrejer...min dator går för högtryck här.

Miss ya'll!!! ;)

Kramar från mig



Naaaw fick gamla kort på comos och kajsa när de var små kattungar, ett kort med massa gamla bilder på mig, och ett kort från granen med 'Bruuuuce' hihi. Loove it, camilla du får visst alltid till det! Och tack päronen, blev suuperglad.



Min visual report där jag har visualiserat research om mig själv. Dessi, Johanna och frida svarade på lite frågor, och deras svar satt jag här och skrev in för hand...varje bokstav...lite slitigt, men det blev ganska bra tillslut. =)



Chillbar vi har fått i uppgift att marknadsföra och skapa en grafisk profil för. Logga + meny och inbjudningskort. Detta är menyn, som öppnas upp med fliken, och uppslaget därunder.


Och såhär ser inbjudan ut för tillfället, i mitten är en drinkbiljett, och rutan längst till höger är baksidan av biljetten. Inbjudan öppnas upp i mitten, med uppslaget under. Hela kortet skall doppas i vatten och frysas, så att det blir lite frostigt när man får den, så att man måste "bryta" upp kortet...vad tror ni?



Min lilla designmapping med grejer som jag inspireras av och gillar. Ska senare bli en booklet med copy och en mer fördjupad bild om mitt designintresse och vart jag är på väg.

Kommentarer
Postat av: Desire

Snyggt snyggt snyggt snyggt Miaaan! :D

Du är så duktig!



Puss!

2009-03-18 @ 11:27:08
Postat av: camimomill

Oj verkligen snygga grejer! Jag är mucho imponerad av ordmolnet, helt fantastiskt fabulöst snyggt, det måste ha tagit evigheter att få till det sådär bra!



toudiloouu!

2009-03-18 @ 18:45:18
Postat av: Anonym

Tänk att logistiken fungerar så bra, ca 1 v för kartongerna att komma fram, rätt imponerande,ffa det bästa att du blev glaaad, nu får du hitta en tenniskompis ock playa med.

Som sagt fint ordmoln, intressant att läsa, apropå att frysa inbjudan, hur skulle det gå till, eller missuppfattde jag det hela???

Krammar från mamma o kattorna!!!

2009-03-18 @ 19:51:31
Postat av: gloria

hej min käre kusin hur har du det vi har det bra här hemma. bor bara en vecka till i vår gamla

lägenhet ska bli så skönt att flytta här i från. har du fått bilden på mig och magen jag sickade till dig sickar bilder på nya lägenheten sen



ha det så bra gumman saknar min kusin



pussar och massor av kramar gloria johan

2009-03-18 @ 20:25:48
Postat av: Johanna

haha va roligt att se resultatet av våra ord om dig=) ser proffsigt ut tycker jag. Skönt att du fått dina kläder osv såg en bild där du hade en cool klänning med glitter/paljett krage blev lite avis. Mega Kramar

2009-03-18 @ 22:26:16
Postat av: Farsan

Som någon skrev; ordmolnet (ny beskrivning) var väljobbat både i helhet och detaljer. Själv kommer jag närmast att tänka på psychedelic-eran på 70-talet. Snart ska jag åka till Hovsjö och träffa Thomas, Jonas & co - hur exotiskt kan inte det låta i Sydney?? Kram

2009-03-19 @ 07:08:52
Postat av: Frida

Hej min lilla prick! Vi måste skypa snart. har inte kunnat höra av mig pga plugg och annat :P Men jag saknar dig så de blöder puss

2009-03-20 @ 00:38:54
Postat av: Mikaela

Du är helt sjukt bra vännen ! :) Det kommer gå så ra för dig!

och du, vad skickade dina päron ner kartonerna med? För oss har de sagt att de ska ta 3mån!

2009-03-21 @ 02:28:04
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du är helt sjukt bra vännen ! :) Det kommer gå så ra för dig!

och du, vad skickade dina päron ner kartonerna med? För oss har de sagt att de ska ta 3mån!

2009-03-21 @ 02:32:47
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Cim

Men så snyggt Mia! Grymt imponerad. Älskar den grafiska profilen. Hoppas du har det bra! / Cim Berghs

2009-03-29 @ 04:06:11
URL: http://icanteachyouhowtodoit.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0