Work work

Hejhopp!

Sitter hos Jenny och Sanna i deras lägenhet i North Sydney, Jenny går i min klass och Sanna är hennes syster som också går på Think education, men businessinriktat. Har suttit här och skrivit på "My values as a designer" till lektionen i Frameworks of designkursen. Ska läsa upp det inför klassen, så man får passa sig så att man inte låter som ett svenskt ufo...

Igår hade vi 2 lektioner, den ena som mest handlar om vår egen utveckling och mål inom designyrket. Ska fördjupa oss i våra egna influenser, och intervjua personer som vi ser oss själva som om några år, och arbetsplatser vi kan tänka oss att jobba på. Jag ska nog försöka ta kontakt med en kreativ tidning, typ Frankie (aussietidnig om art,design, music and fashion typ) och intervjua dem. Förhoppningsvis blir det bra, allt är ju för ens egen skull ändå i slutänden.

Fick art kitet igår, en stor jkla påse med pennor, kritor, penslar, tejp, målarfärg, you name it, plus en stor väska med alla möjliga pappersblock och linjaler. Fick även ett litet digitalt ritbord...dough...jag som redan har ett liksom. =/ menmen, det var portabelt åtminstone, lite mer än vad man kan säga om den jag redan har. Så där hade jag lite att släpa på när jag skulle hem. Till råga på allt bestämde jag och Jenny oss för att gå till Australiens äldsta bibliotek i Sydney för att samla lite research för vår kommande uppgift; att göra en "50's bike ad". Så vi traskade över harbour bridge, sedan en ordentlig väg till biblioteket, och där var vi i typ trehundra år eftersom vi blev runtskickade till olika stationer, och för att vi aldrig riktigt fick tag på det vi sökte. Tillslut hittade vi iallafall några bra böcker som vi fick fota. Sen gick vi hela vägen hem igen, och jag kan säga att maten har aldrig smakat godare och sängen har aldrig sett så inbjudande ut som efter den strapatsen. Nu kan man iallafall vara lite nöjd...ett (eller ett antal) plus i kanten tack.

Nu ska jag snart ta mig hem och förbereda mig inför morgondagens lektioner, börjar 11 slutar 3. najs. Sovmorgon, hurray!

Ha en bra dag där hemma, själv går jag och lägger mig. God natt!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Hallå där... såg att det var fint väder och +22 vid 20-tiden. Om du ska göra en 50´s Bike-ad, googla Triumph Bonneville så får du nog upp en äkta klassiker med brittisk härkomst (som ju gäller även aussies). Lycka till; nu ska jag gå och lägga ett brev på posten...

K/

2009-03-04 @ 11:59:00
Postat av: Frida

hej, jag tänkte svrar på frågorna så snabbt som mäjligt. Jag tänkte svara på engelska så man övar sig lite :) Ska också lägga mig snart och du är väl redan uppe :D

2009-03-05 @ 00:31:34
Postat av: Susann B-H

Hoppas ni får härliga dagar i Palm Beach , vill se många bilder på huset, Seymor med fru,havet ja allt möjligt kul

Kramar mamma

2009-03-05 @ 11:10:17
Postat av: Mikaela

duktiga du !

Själv har ja tydligen blivit "kicked out from a unit", vilket de på studentcentralen snällt förklarade när jag undrade varför en kurs försvunnit på mitt schema. De visste inte ens varför, så nu har jag hoppat in i en annan kurs. Men den verkar 10ggr bättre så jag är egentligen glad :D

2009-03-06 @ 09:58:40
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Christina Budgifvars

Åhh vad härligt du har det Mia!



Grattis i dag den 10-3 på din födelsedag. Kam man fira den på ett bätter sätt? Hoppas du får en kanondag och att dina nya vänner vet att du fyller år så att du får liet sång o party i kväll!!



Kramar Tina

2009-03-10 @ 09:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0