En euro-vision

Hallå på er,

sitter här i plugget och surfar runt, efter en heldag hos frissan. Blev slingad, klippt och masserad för 60 dollars, som hittat! Äntligen en ordentlig uppfräschning, o lite sommarkänsla på det tillskillnad mot allt annat.

I Fredags styrde vi stegen mot ryssrestaurangen i Surrey Hills, trippade dit med karta i mobilen från Redfern, och kom fram till stället som knappt kunde vart ryskare. Här snackar vi sammetsgardiner i vinrött, tunga mörka trämöbler, matruschkadockor, sjalar och gudvetvad. Kameran var självklart med, ska ha lite references till vårt st petersburgprojekt. Lägger upp dem snart! Jag åt lamm, blev rekommenderad, och ja, den smakade inte kofta iallafall. På scenen stod det en filur och spelade fiol till playback musik, med eurovisionsemifinalen på i bakgrunden. När vi drog från stället fick vi en trevlig liten överaskning på notan; en entertainment fee på 26 dollar. Hallå? Det var det fräckaste, betala 150 spänn för en gubbe som spelar nån spansk trudilutt och tar en ton varannan minut. Niet säger jag bara, NIET!
Drog sen vidare till några barer i Surrey H, sedan gick Evelina till jobbet och jag och syrrorna Hed drog oss hemmåt.

I Lördags såg jag på alla Färjan-avsnitt hittills, hmh, ni läste rätt, jag hade maraton. Sen tog jag väskan med vatten och gick över harbour bridge in till stan och shoppade lite. Väl hemma igen laddade jag om och tog tåget till Bondi beach, åt middag, drack drinkar och spelade biljard med steve, kristin, phil och några av hans vänner. Jättetrevligt och kul, Kristin är en riktig viking när det gäller biljard, jag har mkt att lära.

På Söndagen drog jag och hederskorna hem till Rebecca, Emma och Thomas lägenhet för att titta på ESC. Och jah, inte hade man några större förhoppningar, men att komma fem-i-botten var väl ändå att ta i? Norge då, hmm, söt kille? nja, bra låt? nja, bra text? nja....gud va säger jag, NEJ menar jag ju. Hade ingen favie i år, dock kan jag ju säga att vi alla stämde upp i fasettskratt när greken magdansade på scenen. Måste youtuba det igen, har aldrig sett ngt så underhållande förut. Ha..

Ikväll kommer jenny förbi för att titta på despo, ska hem o laga mat nu innan jag blir allt för hungrig.

Hoppas ni har det bra där ni är!
Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bild på håret !

2009-05-18 @ 09:34:15
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej igen Mia,

Men det är ju kul!! Hur tänkte Grekland???

Guds gåva till mänskligheten... den gick inte hem.

Vi satt oxå och gapskrattade. Men lille från Norge

var ju rätt söt. Men inte var den så bra att den skulle ha poäng från alla länder. Kanske var lite oljemutor bakom! Ha fortsatt underbart.

Kram Tina

2009-05-18 @ 16:39:47
Postat av: Mamma

Ja, vad ska man säga om Eurovision song contest, jo att det var kul att för en gångs skull hamnade nordiska länder i topp, det får man glädjas åt.

Var det ngt kul som du shoppade o stoppade i påsen?

Man är ju alltid lite nyfiken.

Kramar o pussar

2009-05-18 @ 22:23:44
Postat av: gloria

Hej min kusin !



hur har du det !



jo jag och Johan har det bra flyttar snart in i lägenheten ska bli jätte skönt. och få lite ordning på alla grejer inan bebisen kommer om 4 veckor.



och pia bengt mår bra dom hälsar så mycket till dig



ha så gott



kramisar gloria !

2009-05-19 @ 15:14:37
Postat av: Frida

Nu får du berätta om allt annat!

2009-05-21 @ 00:49:17
Postat av: Malin

Hallå där!



Hittade hit tack vare min pappa som enligt uppgift känner din pappa :)

Jag är precis som du (antar jag) uppvuxen i Södra Ängby. Jag har pluggat på Medieskolan i ett år och har nu, tillsammans med min kompis Jenny, kommit in på Billy Blue, och flyttar dit den 24e juni!



Tänkte kolla om jag kunde ställa lite frågor till dig ang. boende på mailen?

Jag har själv bott i Sydney tidigare i ett halvår, men det var ca 3 år sedan, och så hade jag en helt annan budget på den tiden :)



Maila mig gärna om du har tid på [email protected] eller adda mig på msn: mimmi[email protected], skype: malinelinor



Keep up the good work där nere!

Kram Malin

2009-05-25 @ 09:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0