En öl med sugrör tack.

Hej på er,

vad händer mig på andra sidan jorden kan man fråga, och jag gör detsamma. Man hade kunnat tycka att jag inte har annat att göra än att skriva på bloggen hela dagarna, men så är inte fallet. Har ytterst mkt att fixa och trixa med, är det inte skolgrejer är det pubbesök, är det inte pubbesök är det födelsedagsfester, är det inte födelsedagsfester är det maroubrabesök och så håller det på. Men jag ska inte klaga, är ju försjuttsingen i Sydney.

Har vart på husvisning med syrrorna i crows nest, ett fint radhus för 550 dollars i veckan, 3 toaletter, 2 uteterasser, 3 sovrum, kök och vardagsrum etc. 10 min promenad till skolan, ja tackar jag, men eftersom vi är ute 2 månader för tidigt är inte chansen stor att den finns kvar när det är dags för oss att flytta. Så vi ska fortsätta spana runt, det är kul att se på olika ställen, då kan det ju förhoppningsvis bara bli bättre!

I går hade Jenny födelsedagsfest i deras flat, förade först hemma hos mig med Steve, Sof och Simon, jag skulle locka Sof's hår, vilket resulterade i att vi fick stå i spegeln i en halvtimme för att trassla ut årets hårtrassel jag lyckats åstadkomma det första jag gör. Sen gick det dock bra och lockarna höll i 30 min, efter 2 timmars slit. =/
Festen var kul, var en salig blandning av svennar och aussies, av oss fick Jenny en kaffebryggare, och av de andra fick hon en käpp, hon fyllde ju gammal som gatan nu (enligt henne).

Ett återbesök på Ikea har jag hunnit med denna vecka, hela höjdpunkten av besöket skulle bli att få äta köttbullar i restaurangavdelningen, och vad är stängt om inte just den delen när vi kommer dit? Uh, 1 h med tåg och inga köttbullar? Argh. Blev dock ett täcke och kudde till mikkan när hon kommer på visit om några veckor, det ska bli så kul!

På Måndag ska jag gå och få min retrospektiva grejer om Edward Hopper utprintad, ett projekt vi haft om att skapa lite olika broschyrer, affischer etc om en utställning av en viss artist. Lärarna på skolan föredrar att man lämnar in allt proffsprintad, vilket resulterar i att man inte har några pengar kvar tillt mat, för det är väl för mkt begärt va?

Nog om mig, nu undrar jag vad sm händer därhemma. Gloria - nu är det inte långt kvar!! Hur känns det? Dessi&gran: snart kommer filmen, promise! Farfar&Maud - midsommar på Tyresö? Päronen - biljetter hit beställda än?.

Måste också tilägga att sverige står för stor musikexport här nere i oz, senast på gymmet hörde jag inte mindre än September, Etype, cardigans, cascada på samma gång. Då åker vikterna ända upp i taket och jag kan inte låta bli att känna mig lite svennigt stolt. Genast var det värt att släpa sig upp 05.45.

See ya later aligator!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mia,Mia kul att läsa att du är på banan igen vad gäller skrivande.Sure att vi fårstår att det är mkt i skolan , me det är ju högtidsstunder när vi får läsa ngt från downunder o från dig. Just hemmkomna från Spånbergs på grillkväll tills med Schymbergs mkt trevligt o gott.Cosmos låg i buskarna o jamade mest hela kvällen.

Efter en flera timmars båtfärd dels i Mälaren o Saltsjön så är huden en aningens rosafärgad, ca 25 gr varmt idag o underbart fantastiskt härligt väder.Håll i gång Mia så länge du orkar snart är du hemma i det vanliga lunket igen,. och förvisso så är det väl inget fel i det.

Härligt höra att allt är bra, vill ju gärna veta lite mer om vad ni håller på med i skolan, känns det bra att det snart är lov?

Kramr från en trött Mamma som snart ska gå o lägga ig o läsa ngr rader ur twilight

2009-05-30 @ 23:43:18
Postat av: Mikkan

Först: Vem fan går upp 5.45 för att gymma?! Galna människa.



Second: Wihu, täcke och kudde till mig. Jag kommer trivas prima. :)

2009-05-31 @ 13:14:02
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Farfar

Vad kul att Du har mycket att göra, födelsedagar och ölkvällar är ju trevliga sysselsättningar.

Vi var på Gärdet på fest pingstafton. Det var inte bästa dagen att ta sig genom stan till Gärdet eftersom det krockade med Stockholm Marathon!! Resan tog nästan 2,5 timmar dit. Men hem gick det på 40 minuter. Midsommar blir det på Tyresö, förmodligen ett par tomter upp i backen.

Det är så spännande att se fram emot Dina rapporter på bloggen

Puss och kram !!

2009-06-02 @ 11:06:42
Postat av: Frida

Lilla Mia! Du är för upptagen lila vän :P Du får messa när du kan skypa så man får höra mer allting :)

puss

2009-06-02 @ 12:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0