The winner takes it all!

Yoo i stugorna!

Mia is back on track, redo för nya andetag och med ny energi. Förra veckan var ingen kalasvecka, var inte så nöjd med grejerna jag gjorde och blev sjuk till råga på allt efter all träning. MEN det roliga i kråksången är att jag på Tisdagen fick en jättestor flätad korg med massa presenter i som pris för att jag vann teckningstävlingen. Fick bland annat Lushprodukter, prepaid kaffekort, 8 cd's, massa samples av hudkrämer, ett åkkort upp i klubban (tornet) med mera. Var tydligen värt mer än 300 dollar. Tjohej!

Och igår var det avgjort vilken symbol som vann i 'symbol and distribution', som vi nu ska förverkliga och lansera i varsina grupper klassöverskidande. Först röstade vi fram 3 loggor från klassen, sen gjorde vår lärare Matt en utsållning hos de som går första året och bett dem rösta (150 pers) och de röstade fram bland annat min bland finalisterna, sen valde lärarna ut vinnaren bland dem- och vilken blev det? DET BLEV MIIIN!! HIHIH, så nu ska alla klasser i 2an dela in sig i grupper och få sydneyborna att sluta dricka läsk till lunch med min symbol. Hurray! Det känns helt sjukt roligt och lite overkligt!
Här e länken: http://designbridge.blogspot.com/search/label/SEMESTER%202%20Class%2010

I Torsdags hängde vi på puden vid skolan: 'Rag and Famish' (eller Fag som ja kallar den) med steve, raz och de andra i deras klass och drack öl (mer rom o cola, mjöl o baileys för mig). De beställer alltid in stora chipsskålar (feta friterade pommes) varje gång, och när jag har lite godis, ja då är det "bad for you" men inte pommes inte, nhähädå. Pff aussies fattar ju ingenting. Då kan de lika gärna bli feta och få landet att svämma över.

I helgen var jag hos steve, vi åkte in till stan och åt lunch med sof&raz, sen på kvällen mötte vi upp killgänget och gick på BIO! Hurraaay! Och som jag har längtat efter biobiobibioooo!! Wolverine var på tapeten, varav jag var den de enda som tyckte den var bra (kan ioförsig berott på ekstasen av att iöverhuvudtaget vara i en biosalong.) Kul var det iallafall, fick biljetten för studentpris vilket var typ 16 dollar (typ 85 spänn).

Har jättemkt att göra i skolan denna vecka, får bli lite sistaminutenjobb som vanligt. På Fredag bär det av med killgänget till franscanadensarens landställe 4 h up north. Där ska vi stanna i 3 dagar och plugga och njuta av att det är productionweek nästa vecka.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta för jag som trott att tvn är lika stendöd som den ser ut är faktiskt livslevande utan att jag vetat om det. Det var geniet steve som lyckades trycka på de rätta knapparna och uppliva den. Så nu sitter jag med tvn på hela tiden, överlycklig över att äntligen kan se på skräpserier och aussiereklam! Haleleluja!



Soda kills. Booyeah.

//mihaaa

Kommentarer
Postat av: Andrea

Grattis! Du verkar ha det jättebra därborta! :)

2009-05-06 @ 07:38:43
URL: http://aisimons.blogspot.com
Postat av: Farsan

Haaa - ett livstecken! Kul att du vann, det är en stark symbol, och utan att förringa din idékraft så har jag för länge sedan sett en liknande i ett annat sammanhang där man "slog knut på pipan". Apropå döda TV-apparater så körde jag i morse ut platt-burken i baksätet på Alfan (!) till Väsby för reparation; den slocknade för 1,5 vecka sedan så din står därnere nu. Jag antar att du fick blaskorna förresten? Kram...

2009-05-06 @ 10:10:24
Postat av: Farfar

Hej Mia!

Det är alltid kul att höra ifrån Dig!



Ditt hej till "stugorna" stäåmmer bra för mig eftersom vi flyttat ut för säsongen i stugan. Roligt att Du vann det glädjer ett farfarshjärta. Vad har Du för planer för det inför det stundande lovet? Är lite nyfiken.

Puss och kram från Tyresö-landet +12 grader

2009-05-06 @ 11:50:16
Postat av: Mamma

GRATTIS!!! Mia! Du är guld värd!

Mitt hjärta växer av stolthet.

Ha en nice helg up north o njuuut av stundande helg.

Kramar i massor

2009-05-06 @ 12:21:40
Postat av: Frida

Va duktig du är! Jag är en stolto vän men jag vill skypa snart!!

Höra allting



Puss

2009-05-06 @ 15:33:37
Postat av: Desire

GRATTIS mina kära Mischa!!!

Du verkar ju göra succé där borta!!!

Men det var ju inte oväntat.

Blir så glad och stolt över att vara din vän!!!

Du är SÅ duktig!

Fortsätt ta över Aussie och världen!!! :D

Puss!

2009-05-06 @ 15:49:42
Postat av: Mikaela

Mia, du är så grym, Grym, GRYM! Sjukt kul, grattis vännen.

I miss you, men nu är det inte långt kvar.

love love

2009-05-06 @ 18:16:45
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: camilla

Vad du är duktig! Är mucho impad av den där bilden fasen vad smart du är.. det kunde man inte tro.. haha skojja bara det visste jag ju redan!! =D



Pusselipuuuss!

2009-05-07 @ 11:06:44
Postat av: Tina

Hel fantastiskt av dig tycker jag.

En talande bild, hoppas folket där inser alvaret i sitt ohälsosamma leverne, du är ju rena hälsogurun i deras ögon :-

Och dom snackar om ditt godis.....



Kram Tina

2009-05-07 @ 13:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0