Productionweek no 2

Sitter i min flat och tittar på tv medan ugnen blir varm. Ska laga några chicken enchiladas ikväll, får festa till det lite ibland.

Gick upp i morse vid 6 och sprang till gymmet med jen o sanna för att gå på body pump, ni vet det där med vikter o grejer. Gick bra, kändes skönt att vara tillbaka på gymmet efter min lilla insjukning förra veckan. Satt sen hela dagen i skolan och försökte komma fram till en bra logotyp för vår city branding av St Petersburg. Jag och Jenny trixade fram en ganska snygg variant, dock långt ifrån klar än. Ni ska få se =)

I helgen åkte vi 7 pers till Bluey Beach 4 h med bil norr om Sydney. Bodde i en kille i Raz klass fästmös pärons sommarställe (klura på den ni) och hade det piano. Huset låg jättefint precis vid stranden, med stor terass och pingisbord. Säg en grej varje sommarställe ska ha så är det ett sånt.
Hann göra lite skolgrejer, gå längs stranden, rädda krabbor från direkt död efter krabbrace, laga mat och bli redlös full. Det där sista kan ni stryka, men jah, ibland händer det ju att man somnar på badrumsgolvet...

Övervåningen på huset var uthyrt till en barnfamilj som va ena grumpy ones, vi var inte direkt högljudda, ändå vid 7 på kvällen stod de på balkongen och gormade om att vi var för högljudda. Jag vet själv när folk har fest och grannarna är för vilda, men jag kan lova att vi var rena barnleken jämfört med det. Dessutom var vi helt däckade vi typ 10, så jag förstår inte alls vad de där grannarna snackade om. De kan ju knappast ha vart med om nåt, jag däremot vaknade i ottan av att deras lilla kära unga springer omkring skriker, men ja klagar inte, nejdå, jag är ju svensk, klagar hellre efteråt som det så fint illustreras i detta underbara klipp: http://www.youtube.com/watch?v=j5g2fg86gUw .
... Men annars var det en kul helg, mer weekendresor säger jag bara!

Glömde säga förut att jag och Jenny var på Ikea här om sistens. Uuunderbart, alla namn är ju på svenska som ni säkert vet, låter sjukt kul när aussierna ska beställa varorna...one smeeeadeeeig heelllaa thanks. Åt en damsugare i cafét och njöt, så bra har ja inte haft det på länge. det bästa kom sist när vi shoppade loss i affären med svenska godsaker, inhandlade Leksand knäckebröd, 4 tuber med Kalles (varav ett antal till evelina och frida i klassen), swedish fish, marabou, remmar och en matvarubag med texten "a taste of sweden", japp, patrioten mia har anlänt.
Väl utanför entrén står vi där som ena riktiga packåsnor, ser inte kloka ut med alla ikeapåsar med klädhästar o gud vet vad i. Dessutom var det "den lilla" promenaden bort till tåget, så hejdå rygg än engång. Tur dock att vi slapp byta tåg, kan tilägga att det tog dryga 45 min dit. Men det var det värt. Igen igen! Kan åka dit bara för att gå runt o va stolt. ;) Har förövrigt läst att de ska bygga världens största Ikea här, 20 fotbollsplaner eller nått. Interésaant.

Menmen, nu ska jag snart ta ut maten ur ugnen, kan meddela att det luktar gott. Inte bränt dock..än...hoppas jag. =/

Tack alla för kommentarerna, ni vet att jag blir så glad! Saknar er, saknar sverige, saknar svenskt. Nä nu får ja skärpa mig.

Många kramar på er!



Vi är påväg.



Väl framme, perfect väder och härlig utsikt.



Bra view för lite pingis. Ska man titta på bollen eller på havet?



Var iiite rädd när jag skulle traska ned i buskagen på kvällskvisten. Ormtämjare någon?



Fick lust att bada, men rädslan att bli uppäten tog över.



Hann fånga pingisboll OCH surferdude på samma kort. Jajamensan.



En av ett antal stackars krabbor som fick leka offer för killars galna upptåg. Jag såg motvilligt på.



Ofrivilligt gangbang.



Jag ställde mig på en pall, vill inte ha en tå mindre efter detta spel.



5 guys med spadar mot en stackars ensam krabba? Världen är orättvis.



Moonlight


regn = plugg = mhm



Surfa, någon?



Skoog. Kan säga att den va ganska läskig att köra igenom på kvällen, helt dött och kringelikrokvägar hit och dit. No living thing in sight.

Kommentarer
Postat av: gloria

Tjena mia !



Hur har du det jo vi har det bra här hemma



börgar det bli det bli svalare nu i cidni.



nu är det bara 4 veckor kvar inan bebisen kommer till vårt liv ska bli så spänande & mysigt.



söt om dig !



puss kram kusinen gloria

2009-05-12 @ 14:49:02
Postat av: Farsan

Krabbor och lek... ha, ha, jag minns hur det gick till en gång i Ludwigshafen när vi var ute med husbilen. Allt såg fint ut när vi kom, men sen kom tidvattnet/ebb och då var hela sandbotten full av små krabbkryp och då skulle inte Mia gå ut i vattnet. Måste varit ca -91. Men det såg ju ut att vara juste läge på huset. Apropå framtiden; spanade lite på Manly via Sydney Morning Herald... kram på dig!



P

2009-05-12 @ 20:57:57
Postat av: Tina

Mia , tur för djuren att det finns tjejer.Stackars krabbor :-) Men vilket ställe, hur mysigt kan det vara!!

Sverige står kvar, lev i nuet!! Njut (men det verkar du ju göra)

Kramar Tina

2009-05-13 @ 08:13:52
Postat av: Farfar

Hej Mia!

Dina brev är kul att läsa och framförallt alla bilderna är justa. Vädret här i skärgården är ca 12-13 grader och på nätterna nära nollpunkten. Det kommer att vara en vecka till enligt vädergubbarna men sedan ska vi få lite varmare. Kul att du var på Ikea (paradiset). Glöm inte att lägga ut bild på dig själv när du varit på stylingen.

Puss och kram från Maud och Olle

2009-05-15 @ 11:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0