Advent i bikini

Då har nu sommarlovet börjat och jag försöker så smått planera vad jag ska göra i dessa veckor innan päronen landar i Sydney. Hittills (sen i Måndags förra veckan) har jag hunnit åka/gå til Balmoral ett antal gånger, slaggat hos syrrorna, utgång, städning, köpt barn-cyklop (självlart förlitet, men jag var desperat och ville inte inse), fått swimmers ear 2 gånger om, läst nere vid hamnen och blivit tillsagd av 2 i-övre-medelåldern-tanter på rad.

Så här var det: Jag ligger där på gräset i shorts och tshirt med hörlurarna i då jag svagt hör en röst som verkar tala till mig, tittar upp och ser en tant framför mig i full fart med att berätta hur hon i sin ungdom brände sina händer i trädgården och led helt i onödan. Jag som inte ens uppfattat hennes närmande försöker säga ngt om att jag faktiskt har sunscreen, men tanten är helt uppe i sin egen berättelse och fortsätter tala som en kvarn tills hennes hund kommit för långt bort och tvingas gå. Nästa dam då, ja, det första jag uppfattar är två hundar som springer förbi mig tätt följda av kvinnan i fråga som helt apropå ingenting bestämt sig för att säga ngt smurtitt i förbifarten och därmed kommentaren "you look red on your forehead" medan hon skakar på huvudet, bestämt störd över att jag låg där och hade det skönt i gräset. Får jag då snällt fråga var dessa kvinnor fick luft ifrån, och vad det är som ger dem allsmäktig vetskap om mig och mina solvanor? Kanske var det nyansen i deras solbrillor, dåliga syn eller allmän retlighet som gjorde dem så bestämt upprörda över en svensk flicka på filt. Det var väl enda sättet för dem att få sin åsikt hörd, om inte i pensionärsklubben så i park på random solande. Goosfraba*

Nåväl, vädret är som väntat varmt, soligt och utländskt. Har dock en känsla av att julen får man hoppa i år. Morsan ringde och det var tydligen första advent idag. Vad hände? Jag kan inte förstår hur man får julstämning i detta land? Det rimmar falskt och helt fel. Och jag som älskar julen. Jag får ta och stoppa huvudet i frysen vilket kanske för tankarna till sverige. Jo, så får det bli.

Vad händer i julruschen i sverige? jag är i stort behov av lite julstress, jag är alldeles för kolugn.

Pease out folks, bilder kommer i sinom tid.

Kommentarer
Postat av: Tina

Oj,elände! För varmt :-) Här ligger dimman som en blöt o kall o omysig filt över världen. ca 5 grader. Vet att man inte kan föreställa sig hur illa det är när man är i värmen... desutom är det mörkt 15.30... det du!! Tids nog är du i eländet igen. Annar är det glöggtider o tända ljus trots allt en ljuspunkt i den mörka tillvaron.

Ganska mysigt. Jag är gruvligt avundsjuk på dina föräldrar som får åka. Ilonas mamma åker till Bali i morgon och är borta i 6 veckor, snart åker Gösta till Thailand o jag får bara flytta till söder... Glad över det ändå.

Mia ! TA HAND OM DIG O NJUT!!

Kramar Tina

2009-11-29 @ 18:40:47
Postat av: Mihaaa

Hallå tina! det är verkligen svårt att föreställa sig sverige i decembermörkret just nu, men jag som gillar att mysa inne ändå, vi kanske skulle byta du och jag? ;) Va roligt att flytten gick igenom helt! det måste väl kännas otroligt kul och spännande!Hoppas jag får komma och hälsa på nästa sommar! Många kramar till dig!

2009-11-29 @ 22:28:44
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hallå igen Mia!

Kanske du redan i dag har fått kuvertet avsänt Svedala,ngt litet där som gör att din känsla för advent förhoppningsvis infinner sig, så slipper du kalla frysen!!

Jag säger som Tina fy sjutton vad skönt med bad o sol, men mysigt är det dock här hemma med alla fina adventsljusstakar o stärnor.

Jag får väl packa ner Tina i resväskan o ta med henne,hon gillar ju den heta värmen!

Obs! Give dam shit i alla kloka tanters förmaningar!!!

Puss Puss i kraaamar

2009-11-30 @ 11:45:23
Postat av: gloria

HEj mia ! nej fy vilken grinig tant jag skulle ha blivigt helt vansinig om hon sa något till mig på det sätet. Men till en rolig sak gud vad mysigt med sommar lov O sol bad vill också komma bort från rengn O rusk. komma till värmen gud vad mysigt.



lill skruttan hälsar till dig och längtar tills hon får ses dig. Johan hlsar också



Ha en jätte skön sommar saknar dig kusen !



puss puss puss din älskade kusin

2009-11-30 @ 15:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0