En vecka i bilder



När den slöa Mia inte orkar ta sig ända bort till Bondi griper hon tygpåsen och går ned till hamnen *also known as parken-som-framställer-mig-som-den-enda-som-inte-springer-omkring-som-en-galning-utan-latar-sig-istället*



När man inte har en extra spegel får man fråga sin vän kameran om hjälp. Frillan e viktigt veettuu *a'la göteborska*



Har nu som sagt börjat hänga i Bondi med May Lynne och JennyPenny. Ligger såklart på viphyllan.



Här kan man spana in allt från tant-och gubbsammanträden som unga surfare och annat smått o gott.



Å så några stekare på det.



Gud har plötsligt gett oss ett sanningens ord. Dock borde Jesus sätta sig vid skolbänken och lära sig både meningsbyggande och spegelvändning.



Ingen strand utan glass. Här med kemikalierosa strut.



Viphyllan  i mitten med havsbadspol 1 och 2



En Lördagkväll såg vi detta monster vid stranden, vissa verkade mer berörda än andra.



Pulkaåkande på gräs med blå plastpåse



Började Lördagen med vin/sprite/chips/godis/ och gossipsnackande vid Bondi beach. Sedan drogs det vidare till Darling Harbour i natten.



Här är då den mindre smickrande bilden av Sydney och dess invånares hantering av sopor och dylikt. Här ställs allt helt rätt och slätt ut på gatan. Inga probbblems!



Dett är, även om det är svårt att tro, Sydneys julskyltningen. Gosedjur som INTE ENS RÖR på sig? Lätta pengar du som gjorde skyltningen. Tacka vet jag NK.



Å så en liten fiolspelande Elton John lookalike katt på det. Vilken julstämning!



Lite skeppartema måste det ju va. Och en mormorshand som abslut inte kunde sluta peka ut exakt vart allt var för sitt branbarn. men jaa ungen har egna ögon.



här seglar tomten och hans renar över nyklippt gräs i +30°



Stieg Larsson är så svennekänd. Men "The girl who kicked the hornet's nest"? Återigen en bitchslap till den som namnsatt (vilken det nu är) av böckerna.



De härligt lila träden som fäller tårar över hela stan!


Kommentarer
Postat av: Farsan

Både bilder och underhållning... mera!! Jag kan ju inte gärna kontra med mullvadshögar på gräsmatta från ett novemberskåne i dimma.

2009-11-09 @ 22:17:57
Postat av: Farsan - tillägg

Till vissa av bildtexterna här ovan kan nu adderas "världens bästa strand" som Bondi Beach utsetts till i World Travel Awards. Bronsa och bada på!

2009-11-10 @ 08:44:32
Postat av: mamma

Oh vad det är kul att få se bild på dig o alla tjusiga omgivningar o skyltfönster!!

Inte illa att kunna lata sig på fina gräsmattor så nära hemmet, du ser ut att må prima prima!!!

Kraaaammmmmar

2009-11-10 @ 12:26:07
Postat av: Malin

Nej jag blir inte alls avundsjuk. Här i linkan är de grått o mörkt konstant och till råga på allt har jag fått någon slags influensa... (kanske svinsjukan, vet inte än) Halva min klass har insjuknat efter ännu en legendarisk fest hemma hos mig i lördags... Ha de bäst Mia! Tröjorna e klara, ska ta en bild på mig iförd den när jag kan stå på benen. Många smittfria kramar Malin

2009-11-10 @ 13:50:08
Postat av: Christina Budgifvars

Hej Mia!

Vad kul att se bilder från din värld. Läste just precis som Mats skrev att Beachen ni badar på är "världsbäst". Endast det bästa åt den bästa :-)

Konstigt med julskyltning i värmen och grönskan.

Snart sommar lov med andra ord och besök av mor o far. Vad kul för er alla att få träffa. Skickar med mamma en stor kram till dig!



Ha det så braMia.

Kramar Tina

2009-11-11 @ 15:38:12
Postat av: Camilla

jag håller med malin jag är inte alls avundsjuk! ;D Men nu måste jag få ditt nummer en gång för alla, har tre olika miaaussi nummer som jag har testat att ringa, ett finns inte och de andra två funkar aldrig! Är det bara slumpen eller har du en konstant avstängd telefon? Whyy kan jag inte ringa dig? whywhywhy!? :)

2009-11-14 @ 13:19:48
Postat av: Gloria

HEj gumman ! tack så jätte mycket för att du ringde på min dag blev jätte glad. ha en fortsatt bra dag.



saknar dig så

massor av pussar och kramar din kusin !

2009-11-16 @ 22:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0