Googlemap:ar och plötsligt har man gått 1 mil (till fel ställe dessutom)

Hey ho everyone.

Sitter i lö plugg och har eftermiddagslektion i 'Design research and ideas generation'. Vi har gruppprojekt och omvandlar en park i Newtown till nått nytt och spännande. Vi har gjort en mockup till ett magasin som ska marknadsföra plasen, och nu ska den finslipas på och printas ut inom snar framtid.

I Tisdag blev jag inbjuden att dinera med Evelina coh Kristin samt Evelinas aussiekompis som var på besök. Puben vi skulle till låg i Paddington, och jag googlemappar stället och upptäcker att jag för att slippa gå allt för långt lätt kan ta mig till Bondi Junction och gå därifrån. Föga anade jag att det hela skulle sluta i en 45 minuters springprommenad längs hela Oxfordstreet (går i princip genom hela sydney). Google hade nämligen bestämt att jag skulle till en annan pub som var utsatt på min karta. Menmen, fick se den snoffsiga delen av Sydney, fint som snus må jag säga.

Väl på puben var det frågesportstävling vilket vi inte deltog i, utan satt mest och kollade på fågelburslampor och klagade på den oförskämda servitören som blivit ditskickad av pappa. Såhär såg det ut:




På vägen hem hittade vi en tårtbutik. En lite väl komisk begravningstårta perhaps?



Japp, detta är också en tårta. För den som alltid undrat hur Marge i Simpsons hår skulle sett ut om det inte varit blått.



Beige hus: my flat. Med sydneyC i bakgrunden.



Toodles!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken underbar tårta,helt fantastisk-vilka frisyrer!!!

Denna pub vill jag oxå besöka inom snar framtid!!!!!gillar looken...

Har du fått en snygg solränna???

Kram

2009-10-30 @ 11:02:54
Postat av: Farsan

Kul att se ditt hus i ett annat perspektiv. Jag, av gammal vana, läser ju som du nog förstår in Sydney i vädersträck på multipla sätt inför värstaresan. Vibe Hotel North Sydney, jag har önskat mig ögonkontakt med Lavender Bay och småbåtar, "verkar" klart första perioden d v s när vi kommer.

Världens onödigaste kommentar, men i alla fall: kul helg!



P

2009-10-30 @ 18:19:22
Postat av: Camillloo

Mihooooo! Jag vill åka dit nu!! får jag?

2009-10-31 @ 17:49:55
Postat av: gloria

Cao gumman ! kolla fresyrer. hur är det annars vi har det bara bra lill skrrutan hälsar till dig



ha så bra puss kram din kusin

2009-11-03 @ 15:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0