Today's good feelings = Tomorrow's headache!

Så lyder mitt horoskop för stunden, eller rättare sagt för imorgon (läs Tisdag). Skulle egentligen lika gärna kunnat varit idag, är nämligen mitt uppe/början av mitt Reflective Workbook-skrivande - en essay där jag ska reflektera och skriva allt om vad jag gjort, tänkt och andats under varje lektion i Introduction to Design Research. Det är ju så tråkigt att man sp*r. Ja men research är ju jätteintressant och viktigt tänker ni säkert där hemma framför dataskärmen och drar en lätt suck över att jag ens har mage att klaga. Och ja, ni har rätt. Men jag klagar ändå.
Så nu undrar jag lite lätt om det är någon som fifflat med horoskopet för sådär "bra" kan det faktiskt inte stämma enligt skeptikern mig.
Det började med att jag efter uppvaknandet läser allt för många kapitel ur min nya bok "Fördjupade studier i katastroffysik". Tillslut sneglar jag lite försiktigt mot högen med skolpapper och kan inte längre ignorera den där jäkla workbooken som ska va klar i tryck på Torsdag. Släpar mig upp och tar motvilligt tag i macbooken och sätter den på matbordet. Men först lite te såklart. Kokar te och ställer bredvid datorn. Ett ljus måste jag ju också ha, så tillbaks i rummet hämta ljus och tänd. Voila! Mysstämning och jag är redo för pluggning! Men hm, ser en brödsmula i köket, ska kanske ta en liten svepning och göra rent bänken. Vilket resulterar i städning av hela köket, disken och kylen.

Men tillslut blir jag tvungen att styra stegen mot datorn iallafall och mitt kalla te. Tar då först en liten tur på nätet (inspirationssurfande som jag kallar det) och fastnar på facebook som vanligt. varför blir jag förvånad? slutar med att jag chattar med may lynne (läs malin i bondi) på skype för länge och tar knappt en titt på worddokumentet som ligger i bakgrunden och morrar. Sen börjar jag tänka på mat igen och till köket bär det av igen. Sen ville malin (läs malin i linköping) att jag skulle uppdatera loggan jag gjorde för hennes skolförening så då satt jag framför illustrater som borde gått vid namnet Word. Sådär höll det på framtill 6 ikväll då jag äntligen skulle äta middag och kände mig förtjänt av en stunds tvtittande. Ja, ni kan förstå hur allt slutade. Så nu till frågan - vem har fifflat med horoskopet?!

God damnit om horoskopet stämmer och det blir en repris imorrn. Då är inte astrot nådigt och jag ska genast astroemigrera. Men för er alla andra som inte har skolgrejer att kämpa med och är intresserade om drömprinsen dyker upp inom snar framtid - ta en titt på astro.com. Only the penitent man will pass.


Im outa here.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så passande horoskop.....

Efter allt du gått igenom så är det väl helt ok

att flippa ut lite från skolarb, det fixar du galant ändå!!

Puuussssar o kraaaamar

2009-10-05 @ 16:02:36
Postat av: Tina

Men så bra! det är ju härligt när någon anna säger

åt en att man får lata sig äta o dricka :-) Gört som Carro säger! Skönt att du är på banan. Själv är jag hemma o hostar o kraxar. Det blir nog snart bra!



Ha det MIa! Kramar Tina

2009-10-07 @ 14:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0