Körtelfeber oh yes

Efter det senaste blodprovet har det visat sig att jag mycket riktigt har körtelfeber för första gången i mitt liv. Och en ganska severe sådan därtill. Har ju varit hos doktorn nu varje dag sen helgen, lämnat blodprov och fått piller på piller. Men grejen är ju den att inget piller funkar på körtelfeber, det är nämligen ett virus som bara behandlas med vila och vatten. Som om jag inte gjort något annat de senaste veckorna... Doktorn visade alla mina värden från blodproverna och jag kan säga att det var mkt som var rödfärgat (=inte bra) och han konstaterade att jag är 'väldigt sjuk'. Han förlängde min sjukskrivning med en halv vecka till, alltså fram tills nästa onsdag (som tidigast, lade han till). Körtelfebern kan nämligen hålla i sig i veckor eller månader, beroende på hur väl det artar sig och hur mkt man vilar.  Jag kan verkligen inte vara borta för länge från skolan. Då e jag körd. Men hälsan kommer förts och de lär väl de flesta lärare förstå...hoppas jag.

För första gången i mitt liv kommer jag tacka gud för ngt; nämligen webbtv. Hade jag klarat mig utan Färjan3, Stockholm Arlanda, Svenska Hollywoodfruar och Här är ditt liv? Nä, skulle inte tro det. Gå in där hörrni om ni har missat nått program i svedala, hur lätt som helst. I loove it. And don't mock me for my taste. Den har ett brett spektrum.

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: Granen Gun

Förstår att det känns motigt nu, men nu när du fått identifierat vad du drabbats av ska du se att det kommer att kännas bättre ganska fort. Det brukar vara så, bara man ringar in rätt sak. Skolan är "värdsliga ting" som Karlsson säger och med tanke på alla strålande saker du gjort hittills så är jag övertygad om att skolan fixar du - något annat ser jag inte på kartan! Även om körtelfeber tar tid, så brukar man vara på benen ganska fort, fast man får ligga lågt med svettiga träningspass ett tag. Så sköt om dig. Kram från Granen Gun

2009-09-17 @ 10:01:07
Postat av: Mamma

Det verkar som om det håller på att vända med tanke på att du orkar med Tv-tittande, ibland får man prisa Tv:n, är ett gott sällskap i tuffa tider.Tänkbara och stärkande ord från granen Gun, det viktigaste är ju hälsan o jag tror du kommer repa dig rätt fort, och snart är du fit for fight again Mia Fia Kramar i massor

2009-09-17 @ 15:32:13
Postat av: Mihaaa

vad kul att höra ifrån dig gun! o tack för era snälla ord =) det känns bra att bli stöttad nu när man känner sig lite nere. längtar hem till södra ängby och tryggheten, men vet ju att allt inte är sig likt när man kommer hem. Minigranen har bytt skog, och nya kottar har börjat gro. Men hemma är ju ändå alltid bäst! kramar till er

2009-09-18 @ 00:30:58
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Camilla

oooo min lilla sjukling du blir frisk i ett naffs ska du se hurtbulle som du är! Det är helt klart för lite granar i skogarna här där jag bor ska du veta tycker du ska ta ett sommarlov till sverige redan i år! Nu när du inte pluggar kanske du har tid att lista ut hur telefonen fungerar vettja! :D puuss

2009-09-18 @ 16:39:43
URL: http://camillasfoto.blogg.se/
Postat av: emelie

Hoppas du mår bättre snart vännen! Tänker på dig.

Kram sandahlen

2009-09-23 @ 08:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0