Mamma Mia, here I go again

Tjohej på er,

sitter just nu i skolans common room och surfar kanske lite för mycket än vad som egentligen är bra. Borde catcha upp på de två skoluppgifter jag missat medan jag legat under täcket, men jag skyller på att jag behöver inspiration.
Jag har hunnit återhämta mig från gudvetvad jag drabbades av, förhoppningsvis har jag fyllt kvoten för sjukdomar och kommer att vara frisk som en nötkärna resterande år ut. Var dock och lämnade ytterligare ett blodprov idag så att doktorn kan se om mitt inre mår bättre imorgon då jag ska dit igen. Sen får det banne mig vara nog med vårdcentralsbesök.

Annars kan jag ju tillägga att min come back till verkliga livet var värt minst 5 getingar. På Fredagen var det lite party hos Hederskorna i deras nya lya i Neutral Bay; 30 min prommis från mig. Där samlades vi ett antal svennar och en aussie (vi gav honom temporärt medlemskap i svenneklubben), jag närde mig på aussieläsken Solo och hade en helnykter kväll. Scannade av varannan minut och memorerade allt pinsamt som sades och gjordes under mina vänners mindre nyktra tillstånd, bara det var värt hela kvällen. Vi tog oss till The Oaks (en pub/bar) som ligger ett behagligt krypavstånd från lyan, där stötte vi på spännisar från flottan och lite annat smått o gott.

På Lördagen åkte jag och Sanna hem till Malin och Jennys nya hem i Bondi. En etta där Jenny sover i vardagsrummet som gjorts om till ett sovrum med hjälp av Ikea. Det blev en tjejkväll sittandes på heltäckningsmattan i Malins sovrum i djupa diskutioner om medier, andar, spöken och det allmänt okända. Malin har en soft tilldragande förmåga av andar och kände av att alla i rummet var cirklar och hade en viss mottaglighet att kunna se och känna av "den andra sidan". Alla förutom jag då som tydligen var 'square', alltså en fyrkant. Men skeptiker som jag är måste jag ha bevis eller sätt det själv, men jag förnekar ingenting. Jag är trots allt en stolt fyrkant.
Vid 12ish drog vi vidare till The Ivy, snobbklubben i city. Där stöttes det ihop med ett gäng okända svennekillar (dock purunga) och det dansades hela natten lång. Jag var fortfarande helt nykter, men hade vant mig vid tillståndet och kunde fjanta mig hur mkt jag ville utan att nån brydde sig. Vid 4 när stället stängde stötte Sanna och jag ihop med två aussieguys som bestämt skulle bjuda på drinkar hemma hos dem i ottan. Jag var inte med på noterna, men efter många om och men hamnade vi iallafall i Darling Harbour; jag smuttandes på juice och Sanna på lite annat. Kom inte hem förren 6 då det börjat ljusna och sopgubbarna drog gatorna runt. Det var deprimerande. Jag vaknade inte förren 3 på dagen. Det var också deprimerande. Men det var en kul kväll och ingen hang over för mig inte, billigt och bra.

Kan ju fortsätta med att skriva att jag var hos Jenny och Sanna igen igår kväll, hyrde en aussieklassiker från 94 på blockbuster : 'Muriel's wedding', kunde inte valt en bättre film.  Vi låg dubbelvikta av skratt och så var det ju dessutom roligt att den utspelade sig i Sydney. Människor HYR!

Nä, nu måste jag definitivt ägna mig åt skolarbete...men först: lite inspirationssurfande! ;)

M.i.a

Kommentarer
Postat av: Mamma

Med allt festande,skoj o skola så verkar du som sagt må bra igen , skönt att läsa.

Apropå andar o väsen,lite spännande är det dock allt...

KRAMAR FÅN MAMMA

2009-09-29 @ 19:45:19
Postat av: Tina

Men viket glädjande besked :-) du är ute i livet igen!!! Och vilket liv,du måste ha så jäkla kul!

Kul o va nykter och insupa andras betende Hiii, Hii.. Hoppas du kommer ifatt och kan slappna av lite. Ha fortsatt kul o god hälsa önskar din ena moster Tina Kram,Kram Ska även häls från Jonis, Carolin O Ilona dom har lidit med dig!

2009-09-30 @ 20:47:48
Postat av: Camilla och issa

HALUUU LILLA GRAN!! Hoppas du är frisk nu och slipper ligga hemma och kolla på tv serier, annars kan issa rekomendera true blood, men det har du säkert koll på redan. ;) Vi sitter i mitt crib i jönköping och planerar resan till sidney wohohohohooooOoo!!!! =D Pusselipusss /Camilla och issa!!!

2009-10-03 @ 19:13:27
Postat av: pia windelhed

Hej Mia och allihop. Det ser underbart ut "därnere" i Australien.Vilka härliga bilder. Hoppas ni har och får en fin tid tillsammans. Själva åker vi till Dalarna i morgon och firar nyår hos Lofffe och Birgitta.

Ha en tervlig nyårsafton. Gott Nytt år.

Kramar Pia och Bengt

2009-12-30 @ 11:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0