Njurröntgad

Nu är det så att mina stackars njurar inte har det så lätt. Trots att de redan är outvecklade och går på mindre än 50% kapacitet än vanliga njurar har de nu drabbats av en njurbäckeninflammation. Herr doktor misstänker även att min lever har fått sig en törn. Hur det kunnat gå så här långt har jag ingen aning om. Jag har fått gigantiska moderskeppssprutor i min bak, sista ska jag få imorgon, jag har lämnat blodprov varje gång jag vart hos doktorn, och nu ska jag även gå på tabletter 3 gånger om dagen. Blev även ivägskickad till röntgen idag där de som vanligt kletade massa salva på en och så ska man andas in djupt hundrafemtioelva gånger så att de kan ta kort.

Fick en diet av doktorn att dricka minst 3 L vätska om dagen; då ska det handla om vatten, juice och powerade (fråga mig inte varför just en sportdryck). Att äta: (absolut inget med fett) utan enbart vitt bröd, torra kex, jelly (ja, slajmet) och isglass. Isglassen nemas problemas. Men alltså... hur kunde detta hända? Och hur sjutton ska det gå i skolan för mig nu när jag kommer och har missat så mkt!.... det e ute med mig...UTE!

Dessutom kan ja tillägga att alla dessa medeciner och undersökningar och besök kostar multum, MULTUM! ja måste se till att fixa mitt medicare card så att ja inte blir helt ublottad. Pass opp, snart kanske ni skymtar mig på gatan i sydney. det skulle iallafall va nått nytt..

//mia =(

Kommentarer
Postat av: Tina

Men kära du!! Vilken skit!!

jag vet inte vad jag ska säga.... men det är tur att du har fått hjälp till slut. Det är nog svårt att lyssna på kroppen när det är fullt upp att göra.

Mia, hoppas nu att du tillfrisknar och att du kommer tillbaka ordentligt frisk!



Tänker på dig, tusen kramar Tina

2009-09-16 @ 13:01:14
Postat av: Mihaaa

tack tina, det värmer! ligger här i sängen och tittar på massa svenska program...då mår jag bra! hoppas allt är bra med dig och resten av budgifvarna =) kramar från mig

2009-09-17 @ 04:11:06
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0