Bondi Ink moment!

Hallå!

Nu kommer äntligen bilderna från min tatueringssession på Bondi Ink. Jag var nervös, hyperventilerande och skakig, men så fort jag lade mig tillrätta på britsen blev jag lugn som en filbunke.

Dagen började med att jag tog bussen till Bondi och hälsade på May Lynne och Jennyt som låg yrvakna i hemmet. De följde glatt med mig till studion och förevigade händelsen med kameran. Fick vänta ett tag innan Mick, tatueraren, skissade på tatueringen och jag fick komma med synpunkter och förslag. Han satte den blåa konturteckningen där den skulle sitta och jag fick säga vad jag tyckte om placeringen. Sedan leddes jag in i ett av rummen medan han fyllde på färg i maskineriet.

May Lynne och Jennyt följde med in i rummet och tittade spänt på när maskinen brummade igång, och filmade den första gaddningen för mig. Det gjorde faktiskt inte så otroligt ont egentligen, tänk en lite tjockare nål som trycks under din hud i 180. Sen att den i princip skrapar upp i ett redan öppet sår kanske inte är så lockande, men min hud domnade bort efter ett tag. Det som kändes mest var färgen på blommorna och konturerna eftersom jag var ovan med känslan i början. Sedan efter varje drag/skuggning gjorde han rent och drog med handen över, vilket också kändes rejält. Sen låg jag där i 2,5 h, med en paus då jag vågade mig på att titta på skapelsen. Han var verkligen sjukt bra på det han gjorde...ojoj. Ni får se sen när jag kommer hem!

Det är ju roligt när man också har en egendesignad bild...ingen annan som går omkring med en likadan. Det känns super verkligen! Sedan kommer den ha läkt om 2 veckor, medan jag smörjer in med en kräm. Trot eller ej så hade han aldrig - under sina 10 år som tatuerare - gjort en koala förut. Och han tog dessutom bild på den när allt var klart. Stoltheten!

Hursomhelts, vilket minne! - på bondi, bästa tatueraren, May lynne och Jennyt var där, kunde knappt vart bättre! Haleleluja!




Studion ligger precis mitt emot stranden i Bondi



May Lynne och Jennyt risar och rosar



Ett mållöst jag i väntan



Bara sekunder kvar, jag försöker lätta upp stämningen



Stone face



Min utsikt åt vänster, inga probbblems!



Jennyt tittar suktandes på





Sen var det ju inget fel med att ha en good lookin' artist ;)



2 veckor, sen är den free flying!

Kommentarer
Postat av: Camillloo

omaaagg sluuta jag vill se nuuuu!!!

2010-04-28 @ 15:43:34
Postat av: Frida

Shit vad du ser musklig ut!

2010-04-29 @ 01:13:37
Postat av: Mihaaa

haha musklig? ja du vet när man ligger sådär vill man ju inte se ut som en hösäck ;)



tattoon e inte läkt än, om 2 veckor somsagt. mMen det blir inget publicerande av den, den som vill se får se face2face... mouhaha ;)

2010-04-29 @ 02:31:58
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: camomill

JAG vill se FACE to Datorskärm!! :D Mejl it noooow!

2010-04-29 @ 13:19:28
Postat av: Tina

Hallå Mia!

Du lever verkligen ett kanon liv!

Kändisar, fester och nu en häftig tatuering..

Så du menar att jag inte får se tatueringen föränn i sommar!!!!! Vill se lilla koalan nu!

I och för sig så är det inte så lång tid kvar!

Ses snart och läv väl.



Kramar Tina

2010-04-30 @ 09:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0