Easter holiday starts now.

Sitter just nu på sista lektionen innan lovet för påsk, inte en av de enklaste ämnena dock; Interactive Spaces (Animation in After Effects). Har säkert skrivit om det förut, men det hela handlar om att vi ska skapa vår organisations workshop i detta 3d-program med en interaktiv händelse någonstans placerad. Låter konstigt, ja vet, jag vet inte ens knappt vad det är jag skriver. Bra då att jag går in här istället...hm.

Efter lektionen bär det hemmåt, det är nämligen dags för utgång ikväll för att fira påskens ingång här i Sydney. Troligtvis blir det ett litet uppvärmande i Bondi, sen dras det förmodligen till Edgecliffe och en klubb som heter The golden sheaf. Det är lite halvkrångligt att få ihop alla när det är dags för lite action, med oss helt utspridda i stan. Vi borta i north sydney och de andra i Bondi och Suzanna inne i stan. Men det brukar ju oftast bli bra till slut efter lite kompromiss.

Hur australiensarna firar påsk är en bra fråga, minns inte hur det var förra året. Läste någonstans att de tydligen slutat köpa choklad utan dricker i mängder istället under helgen. Trots detta har affärerna prytts med allt i påskväg, man kommer knappt fram i butikerna för alla montrar med chokladkaniner, ägg och chokladmorötter (?!). Har fallit för frestelsen en gång, det blev en vit chokladkanin. Den var god den första tuggan, sen dog det liksom ut. Deras chokladmärke här är förövrigt värdelös (Cadbury), så skatta er lyckliga därhemma. Jag antar att det blir en aussiepåsk med frestelser från bottleshopen istället. Here we go again!

Har dagen till ära spejsat mina naglar. Flickigt va? Men lite arty iallafall, avgör själv:



Och för att väga upp det lite flickiga inslaget kommer här nu en lite rolig uppdatering av Old Spice:



Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Malin

Glad Pösk Mia! Åh vilka fina bilder du har lagt upp :) Läser din blogg varannan dag ska du veta ;) Sen hör jag ju mkt genom djungeltelegrafen och mamma =). Förresten, har du sett hur tröjorna blev och lakanet? Har inte hört några kommentarer... Nu ska jag fortsätta med mitt tentaplugg o ikväll blir det utgång med höglandsbrudarna här i sthlm :) Ha de gött! Kramar

2010-04-01 @ 11:52:11
Postat av: Tina

Glad påsk Mia!

Vilken mysig lägenhet du har nu. Förstår att det blir partyhålan nummer ett :)

Tur att mamma bidrar med lite "gulligull" det blir ju lite Ängbydittrum, lite hemma fast borta!

Flög du med den där drakanordnigen oxå? Spännande tillvaro!!!

Ha en vidare bra påsk o stota påskkramar frånn mig!



Tina

2010-04-03 @ 10:24:54
Postat av: Mamma

Hallå Mia, nyss hemkommen från ett regnigt Skåne ialla fall Lördagen bjöd på ihållande regn så det beslutades att åka hemåt o få en ledig dag hemma, katterna satt som på parad i hall fönstret.

Har du fixat naglarna själv? fint!!!

Old Spice killen var ju lite av ögongodis.

Ha nu en bra vecka efter allt påskfirande

Kraaam Mamma

2010-04-05 @ 13:10:27
Postat av: pia

Hej Mia

Jag försökte gratta dig på födelsedagen men fattade inte riktigt hur jag skulle göra. Så är det med gamla mostrar. Grattis i efterskott och glad påsk i efterskott. Du ser ut att ha det jättemysigt down under. Var rädd om dig, kramar från Pia och Bengt

2010-04-05 @ 17:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0