Is it heaven or hell?

Mosman Hotel är vårt lokala sunkhak, varje gång man går förbi stället får man busrop och illavarslande blickar från överjäsna ölnäsegubbar i 50+ åldern. Helst springer man förbi, tittandes rakt fram med stel blick, eller under mörka glasögon med armarna i kors. Därför kan valet för Andreas födelsedagsmiddag kännas lite tveksamt, eftersom just denna pub valdes för tillfället. Jenny och Sanna har appropå det en gång för länge sedan (dock inte så länge sedan att det kan förträngas) provjobbat där och fått utstå förnedringen face-to-face. Därav det spontana skriket från Jenny då jag meddelade var middagen skulle hållas.

På Mosman hotel finns dock en övervåning, en övervåning som kan liknas med rinkeby v. bromma. Ta ett steg upp och du kommer till en helt annan värld, bort med alla äckelgubbar, och in med unga footiespelande killar i 20+. Jenny var minstsagt nöjd, låt säga att det var ett annats sorts skrik denna gång. Inredningen var också en helt annan, från gammalt sletet trä till det senaste från Ikea. Vi firade med en rejäl steak med bearnaisesås och mash för 8 dollars. Låt säga att det var snäppet bättre än en proteinshake framför masterchef. Nu kan vi dessutom slippa skämmas, och ännu bättre; det är krypavstånd hem!



Ett snedsteg åt höger och du är illa ute. Trappan säger jag bara, trappan!

Kommentarer
Postat av: Öldrickare 50+

Jaha men det lät ju trevligt. Inte för att jag vet vad footiespelande är, men, men. Igår var vi ute med Sussi och Lasse och käkade hos "turken" i Sumpan för andra gången - en krog i närheten av deras nya tis-tor-lägenhet. I Stockholm är det max vår, jag åker Vespa och på byrån har värsta magsjukan brutit ut... snart ska jag få en ny front-tand på mammas jobb av Maria (den andra bet jag av).



Kram

2010-04-14 @ 09:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0