Regnet

Vaknade idag upp till ljudet av regn mot asfalt och blöta däck. Det var dags för skinnjackan på och jeans, sedan bar det ut i regnet mot bussen utan paraply eller regnresistanta skor. Det är alltså officiellt vinter i Sydney.

Under denna påskhelg har det varit lite blandade aktiviteter, bland annat svensk påskmiddag på oxford street inne i staden, mysiga förkrök i northee, och sena nätter i Manly och Darling Harbour. Men inget plugg. Ibland måste jag ha en ordentlig paus från "måstet" och varva ned. Idag är det dock dags igen och jag tror att jag är redo, får tänka på att det bara är 2 månader kvar, sen gästar man sverige för 5 veckor!

Bilder från påskfesten:



Lägenheten hyrs av Thomas och Emma, två svenskar i vår parrallellklass på BB.



Även vi svennar i Sydney vet hur påsken skall firas regelrättigt. Köttbullar, paj och andra svenska godsaker lades till.



Det är minst sagt poppis med påsk.



Till och med kräkset efteråt var gott...skämt o sido.



Söt Andrea och... söt Frida ;)



Jag och Suzanna lär oss apminen av Frida. Gick sådär va, kanske man ska va tacksam för.



Fönstervyn, rätt ned på gaygatan på Oxford st. Här händer det grejer skall ni veta.

Kommentarer
Postat av: Andrea

like-ar bilderna. vill ha sen!

2010-04-07 @ 06:39:25
Postat av: Mamman

Man blir ju riktigt hungrig när man ser detta härliga påskbord,kul att ni håller traditionerna vid liv, fint fönster i lägenheten!

Jag vill se din nya "hundvalp"



Kraaamaaar

2010-04-07 @ 10:44:42
Postat av: Camilla

Glad försenad påsk!! :D Glöm inte ta med en sån slow loris till mig när du åker hem!!!

2010-04-07 @ 17:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0