Comme ci, comme ca

Ohoj

Livet i Sydney rullar på, och det mesta tas upp av skolarbeten, research och idékläckande. Igår hade jag min lediga dag, och passade då på att slita mig till gymmet efter ett alldeles för långt break. Även fast jag var där på en Onsdagsförmiddag så var det packat med folk, men jag lyckades roffa åt mig en hörna där jag kunde utöva mina magiska kom-i-formknep. Om jag tänker på att de första gångerna av gymbesök inte gör så värst skillnad så bli jag bara deprimerad, istället byter jag nu namn på gymgåendet till att bli Muskelaktiveraren. Då känns det mycket bättre, och värt besväret, för visst är det ett besvär att stå där bland barfotamän och anorexiafruar...

Jag hann även med en tripp till frillan och kom undan någorlunda billigt för en gångs skull. På eftermiddagen drog jag till syrrorna för att intervjua Sanna om hennes bild av Billy Blue. Blev bjuden på en härlig sojamjölkspannkaksmiddag med frukt och tranbärssylt. Det är annat det än tonfisksmet med majs (vilket har varit en stor del av mina matintag sedan en tid tbks).

Häromsistens hade vi en grupppresentation om fruktbranding i affären David Jones (typ Åhlens/NK). Presentationen gick ganska bra, och nu ska vi gå på paketeringen av frukten, vilket är en individuell uppgift. Ska bli kul/helvetiskt att komma på ett bra koncept...detta idékläckande!!

Åtnjöt nyligen en mixed frozen yogurt nere från foodcourten, haleleluja. Det var lite men naggande gott, och det enda roliga under denna dag. Har slutat dricka kaffe (går dock inte lika långt som jenny som slutat äta i princip, kött alltså) så det kändes som att jag kunde unna mig den där lilla arma yogurten.

Nu ska jag fortsätta med min BB research och sammanfatta ett antal lärarintervjuer/dylikt - research är guds gåva till studenten.

Toodle.



Presentationförberedelser i klassrum



KitKaten blev Tisdagens middag, godisautomaten var den enda kvarvarande matleverantören.



Min favoritlogga i Cremorne påväg hem från skolan, tillhörande en ny sushitrain-restaurang. Så sött med de små tonfiskarna simmande i smått panik.



En stackars elev som gått åt, designen sviktade...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det märks att terminen är i full gång men så skönt att ha en ledig dag då o då.

Mmm det låter gott med pannkakor, ngt till i kväll kanske härhemma.

Ska alldeles strax gå ner till båten o se om den ev har regnat bort,fast idag skiner ju solen o katterna ligger som vanligt o latar sig.

Igår var det långfilm med Bruce Willis, dock en gammal en "Det sjätte sinnet",har du säkert sett, förmodligen har jag sett delar av den tidigare men som vanligt somnat till, men inte igår inte, slutet var ju ngt annorlunda, påminner om filmen du har om det gamla huset där gardinerna nästan alltid var fördragna....kommer ej ihåg namnet.

Jag har ordnat med det vi pratade om igår, gå in o se på H-banken

Kraam kramm o ha det så bra med everything,

blir det ngn mer tennis o var spelade ni??

2010-08-05 @ 10:59:59
Postat av: Tina

Kul att du är igång igen och att bloggandet är tillbaka. Alltid lika kul att läsa vad du har för dig. Låter som alltid lika kul, och intensivt.

Ha det så länge och god lycka med skolarbetet.

Kram Tina

2010-08-08 @ 21:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0